Pff, wat is het al warm, zeg, de kleur van het zonlicht is dat van de zon door een (iets) vochtige atmosfeer, dus het zal lekker gaan plakken zometeen. Dat complex bij Frankrij gaat ons landje hooguit schampen, maar is de kans reeel dat deze andere buien kan gaan triggeren, gezien de CAPE en de luchtvochtigheid? Of zit ik er nu finaal naast?
Dat is nooit van toepassing, niet in Nederland
Pff, wat is het al warm, zeg, de kleur van het zonlicht is dat van de zon door een (iets) vochtige atmosfeer, dus het zal lekker gaan plakken zometeen. Dat complex bij Frankrij gaat ons landje hooguit schampen, maar is de kans reeel dat deze andere buien kan gaan triggeren, gezien de CAPE en de luchtvochtigheid? Of zit ik er nu finaal naast?
ik denk dat estofex daarom ook een level 1 heeft afgegeven voor een groot deel van nederland
Al zien de kaarten er voor de oostelijke helft van het land er niet al te best uit (tot nu toe), ik verwacht dat we hier er toch nog het nodige van meekrijgen.
Even stiekem een vraagje tussendoor: waar kan je op de KNMI-site vinden wat de verwachtingen mbt het geven van een weeralarm zijn?
Voor de rest: ziet er goed uit! Er stond voor morgenavond een barbecue in Utrecht gepland, maar ik geloof dat we die maar af moeten gelasten
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/bewolking/33/
Wordt nu door meerdere bronnen melding van gemaakt. Waaronder weer.nl (MeteoConsult):
Het is vandaag helder en zonnig weer met een bijzonder sterke zon. De zonkracht zit tegen 8 aan, het hoogst haalbare in Nederland. Er waait vandaag een matige zuidoostelijke wind en het wordt tropisch warm. Op veel plaatsen maxima tussen 30 en 33 graden, op de Wadden iets lager.
Vanavond en de komende nacht is het nog lang warm, in het zuidwesten kan een eerste onweersbui vallen. Morgen nog warmer dan vandaag: 30-35 graden. Later op de dag kans op zwaar onweer.
Het is vandaag helder en zonnig weer met een bijzonder sterke zon. De zonkracht zit tegen 8 aan, het hoogst haalbare in Nederland. Er waait vandaag een matige zuidoostelijke wind en het wordt tropisch warm. Op veel plaatsen maxima tussen 30 en 33 graden, op de Wadden iets lager.
Vanavond en de komende nacht is het nog lang warm, in het zuidwesten kan een eerste onweersbui vallen. Morgen nog warmer dan vandaag: 30-35 graden. Later op de dag kans op zwaar onweer.
haha, da's grappig~! hoop dat er ook al vast ééntje richting mid-NL schuift!
en anders krijgen we morgen toch gewoon lekker de hoofdprijs.....
btw. foei wat is het toch al idioot warm : 26,9 (eigen weerstationnetje)
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/bewolking/33/
over zuid engeland iid,net als estofex aangaf.
dat ding komt zoals aan gegeven ook gewoon over nederland heen.
ik voel het!
en je ziet ook duidelijk dat ie afkoerst op nederland. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 10:35 uur, door sneeuw en onweer
Ik denk op z'n vroegst vannacht, normaal zou dat dan de restanten van een MCS zijn, met veel regen en een verdwaalde donderklap, maar nu zou het wel eens actief kunnen blijven. Op dit moment lijkt het schampen van het ZW een mogelijheid, maar houd de radar en sat beelden in de gaten.
Daniel
Daniel
ok, mag wel net zo'n verrassing als 17 juli 2004 worden hoor....
maar, we gaan het idd afwachten, ik laat het gewoon lekker over me heen lopen