Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

12 Dec 2024 09:36:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:28

11 Dec 2024 22:38:05

11 Dec 2024 22:38:01

11 Dec 2024 22:17:55

11 Dec 2024 22:09:25

11 Dec 2024 22:06:00

11 Dec 2024 21:58:11

11 Dec 2024 21:53:32

11 Dec 2024 21:48:56

11 Dec 2024 21:48:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:36:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:22:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 Dec 2024 17:28:03

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Dec 2024 14:45:07
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
26 juni 2011, 22:26 uur | Bericht #251424
Citaat van Dennis Etten, zondag 26 juni 2011, 19:36 uur Hagelstenen van >5cm, is dat weleens voorgekomen in NL?

Jazeker.. twee jaar geleden op Schiphol, ik weet dat nog goed, ik werk bij een luchtvaartmaatschappij en hadden toen ineens een stuk of wat vliegtuigen grounded omdat de flightcontrols vol deuken zaten van meer dan 5 cm!.. was toen een hele toer die vliegtuigen in de lucht te krijgen, want er waren er meer die flaps, spoilers en ailerons nodig hadden.. alles wat van composiet materiaal was gemaakt had deuken, aluminium was gewoon goed gebleven.

nog iets langer geleden waar ik woon in Heerhugowaard, kwamen tijdens heftig onweer brokken ijs naar beneden, dus niet mooie ronde hagelstenen, maar puntige brokken ijs, alsof Wodan zijn vriezer aan het uitbikken was geweest. De auto van mijn broer zat toen onder de putjes, mijn eigen auto kon er wat beer tegen.

Heftig onweer is leuk, maar ik hou me hart vast voor dit soort toestanden, want dan is het ineens niet leuk meer.

banderas
Lid
26 juni 2011, 22:26 uur | Bericht #251425
Citaat van thunderfreak, zondag 26 juni 2011, 21:22 uur Dus jij vertrouwd 1 bron tegen 10 bronnen die het zelfde aan geven
ik vertrouw geen enkele weerkundige paar dagen van te voren, kan dinsdag er totaal anders uit zien en in zeeland hebben onweersbuien de grootste moeite om water over te steken, daarom weet ik voor 80% zeker dat de zware jongens rechtsaf brabant in duiken. met die sneeuw van de winter ging het zelfs halve dag van te voren nog anders dan iedereen dacht dus kijk dinsdag dan zie je het vanzelf
Mohjito
Lid
26 juni 2011, 22:29 uur | Bericht #251418
Citaat van arend, zondag 26 juni 2011, 22:06 uur Er wordt voor onze regio helemaal niet gesproken over tornado's. Wel is er een kans op downbursts en ik verzeker je die kunnen ook zeer heftig zijn.

Inderdaad, stond vorig jaar 12 juli om 13.00 uur op het station in Hengelo. Vergeet ik niet snel meer...
Ik zit met smart te wachten op dinsdag.
Amras
Lid
26 juni 2011, 22:29 uur | Bericht #251419
Ik voorspel dat als het dinsdag goed los gaat dat we naast explosief onweer ook weer een explosieve stijging zullen krijgen van het aantal O-O leden, net zoals dat bijv. 25/26 mei 2009 gebeurde...
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Melkmuil
Lid
26 juni 2011, 22:30 uur | Bericht #251420
Exacte datum weet ik niet meer, maar het was in 1991 of in 1992:
Een superfikse nachtelijke onweersbui met flitslichten niet normaal meer... altijd tel ik tussen flitslicht en gedonder, maar dit was zo extreem, ik wist niet meer bij welke flits bij welk gedonder hoorde. Ik lag stokstijf in me bed; ja, ik vind het maar niets. De hele slaapkamer was steeds verlicht door de bliksem; indien nodig kon je zonder een licht aan te steken je verloren lens nog vinden in het donker... zo fel was het onweer

