Ik moet banderas wel gelijk geven.. onweer in Zeeuws vlaanderen komt regelmatig voor, maar vaak hebben buien moeite om de oosterschelde over te steken, waardoor de bui in activiteit afneemt. en de "eilanden" walcheren, noord beveland en S/D minder zware buien krijgen..
Zeeland is niet voor niks de zonnigste provincie van nederland (dat geluk hebben we weer dan )
Ik moet wel zeggen dat deze mogelijke buien dus danig zwaar kunnen worden dat het hier in zeeland (mocht het zo ver komen) ook zeker wel enig vuurwerk mee kunnen maken
Een superfikse nachtelijke onweersbui met flitslichten niet normaal meer... altijd tel ik tussen flitslicht en gedonder, maar dit was zo extreem, ik wist niet meer bij welke flits bij welk gedonder hoorde. Ik lag stokstijf in me bed; ja, ik vind het maar niets. De hele slaapkamer was steeds verlicht door de bliksem; indien nodig kon je zonder een licht aan te steken je verloren lens nog vinden in het donker... zo fel was het onweer
Ik lees nu jullie enthousiaste bevindingen, maar ik hoop dat het dinsdag/woensdag niet zo erg wordt als toen
ik denk dat ik ook zo lig dinsdag/woensdag nacht.....hihi | Gewijzigd: 26 juni 2011, 23:24 uur, door Marga
dank je wel voor je reactie.
Dus in het kort. vanaf dinsdag middag(namiddag) tot woensdagochtend 06:00 uur.
dat is een hele tijd. volgens het stuk wat jan heeft geschreven spektakel in Noord west, zuidwest de rest even vergeten (sorry). Hoe kan dat zo lang volhouden dan? vraag ik mij af
Als dat zo is hebben we bijna tien uur lang onweer, Kans bedoel ik dan. Mjn hemel
groet marieke
gericht zijn...ben eens benieuwd wat het word !
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
dat is een hele tijd. volgens het stuk wat jan heeft geschreven spektakel in Noord west, zuidwest de rest even vergeten (sorry). Hoe kan dat zo lang volhouden dan? vraag ik mij af
Als dat zo is hebben we bijna tien uur lang onweer, Kans bedoel ik dan. Mjn hemel
groet marieke
Vergeet niet, buien. Mogelijk ontstaan in de vroege middag al wat buien aan de kust (& misschien elders ook) Pas eind van de middag/tegen de avond wordt het zwaardere werk verwacht.
groet marieke
het schuift wel op naar het oosten hoor
buien ja dat bedoelde ik ook. maar ondanks dat het buien zijn is de tijdsduur best lang, vond ik zelf.
Maar goed. we gaan het merken. Hoop alleen dat iedereen voorzichtig gaat doen. Heb het al een paar keer geschreven. maar dat kan niet vaak genoeg vind ik. In ieder geval geniet en doe voorzichtig.
groeten marieke
Ik hoop dat de site van O-O weer niet overbelast gaat raken.
dat was ie vanmiddag al ff
wat betreft dinsdag, we gaan het gewoon meemaken. Heb er zin in!
Maar om een of andere reden denk ik dat er ook een grote tornado kans is.
Misch wel f3 f4 . Er zal veel van de timing afhangen zoals gewoonlijk. Dit is ook geen bang makerij maar gewoon
een hersenspinsel van een leek.Maar ja gelukkig wordt ik meestal niet serieus genomen hahah gr
De cape neemt in de avond grote stappen terug in het Oosten,en over de gehele dag gezien is de cape niet hoog in het Oosten.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.