Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

12 Dec 2024 09:36:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:28

11 Dec 2024 22:38:05

11 Dec 2024 22:38:01

11 Dec 2024 22:17:55

11 Dec 2024 22:09:25

11 Dec 2024 22:06:00

11 Dec 2024 21:58:11

11 Dec 2024 21:53:32

11 Dec 2024 21:48:56

11 Dec 2024 21:48:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:36:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:22:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 Dec 2024 17:28:03

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Dec 2024 14:45:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
rwwentel
Lid
27 juni 2011, 09:20 uur | Bericht #251655
Goeiemorgen allemaal,

Mijn naam is Robert, ongelooflijk weergek en ook het onweer al anderhalve week op de voet volgend.
Als ik interessante info opmerk zal ik die zeker posten!

Allemaal veel plezier!

erik
Lid
27 juni 2011, 09:24 uur | Bericht #251657
Citaat van onweeriseenfeest, maandag 27 juni 2011, 9:20 uur Goeiemorgen allemaal,

Mijn naam is Robert, ongelooflijk weergek en ook het onweer al anderhalve week op de voet volgend.

Allemaal veel plezier!

Van harte welkom Veel leesplezier op o-o!!
Poider
Lid
27 juni 2011, 09:24 uur | Bericht #251658
Citaat van sneeuw en onweer, maandag 27 juni 2011, 9:09 uur waarom is er dan een level 1 uitgegeven voor zowat heel nederland??
"A level one threat has been issued across N France and the Benelux countries mainly for large hail and damaging wind gusts."

Geen idee volgens mij is het zelfs nu nog onzeker als wat.
Onweersdagen 2013 : 1
27 juni 2011, 09:25 uur | Bericht #251659
Citaat van onweeriseenfeest, maandag 27 juni 2011, 9:20 uur Goeiemorgen allemaal,

Allemaal veel plezier!

Welkom.
Wat handig zou zijn om jou lokatie in jou profiel weertegeven anders krijg men weer onnodige vragen. in waar zit je.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
27 juni 2011, 09:29 uur | Bericht #251660
Zonnig en tropische temperaturen. Morgen kans op zware onweersbuien!

Aan de westflank van een hogedrukgebied boven Duitsland dat zich zal verplaatsen naar de Oostzee wordt met een zuidoostelijke stroming zeer warme en droge continentale lucht aangevoerd. Vandaag is het zonnig met vanmiddag ook velden sluierbewolking en het blijft droog. De temperatuur loopt uiteen van 25°C op de Waddeneilanden tot 32°C in het zuiden van het land. Er waait een matige zuidoostenwind. Vanavond is het zonnig en zal het nog lang erg warm blijven. Rond middernacht is het op de meeste plaatsen nog zo`n 22°C! Kortom het wordt een ideale avond voor een barbecue of terras. De nacht verloopt vrij helder en droog. Alleen in het zuidwesten bestaat er kans op een regen- of onweersbui. In de stedelijke gebieden zal de temperatuur niet of nauwelijks onder de 20°C geraken en dan wordt ook wel van een tropennacht gesproken. Het waait daarbij nauwelijks uit het zuidoosten.

J.v

Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Poider
Lid
27 juni 2011, 09:32 uur | Bericht #251661

Allemaal veel plezier!

Welkom tussen de andere weergekken

Veel plezier hier op O-O.
Onweersdagen 2013 : 1
27 juni 2011, 09:34 uur | Bericht #251662
Het KNMI spreekt in haar verwachting pas vanaf morgenavond vanuit het zuidwesten kans op onweer.
En dan zie ik in de tabel woensdag 90% kans op neerslag en dinsdag 30%, waar zijn die mee bezig?
Stormpie
Lid
27 juni 2011, 09:35 uur | Bericht #251663
Is het verstandig om morgen de auto onder een afdak te zetten ivm met
de kans op 5cm hagelballen? Lijkt me niet goed voor je dakkie
27 juni 2011, 09:38 uur | Bericht #251664
Citaat van M.Dings, maandag 27 juni 2011, 7:34 uur Het KNMI spreekt in haar verwachting pas vanaf morgenavond vanuit het zuidwesten kans op onweer.
En dan zie ik in de tabel woensdag 90% kans op neerslag en dinsdag 30%, waar zijn die mee bezig?

Onthou wel dat woensdag al dinsdag na 0:00 begint he, misschien verklaart dat waarom het lijkt alsof er woensdag meer kans is op neerslag.
27 juni 2011, 09:38 uur | Bericht #251665
Hmmm zal het verstandig zijn om morgen rond 4 uur te gaan lopen naar een stage gesprek??
Maarja hopelijk gaat het heerlijk flitsen en donderen
Als er nooit meer een morgen zou zijn!
27 juni 2011, 09:40 uur | Bericht #251666
Citaat van Armin_Amsterdam, maandag 27 juni 2011, 8:38 uur Onthou wel dat woensdag al dinsdag na 0:00 begint he, misschien verklaart dat waarom het lijkt alsof er woensdag meer kans is op neerslag.

Je meent het
Wel jammer als dan de meeste neerslag valt, aangezien het dan niet meer zo heet zal zijn.
27 juni 2011, 09:46 uur | Bericht #251667
Citaat van M.Dings, maandag 27 juni 2011, 7:40 uur Je meent het
Wel jammer als dan de meeste neerslag valt, aangezien het dan niet meer zo heet zal zijn.