Ik lees nu jullie enthousiaste bevindingen, maar ik hoop dat het dinsdag/woensdag niet zo erg wordt als toen

smarkie
Lid
26 juni 2011, 22:31 uur | Bericht #251421
Citaat van banderas, zondag 26 juni 2011, 22:26 uur ik vertrouw geen enkele weerkundige paar dagen van te voren, kan dinsdag er totaal anders uit zien en in zeeland hebben onweersbuien de grootste moeite om water over te steken, daarom weet ik voor 80% zeker dat de zware jongens rechtsaf brabant in duiken. met die sneeuw van de winter ging het zelfs halve dag van te voren nog anders dan iedereen dacht dus kijk dinsdag dan zie je het vanzelf

De buien komen vanuit frankrijk via belgie omhoog, dus ze hoeven het water niet over
Wacht nou maar gewoon af tot dinsdag en kom dan nog maar een keer terug op dit bericht
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Ben47
Lid
26 juni 2011, 22:31 uur | Bericht #251426
Citaat van Ries1982, zondag 26 juni 2011, 22:20 uur Bij de UTC tijden moeten we 2 uur op tellen geloof ik, toch?
Nu (zomertijd) wel. In wintertijd 1 uur.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 juni 2011, 22:31 uur | Bericht #251427
Wordt mooi
banderas
Lid
26 juni 2011, 22:31 uur | Bericht #251428
Citaat van Melkmuil, zondag 26 juni 2011, 21:30 uur Exacte datum weet ik niet meer, maar het was in 1991 of in 1992:
Een superfikse nachtelijke onweersbui met flitslichten niet normaal meer... altijd tel ik tussen flitslicht en gedonder, maar dit was zo extreem, ik wist niet meer bij welke flits bij welk gedonder hoorde. Ik lag stokstijf in me bed; ja, ik vind het maar niets. De hele slaapkamer was steeds verlicht door de bliksem; indien nodig kon je zonder een licht aan te steken je verloren lens nog vinden in het donker... zo fel was het onweer

Ik lees nu jullie enthousiaste bevindingen, maar ik hoop dat het dinsdag/woensdag niet zo erg wordt als toen

juist zit niemand op ongelukken en wateroverlast te wachten
26 juni 2011, 22:31 uur | Bericht #251429
Citaat van Weatherman, zondag 26 juni 2011, 20:26 uur Kijk dat geeft hoop, dan blijf ik ook lekker zitten waar ik zit.
He gast heb jij meer ervaring hiermee, zoja misschien rijd ik ook wel effe naar tilburg.
Je heb als je Tilburg Noord pakt vanaf Waalwijk en je gaat de randweg af weer richting Den Bosch op ten duur een dijk waar je over Tilburg heen kijkt naar het westen.
ken jij die plek?

Grtz
Reutel
Lid
26 juni 2011, 22:32 uur | Bericht #251430
Citaat van banderas, zondag 26 juni 2011, 22:18 uur op meteox kun je mooi zien dat het zware complex boven frankrijk het westen links laat liggen en het oosten weer de meeste buien krijgen. zeeland valt er zoals 98% van de gevallen mede door de dammen en bruggen dikwijls buiten

Dammen houden water tegen, geen onweersbuien.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
onno333
Lid
26 juni 2011, 22:32 uur | Bericht #251431
Ik heb er wel zin in. Hoewel Limburg er minder bij ligt komt bij ons het onweer waarschijnlijk in de nacht over en dat vind ik het mooist. Als het 's nachts komt maakt mij het niet zoveel uit of het heftig is al is het wel mooi meegenomen

