vandaag wordt het in noord holland net 30 graden uitgezonderd het uiterste van de kop van noord holland.
Volgens mij is er vorig jaar zelfs speciaal een weeralarm afgegeven voor de Loosdrechtse Plassen. Niet eens een gehele provincie dus, maar slechts een klein gebiedje
Citaat van ErwinB, zondag 26 juni 2011, 17:54 uur Dit staat op de KNMI site over waarschuwingen/weeralarm.
Vier fases in de waarschuwingssystematiek,
Het KNMI hanteert vier fases in zijn waarschuwingssystematiek:
-Geen waarschuwing: het verwachte weertype geeft geen aanleiding voor het uitgeven van een waarschuwing.
-Waarschuwing voor gevaarlijk weer: deze waarschuwing verschijnt op zijn vroegst 48 uur voordat het weerverschijnsel met een zekerheid van minstens 60% kan optreden.
-Waarschuwing voor extreem weer: deze waarschuwing verschijnt op zijn vroegst 24 uur voordat het weerverschijnsel met een zekerheid van minstens 60% kan optreden.
-Weeralarm: dit Weeralarm verschijnt op zijn vroegst 12 uur voordat het verschijnsel met een zekerheid van minstens 90% kan optreden.
Voor het Weeralarm en de waarschuwing extreem weer geldt dat het weerverschijnsel wordt verwacht of optreedt in een gebied van
minimaal 50 bij 50 kilometer.
Bron??
Verwijzend doe ik naar de verwachting van gisteren met volgende toevoegingen/bemerkingen:
Het lijkt erop dat over het uiterste westen van FR felle onweersbuien gaan ontstaan deze namiddag met kans op MCS. Daar is er een goede overlap tussen shear en onstabiliteit. Met de NNE hoogtetsroming trekken deze buien rakelings langs de regio en mogelijks hebben de westelijke gebieden daar mee te maken. Daar dans kans op fel onweer.
DI overdag veel onstabiliteit in de middelniveau's (mooie EML progtemps). Ik sluit al van de ochtend een onweer niet uit vanaf de mid-levels, met beperkte kans op overlast. De timing van de vore is rond 12z over het centrale deel van BE en vooral op de westflank van de vore/low lijken felle buien te ontstaan in de late namiddag/avond. Deze trekken de nacht daarop over de oostelijke gebieden richting DU. De SRH is beperkt gedurende gans de periode (behalve vannacht over het westen wanneer de 100 m²/s² kan overschreden worden) met dus beperkte kans op supercells. De LL shear evenwel loopt morgen op tot zo'n 15kts wat de kans op organisatie verhoogt, en dus tevens de kans op een squall line. Gezien de zeer hoge latente onstabiliteit en de erg hoge 'precipitable water' tot meer dan 4 cm/m3 is de kans op wateroverlast groot. Rukwinden en hagel zal ook wel voorkomen met eventueel wat schade maar toestanden zoals op 14/7 vorig jaar verwacht ik iets minder. Niettemin lijkt klassiek zwaar onweer met overlast groot uiteraard.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
TaL
Als je zo bang bent, waarom ga je dan filmen!?
misschien om over de angst heen te komen confrontatie met angsten is de beste oplossing
zo ben ik ook over mijn angst heen gekomen door met mijn vriend en buurman op het balkon van onze flat te gaan staan en samen foto's te maken van onweersbuien.
helaas wonen we niet meer op de flat maar in een eensgezinwoning dus moet nu echt op locatie zijn voor foto's.
dinsdag maar eens naar het strand denk ik voor foto's
Mooie manier om je angst te overwinnen. Uiteindelijk hebben veel mensen die bang voor onweer zijn toch ook wel een fascinatie voor het weerverschijnsel. Onweer is zoveel beter als je er ook nog van kan genieten