De kaarten zijn niet slecht, ze zijn minder goed.
in deze uithoek gebeurt er eigenlijk vrij weinig... ja als je er niet op voorbereid bent... vaak krijgen we hier niks..weinig....een schamschotje... of je krijgt wat niet te verwachten was hier.... dus ja.... de kriebels hier ... daarom wel blij met wat we hier wel kunnen!! krijgen... onverwachts of bekend maar specatulair is het hier nog nooit geweest..
Is noodweercentrale betrouwbaar met deze info ?
EDIT : mijn 500-ste bericht haha | Gewijzigd: 27 juni 2011, 00:52 uur, door jeroenelf
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
EDIT : mijn 500-ste bericht haha
Oke dat is wel weird
Met alle respect, maar ik denk dat hier niet zoveel van klopt, dit is totaal anders dan GFS en ECWMF aangeven qua neerslag verwachting.... die laten de noordzee zowat overlopen!!
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Inderdaad jah! In de war
Veel neerslag is geen garantie voor onweer. Nooit geweest.
Weinig cape dat is het probleem. Regen ga je zeker krijgen,maar een kans op een lichtshow zoals het nu lijkt is klein. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 01:06 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Veel neerslag is geen garantie voor onweer. Nooit geweest.
Weinig cape dat is het probleem. Regen ga je zeker krijgen,maar een kans op een lichtshow zoals het nu lijkt is klein.
Kan gelukkig ook weer zo veranderen En om de kans nou gelijk klein te houden Want door het GFS valt deze regio namelijk de gehele middag op de neerslag grens
20 + 21 Mei
Weer24 Samen met Meteo Zeeland
'Verklaard
Onweer: invloed van het getij
Heeft het tij invloed op onweer? Niet als een onweersfront overtrekt, maar wel bij het zogenaamde warmteonweer. Buien hebben warmte en vocht nodig en als het water nog koud is zullen ze daar niet ontstaan of in activiteit afnemen.
Bij hoog water is die kans daarop nog iets groter omdat dan wat kouder zeewater de Scheldes instroomt. Rond de Waddenzee, die bij laag water deels droog valt, is dit effect nog duidelijker aanwezig.'
Bron:
http://www.weer24.nl/verklaardonweerebenvloed.php
Mee eens, dat zal nog best eens meevallen dat het tegen gaat vallen.
Normaal gesproken vind ik Noodweercentrale juist wel goed qua informatie-voorziening, maar dit filmpje komt niet overeen met de andere info inderdaad...
| Gewijzigd: 27 juni 2011, 01:12 uur, door Tyshane
EDIT : mijn 500-ste bericht haha
Net zo betrouwbaar als de rest ...
Is gebaseerd om de neerslagprognoses van UKMO. (die overigens vaak goed presteren vwb neerslag)
Echter gezien de nog lange termijn en de complexe situatie vooralsnog nog niet al teveel waarde aan hechten !
Ciao Johann
Is gebaseerd om de neerslagprognoses van UKMO. (die overigens vaak goed presteren vwb neerslag)
Echter gezien de nog lange termijn en de complexe situatie vooralsnog nog niet al teveel waarde aan hechten !
[PLAATJE]
Ciao Johann
Bedankt Johann ! Want hij valt echt namelijk nogal op, hij zegt iets totaal anders als het GFS en EC xD dus al en al, gewoon dinsdagochtend afwachten (en nowcasten) | Gewijzigd: 27 juni 2011, 01:17 uur, door jeroenelf
20 + 21 Mei
Precies -> nowcasten
Geen enkel model kan precies berekenen waar en wanneer de neerslag gaat vallen.
Het lijkt er echter sterk op dat het thermisch bodemlaag dinsdag quasi stationair met centrum boven België blijft liggen om vervolgens in de avond naar het noorden van Nederland door te schuiven. De hoge Theta-E's komen pas s'avonds goed van het zuiden uit Nederland binnen.
Echter, in de ochtend zien we ook een gebied met hoge theta-E's boven het noordwest van Belgie en het Kanaal opstomen. Ook EC12 komt met een soort gelijke oplossing. Het zou me dus niet verbazen als het dinsdagochtend in zuidwest en later west Nederland al tot flinke onweersbuien (MCS) komt.
Dinsdagochtend EC12 06h00 Theta-E
Ciao Johann | Gewijzigd: 27 juni 2011, 01:34 uur, door Alpenweerman
Geen enkel model kan precies berekenen waar en wanneer de neerslag gaat vallen.
Het lijkt er echter sterk op dat het thermisch bodemlaag dinsdag quasi stationair met centrum boven België blijft liggen om vervolgens in de avond naar het noorden van Nederland door te schuiven. De hoge Theta-E's komen pas s'avonds goed van het zuiden uit Nederland binnen.
Echter, in de ochtend zien we ook een gebied met hoge theta-E's boven het noordwest van Belgie en het Kanaal opstomen. Ook EC12 komt met een soort gelijke oplossing. Het zou me dus niet verbazen als het dinsdagochtend in zuidwest en later west Nederland al tot flinke onweersbuien (MCS) komt.
Ciao Johann
juist,want zie update estofex
Heerlijk broeikasweertje voor het kweken van bloemkoolwolken
Thx.
Ciao Johann
http://www.estofex.org/
check het 2e plaatje maar...
edit: het eerste plaatje.
"A level one threat has been issued across N France and the Benelux countries mainly for large hail and damaging wind gusts."
wat een feest jongens haha.eerst sochtends,daarna middag/avond. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 01:43 uur, door sneeuw en onweer