Code rood (weeralarm) wordt op zn vroegst 12 uur van te voren afgegeven. Zie KNMI-site. Wat betreft onweer staat de grens op meer dan 500 ontlandingen in 5 minuten voor code oranje en rood. Oranje wordt afgegeven bij kans > 60%, Rood bij kans > 90%.
Prachtig MadBear, sommige mensen klagen alsmaar zonder de definities te kennen van extreem weer cq weeralarm. Geel zegt niets over de heftigheid, je moet het als een voorwaarschuwing zien
Ben wel weer benieuwd naar de nieuwe run, al zullen er denk ik niet veel grote verschillen uit komen...
Citaat van myrkkykarkki, maandag 27 juni 2011, 11:15 uur Heb gelukkig vrij kunnen krijgen voor morgen, dus ook al zou het hier (Zuid-Oosten) mee gaan vallen (we vallen net wel of net niet binnen de rode lijn van Estofex??) dan kan ik nog alles lekker volgen via het forum En de zon is idd abnormaal fel vandaag
Ja een vrije dag is wel zo handig, de woensdag wellicht ook om bij te slapen als het laat wordt morgen!
Maar van 10 andere bronnen (ook van Jan) lijkt het spectakel juist over de westelijke helft + het midden te trekken.
antwoord??? | Gewijzigd: 27 juni 2011, 11:26 uur, door weerfreak
Maar van 10 andere bronnen (ook van Jan) lijkt het spectakel juist over de westelijke helft + het midden te trekken.
antwoord???
conclusie: in het midden zit je altijd goed | Gewijzigd: 27 juni 2011, 11:27 uur, door marcel`westland
Marcel
@Tatanka
Omdat ze zeker willen zijn van het ''hoe en wat'' verhaal is er een reden voor waarom ze dat hier niet doen bedoel waarom ze dat hier eerder aandurven | Gewijzigd: 27 juni 2011, 11:31 uur, door Tatanka
Activiteiten buiten etc etc etc etc.
beetje zonde zal het zijn als ze vandaag een code rood geven voor morgen,en dat er plots gebieden zijn waar het heel erg mee gaat vallen.Voor niks wordene er dan activiteiten afgelast en paniek moet er ook niet komen. Zeker nu het door de weeks is
Vandaar morgen of misschien vannacht.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Is er kans op een squall line? Of zijn het gewoon allemaal losse onweersbuien die aan elkaar vastplakken en geen lijn vormen..?
Ik weet namelijk dat in Nederland meestal squall lines ontstaan, maar ik zou graag een keer een (roterende) supercell zien ipv een buienlijn.
Alleen de supercell composite ziet er minder uit. Voor ons dan. Of trekken ze door naar NL?
| Gewijzigd: 27 juni 2011, 11:40 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Activiteiten buiten etc etc etc etc.
beetje zonde zal het zijn als ze vandaag een code rood geven voor morgen,en dat er plots gebieden zijn waar het heel erg mee gaat vallen.Voor niks wordene er dan activiteiten afgelast en paniek moet er ook niet komen. Zeker nu het door de weeks is
Vandaar morgen of misschien vannacht. bedankt voor je reactie