Helaas heb ik proefwerkweek dus weinig slaap kan ik me niet permitteren
Onweersdagen 2011: 29 April, 10 mei, 4 juni, 5 juni, 6 juni, 7 juni, 10 juni, 11 juni, 16 juni, 18 juni, 28 juni, 27 juli, 28 juli, 6 augustus, 18 augustus, 21 augustus, 23 augustus, 25 augustus, 27 augustus, 19 oktober, 29 december (22 dagen totaal) Drie leukste tot nu toe: 3. 28 juni 2. 18 augustus 1. 23 augustusOnweersdagen 2012: 5 januariDagen in het geheugen: 7 oktober 2009, 10/11 juli 2010, 12 juli 2010, 14 juli 2010, 7 juni 2011, 28/29 juni 2011, 18 augustus 2011, 23 augustus 2011Winter 11/12: <-5: 17, 31 januari, 1 februariSneeuwdagen: 20 december, 30 januariIjsdagen: 30, 31 januari 1 februari
banderas
Lid
26 juni 2011, 22:33 uur | Bericht #251432
Citaat van X-treme, zondag 26 juni 2011, 21:31 uur De buien komen vanuit frankrijk via belgie omhoog, dus ze hoeven het water niet over
Wacht nou maar gewoon af tot dinsdag en kom dan nog maar een keer terug op dit bericht

hoeven water ni over?? kijk dan maar eens goed negen van de tien keer duikt het onweer brabant in of..het gaat de noordzee op, zeeland kent geen onweer van betekenis. ooit van "geschapen grond" gehoord?
akammd
Lid
26 juni 2011, 22:33 uur | Bericht #251433
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 26 juni 2011, 22:10 uur Zou tornado (mediaterm windhoos) niet geheel uitsluiten, zijn wel vaker voorgekomen terwijl er niets te zien was op de kaarten

Mijn reactie had betrekking op de bespreking door estofex voor "ons" level 1/2 gebied, daarin wordt niet gesproken over tornado's. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk is. Zoals je in je nieuwe kansenbespreking aangeeft piekt de STP soms naar 4. Kansen zijn er dus. Maar blijkbaar vind estofex het momenteel nog niet overtuigend genoeg om het in haar verwachting mee tenemen. Maar dat kan natuurlijk alsnog in een volgende update.
26 juni 2011, 22:33 uur | Bericht #251436
Citaat van afca, zondag 26 juni 2011, 20:31 uur He gast heb jij meer ervaring hiermee, zoja misschien rijd ik ook wel effe naar tilburg.
Je heb als je Tilburg Noord pakt vanaf Waalwijk en je gaat de randweg af weer richting Den Bosch op ten duur een dijk waar je over Tilburg heen kijkt naar het westen.
ken jij die plek?

Grtz

Heb geen auto of rijbewijs
Maar zit 3 hoog op een flat en moet mooi genoeg zijn.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Reutel
Lid
26 juni 2011, 22:38 uur | Bericht #251438
Eens kijken wat Pietje P zometeen te zeggen heeft op SBS6.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
26 juni 2011, 22:39 uur | Bericht #251439
Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet voor Rotterdam en omstreken. Ma / di genieten van de zon. Di jarig en onweer als kado. Onweer aanschouwen vanaf mijn nieuwe huis op 23e verdieping met uitzicht op zw. En woensdag richting gardameer. Heb slechtere weken gehad
Sanwa
Lid
26 juni 2011, 22:39 uur | Bericht #251440
even een vraag. volgens de plaatjes is we woensdag ook een goede kans. of gaat het dan dinsdag middag door tot woensdag ochtend?

groet marieke
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Joël87
Lid
26 juni 2011, 22:41 uur | Bericht #251443
Ziet er prachtig uit, dat word zeker een chase... Hoop alleen dat het droog blijft in de winkel anders is de chase snel afgelopen...
Dont worry, be happy!!
26 juni 2011, 22:41 uur | Bericht #251444
8| Ik hou van onweer. Maar als het echt zo lelijk tekeer gaat gaan dan ben ik toch maar een bange muis hoor. De kans op grote hagel baart me echt wel zorgen (onze kassen).

Ik ga dinsdag toch maar beneden op de logeerkamer slapen.
Terug naar boven
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.887 topics, welke bij elkaar 448.490 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.608 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 82 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 82, lezen 4 mensen het topic "Onweerskansen 28 en 29 juni".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden