Vandaag is het zonnig. Wel drijft er in de middag af en toe wat sluierbewolking over. Het wordt op veel plaatsen tropisch warm. De middagtemperatuur loopt uiteen van 27 graden op de Waddeneilanden tot lokaal 32 graden in het zuiden van het land. De zuidoostenwind is matig, kracht 3 tot 4.
Komende nacht is er weinig bewolking, alleen langs de westkust zou al een enkele bui kunnen vallen. Het is zwoel, de temperatuur blijft nog lang boven de 20 graden en de minimumtemperatuur ligt bij zonsopkomst rond de 19 graden. De wind is zwak tot matig uit het zuidoosten.
Morgen begint de dag met veel zon en het wordt zeer warm met in de middagtemperaturen van 30 graden op de Waddeneilanden tot lokaal 36 graden in het zuidoosten van het land. In de loop van de middag neemt van het zuidwesten uit de bewolking geleidelijk toe kunnen er zich enkele regen- en onweersbuien ontwikkelen. In de avond worden de buien zwaarder en kunnen dan gepaard gaan met hagel en zware windstoten. De wind is matig uit zuidoostelijke richting, in de loop van de middag en avond draait de wind naar west. Met de buien en het draaien van de wind zal de temperatuur later in de middag gaan zakken. (bron: KNMI)
Zozo. Knmi heeft de temperatuur naar boven bijgesteld
Wat voor weerstation heb jij?
Hier is het in de zon op het dak 29.7
Idd, ben jarenlang bang geweest voor onweer tot ik er mee geconfronteerd werd.
Nu kan ik niet wachten op een mooi buitje, hoogvliet is tot nu toe flink over geslagen dus kijk uit naar morgen.
De verwachting is ook hier morgen geen 30 graden. Verwachting plaatselijk station is voor morgen 28 graden, terwijl het eerst nog 30 graden was.
We kunnen morgen ook op de uitkijktoren bij de veiling, langs de A16 gaan staan.........
Hmm...Beetje link misschien
Ja dat denk ik ook wel, ik sta morgen iets verder op met mn buurjongen in de polder achter de Asterd heb je super goed zicht.
Jan, Johann en Daniel, bedankt alvast voor de nuttige info die jullie hebben gegeven en alle tijd en energie die jullie erin hebben gestoken, top! (Mag ook wel eens gezegd worden toch?)
http://weerplaza.nl/weerinhetnieuws/artikel.asp?id=694
Hier is het in de zon op het dak 29.7
In de zon en maar 29,7c? volgens mij is die van jou kapot dan, in zon is het factor 2 warmer(volle zon he 51c geeft),
Die in de volle zon hangt is ouderwetse termometer me weerstation is een noname gebeuren waarbij in schaduw 31,8 is met 53% vochtigheid.
kijk dan naar de laatste zin! *citeer* in een paar plaatsen mss wat overlast maar voor de rest zoals gewoonlijk niets!! *citeer*
ach iedereen zijn eigen mening
nou ja, ik geloof lekker wel in noodweer! | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:46 uur, door gerard van den brink
Die in de volle zon hangt is ouderwetse termometer me weerstation is een noname gebeuren waarbij in schaduw 31,8 is met 53% vochtigheid.
Die van mij is niet kapot hoor
Hij komt altijd ongeveer overeen met die van het knmi
Hij komt altijd ongeveer overeen met die van het knmi
Maar heb het dus in volle zon kwik thermometer geeft toch echt aan 51c, weerstation geeft ongeveer zelfde waarde als op de kaartjes 30a31c en die staat in schaduw. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:50 uur, door wappy
NEERSLAG:
Vandaag geen neerslag. Komende nacht laat GFS al een buitje vallen langs de zuidwestkust, de rest van de modellen doet dit niet. Belangrijker is morgenmiddag, UKMO en GFS laten al de eerste buien al aan het begin van de middag boven het westen van het land ontstaan terwijl Hirlam en ECMWF dat later in de middag en vooral in de avond doen. Het oosten van het land lijkt pas in de nacht naar woensdag aan de beurt te komen. De buien die gaan ontstaan zullen gelijk ook pittige buien zijn met daarbij ook hagel en onweer. De diverse modellen zijn nogal grillig in de neerslaghoeveelheden en de verdeling van de neerslag. Lokaal zou er tot en met woensdagochtend 30-40 mm kunnen vallen. Qua onweerskansen komt INDECS morgenmiddag en -avond met kansen van 50-90% met daarbij ook hoge conditionele hoge kansen op veel ontladingen. Kans op >200/5min in SGG (Standaard Gebiedsgrootte, 50x50) ligt rond de 60%. Hirlam komt met CAPE over het algemeen met CAPE-waarden van 1000-2000 J/kg, lokaal zelfs 3000 J/kg. Windschering tussen 0-6 km is in het westen in de middag en avond rond de 30 kn, er zou dus wel sprake kunnen zijn van enige mate van organisatie bij de buien.
Ik ga ervanuit dat we morgen ochtend al met een goede onweersbui in het westen te maken kunnen krijgen met temp die oplopen tot 34 in het zuid oosten en oosten tot 28 graden aan het strand.
Vanaf het middag uur snel groeiende buien vanuit het zuidwesten die een mcs gan vormen en zwaar weer brengen.
Is mijn verwachting.
Vanavind om 8 uur wekren in een bakerij dat wordt wel even zweten denk ik zo.
Gr marcel ik sluit mij hierbij aan vraag mij niet waarom tis een zweverig gevoel
http://weerplaza.nl/weerinhetnieuws/artikel.asp?id=694
haha vet, mijn foto wordt gebruikt, die 2de
OT: Mijn bestemming is nog steeds utrecht. Alleen de hagel .. tja.. neem gewoon voor de grap een pan mee voor me hoofd hahah