Gelukkig maak ik verwachtingen in plaats van voorspellingen, voorspellingen wordt op de kermis gedaan
OT: Mijn bestemming is nog steeds utrecht. Alleen de hagel .. tja.. neem gewoon voor de grap een pan mee voor me hoofd hahah
Als dat jou foto is zou ik flink geld vragen:P Ze hebben jou naam er niet eens bij gezet. Alleen heel droog: onweer.
Nou nou, dat wisten we ook nog niet
OT: Mijn bestemming is nog steeds utrecht. Alleen de hagel .. tja.. neem gewoon voor de grap een pan mee voor me hoofd hahah
Jammer dat ze je naam er niet bijzetten, zijn ze wel verplicht. En dan lopen ze te zeuren over anderen. Maar goed ik dwaal af en dat is niet de bedoeling
Ik heb ze een mailtje gestuurd, vergoeding of mijn naam er bij zetten.
En anders ja.. blij dat ik .raw bestanden heb
Lets go back OT
Kans op >200/5min in SGG (Standaard Gebiedsgrootte, 50x50) ligt rond de 60%.
Is het minder geworden? Eerst was er nog sprake van 60-80% kans op >500 ontladingen/5min toch?
Verwijzend doe ik naar de verwachting van gisteren met volgende toevoegingen/bemerkingen:
Het lijkt erop dat over het uiterste westen van FR felle onweersbuien gaan ontstaan deze namiddag met kans op MCS. Daar is er een goede overlap tussen shear en onstabiliteit. Met de NNE hoogtetsroming trekken deze buien rakelings langs de regio en mogelijks hebben de westelijke gebieden daar mee te maken. Daar dans kans op fel onweer.
DI overdag veel onstabiliteit in de middelniveau's (mooie EML progtemps). Ik sluit al van de ochtend een onweer niet uit vanaf de mid-levels, met beperkte kans op overlast. De timing van de vore is rond 12z over het centrale deel van BE en vooral op de westflank van de vore/low lijken felle buien te ontstaan in de late namiddag/avond. Deze trekken de nacht daarop over de oostelijke gebieden richting DU. De SRH is beperkt gedurende gans de periode (behalve vannacht over het westen wanneer de 100 m²/s² kan overschreden worden) met dus beperkte kans op supercells. De LL shear evenwel loopt morgen op tot zo'n 15kts wat de kans op organisatie verhoogt, en dus tevens de kans op een squall line. Gezien de zeer hoge latente onstabiliteit en de erg hoge 'precipitable water' tot meer dan 4 cm/m3 is de kans op wateroverlast groot. Rukwinden en hagel zal ook wel voorkomen met eventueel wat schade maar toestanden zoals op 14/7 vorig jaar verwacht ik iets minder. Niettemin lijkt klassiek zwaar onweer met overlast groot uiteraard.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
idd, en ik blijf lekker zitten waar ik zit! en als ik zie dat de buien (wat ze heel vaak doen) over de Gelderse Vallei trekken (oost Amersfoort- West Barneveld) dan cross ik er lekker met m'n fietsje er op af.
Ps: o ja, tuurlijk pik ik dan de camera van m'n moeder wel mee
Jan, dat doe je geweldig ook!!!!
WIj gaan allebei de auto's in de carport proppen, aanhanger eruit en de auto's erin! En hopen dat dat past dan....
Verder doe ik vanavond al het tuinmeubelair in de schuur en kijk of alles nog vast staat.. en dan maar afwachten!
Hier is het in de schaduw ( op een kwikthermometer) 35 graden.
Jan, hoe zien de kansen voor zeeland (met name walcheren ) eruit voor morgen, wat betreft noodweer?
Of is daar nog niet veel over te zeggen?
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Tuinkussens op de auto.
Hoe vast te knopen kost nog even wat hoofdbrekens.
Kom op mensen, wees nu eens even realistisch. Zie hier een enorme hoeveelheid nonsens voorbij komen waar je van rilt. Graag ontopic blijven anders zijn we genoodzaakt om flink de bezem er door te halen en in het ergste geval de boel te sluiten.
Volgens mij kan dit vanavond/vannacht over het westen nog trekken wat ik begreep, maar volgens mij kun je dat beter aan jan vragen
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
ja deze buien zouden mischien de kust kunnen schampen, je ziet dat ze nu voornamelijk noordoostwaards trekken maar later een meer noord trek richting krijgen
Heb me net aangemeld hier.
Zijn jullie allemaal fanatieke onweer-watchers of zo ?
Nou, ik benijd jullie best. Ik ben best wel bang van onweer.
Ik weet niet waarom, denk eerder vanwege het geknal (het onverwachte) dan wat anders.
En onveiligheid misschien.
Maar als ik jullie zo lees, dan hopen jullie juist op spektakel.
Hebben jullie nog tips om er van te genieten ipv te bibberen....?
Alvast bedankt!
Groeten
Kees
berichten over dekens en kussen op auto's leggen, en mensen die gaan chasesn ri Utrecht.
Heb ik iets gemist of ergen overheen gelezen
Sorry voor deze o.t