Nou dan is dat percentage toch logisch te verklaren zie niet in waarom het KNMI daar mee iets raars zegt.

Als het maar onweert dan zal de hoeveelheid neerslag me een worst wezen eerlijk gezegd.
27 juni 2011, 09:46 uur | Bericht #251668
Alle kaartjes zijn morgen 18z:

lols_11062818_11062700.gif

lftx_11062818_11062700.gif

mlca_11062818_11062700.gif

85427916_profile.gif
My new website! / Mijn twitter
IridiuM
Lid
27 juni 2011, 09:47 uur | Bericht #251669
Ik moet nu surveilleren bij repetities, en morgen ook tot ongeveer 1200 (ondertussen non-stop weer site aan, en O-O). Ik wil zo snel mogelijk thuis zijn om mijn apparatuur klaar te zetten. Die pluk boven Frankrijk (ter grootte van Nederland) is dat het weersysteem dat morgen bij ons voor spectakel gaat (moet!) zorgen?

Hier en daar verschijnen terughoudende voorspelling voor morgen op weersites met 'kans op onweer', 'waarschijnlijk noodweer'. Moeten wij ook nog een slag om de arm houden, of mogen we stellen dát er fascinerend weer op ons af komt. De kaarten zie ik zie en lees geven volgens mij wel een hele grote zekerheid.
smarkie
Lid
27 juni 2011, 09:52 uur | Bericht #251670
Citaat van IridiuM, maandag 27 juni 2011, 9:47 uur Ik moet nu surveilleren bij repetities, en morgen ook tot ongeveer 1200 (ondertussen non-stop weer site aan, en O-O). Ik wil zo snel mogelijk thuis zijn om mijn apparatuur klaar te zetten. Die pluk boven Frankrijk (ter grootte van Nederland) is dat het weersysteem dat morgen bij ons voor spectakel gaat (moet!) zorgen?

Hier en daar verschijnen terughoudende voorspelling voor morgen op weersites met 'kans op onweer', 'waarschijnlijk noodweer'. Moeten wij ook nog een slag om de arm houden, of mogen we stellen dát er fascinerend weer op ons af komt. De kaarten zie ik zie en lees geven volgens mij wel een hele grote zekerheid.

Reken er maar op dat het morgen leuk ( spannend ) gaat worden
Voor een groot deel van nederland dan tenminste. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 09:55 uur, door smarkie
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
27 juni 2011, 09:57 uur | Bericht #251673
Goeiemorgen allemaal,

Estofex is al met een level 2 gekomen

2011062906_201106261841_2_extendedforecast_xml.png

uw vermaak is onze taak!
Mr.Hussel
Lid
27 juni 2011, 09:59 uur | Bericht #251675
Hoi iedereem,

Ik als newby moet me toch wel ff voorstellen.

Ik ben niels, 27 jaar en woon in Well (LB) helemaal gek van alles wat knalt in de lucht (vuurwerk, onweer etc) en ben eigenlijk op de site gekomen via Tinus! Erg interessante info en ook wel een beetje verslavende spanning opdoen hier.

Ik woon zelf 1 hoog, maar heb een appartement tot mn beschikking op de 6e verdieping met een uitzicht van Venlo tot nijmegen. Direct aan de maas. Dus een mooi uitzicht voor de komende stormen. Helaas blijft de storm altijd aan de andere kant van de maas. Weet niet exact waar dit door komt, maar hij trekt altijd langs me af.

Ik ga es proberen te filmen dmv timelaps, dan zie je echt wat ik ermee bedoel.

Iedereen veel plezier morgen!

27 juni 2011, 10:00 uur | Bericht #251676
Citaat van kermisspin, maandag 27 juni 2011, 8:57 uur Goeiemorgen allemaal,

Estofex is al met een level 2 gekomen

dat wisten we al maar bedankt voor het posten voor de mensen die het nog niet wisten
MarkB
Lid
27 juni 2011, 10:01 uur | Bericht #251677
Citaat van Hussel, maandag 27 juni 2011, 9:59 uur Hoi iedereem,

Ik ben niels, 27 jaar en woon in Well (LB) helemaal gek van alles wat knalt in de lucht (vuurwerk, onweer etc) en ben eigenlijk op de site gekomen via Tinus! Erg interessante info en ook wel een beetje verslavende spanning opdoen hier.

Ik woon zelf 1 hoog, maar heb een appartement tot mn beschikking op de 6e verdieping met een uitzicht van Venlo tot nijmegen. Direct aan de maas. Dus een mooi uitzicht voor de komende stormen. Helaas blijft de storm altijd aan de andere kant van de maas. Weet niet exact waar dit door komt, maar hij trekt altijd langs me af.

Welkom!
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
27 juni 2011, 10:03 uur | Bericht #251678
Citaat van Hussel, maandag 27 juni 2011, 8:59 uur Hoi iedereem,

welkom

en wat de maas myth geval betreft zal die niet van toepassing zijn op dinsdag
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.887 topics, welke bij elkaar 448.490 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.608 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 32 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 32, lezen 3 mensen het topic "Witte Kerst 2024?".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden