Jazeker.. twee jaar geleden op Schiphol, ik weet dat nog goed, ik werk bij een luchtvaartmaatschappij en hadden toen ineens een stuk of wat vliegtuigen grounded omdat de flightcontrols vol deuken zaten van meer dan 5 cm!.. was toen een hele toer die vliegtuigen in de lucht te krijgen, want er waren er meer die flaps, spoilers en ailerons nodig hadden.. alles wat van composiet materiaal was gemaakt had deuken, aluminium was gewoon goed gebleven.
nog iets langer geleden waar ik woon in Heerhugowaard, kwamen tijdens heftig onweer brokken ijs naar beneden, dus niet mooie ronde hagelstenen, maar puntige brokken ijs, alsof Wodan zijn vriezer aan het uitbikken was geweest. De auto van mijn broer zat toen onder de putjes, mijn eigen auto kon er wat beer tegen.
Heftig onweer is leuk, maar ik hou me hart vast voor dit soort toestanden, want dan is het ineens niet leuk meer.
ik vertrouw geen enkele weerkundige paar dagen van te voren, kan dinsdag er totaal anders uit zien en in zeeland hebben onweersbuien de grootste moeite om water over te steken, daarom weet ik voor 80% zeker dat de zware jongens rechtsaf brabant in duiken. met die sneeuw van de winter ging het zelfs halve dag van te voren nog anders dan iedereen dacht dus kijk dinsdag dan zie je het vanzelf
Inderdaad, stond vorig jaar 12 juli om 13.00 uur op het station in Hengelo. Vergeet ik niet snel meer...
Ik zit met smart te wachten op dinsdag.
Een superfikse nachtelijke onweersbui met flitslichten niet normaal meer... altijd tel ik tussen flitslicht en gedonder, maar dit was zo extreem, ik wist niet meer bij welke flits bij welk gedonder hoorde. Ik lag stokstijf in me bed; ja, ik vind het maar niets. De hele slaapkamer was steeds verlicht door de bliksem; indien nodig kon je zonder een licht aan te steken je verloren lens nog vinden in het donker... zo fel was het onweer
Ik lees nu jullie enthousiaste bevindingen, maar ik hoop dat het dinsdag/woensdag niet zo erg wordt als toen
De buien komen vanuit frankrijk via belgie omhoog, dus ze hoeven het water niet over
Wacht nou maar gewoon af tot dinsdag en kom dan nog maar een keer terug op dit bericht
Nu (zomertijd) wel. In wintertijd 1 uur.
Een superfikse nachtelijke onweersbui met flitslichten niet normaal meer... altijd tel ik tussen flitslicht en gedonder, maar dit was zo extreem, ik wist niet meer bij welke flits bij welk gedonder hoorde. Ik lag stokstijf in me bed; ja, ik vind het maar niets. De hele slaapkamer was steeds verlicht door de bliksem; indien nodig kon je zonder een licht aan te steken je verloren lens nog vinden in het donker... zo fel was het onweer
Ik lees nu jullie enthousiaste bevindingen, maar ik hoop dat het dinsdag/woensdag niet zo erg wordt als toen
juist zit niemand op ongelukken en wateroverlast te wachten
He gast heb jij meer ervaring hiermee, zoja misschien rijd ik ook wel effe naar tilburg.
Je heb als je Tilburg Noord pakt vanaf Waalwijk en je gaat de randweg af weer richting Den Bosch op ten duur een dijk waar je over Tilburg heen kijkt naar het westen.
ken jij die plek?
Grtz
Dammen houden water tegen, geen onweersbuien.
Helaas heb ik proefwerkweek dus weinig slaap kan ik me niet permitteren
Wacht nou maar gewoon af tot dinsdag en kom dan nog maar een keer terug op dit bericht
hoeven water ni over?? kijk dan maar eens goed negen van de tien keer duikt het onweer brabant in of..het gaat de noordzee op, zeeland kent geen onweer van betekenis. ooit van "geschapen grond" gehoord?
Mijn reactie had betrekking op de bespreking door estofex voor "ons" level 1/2 gebied, daarin wordt niet gesproken over tornado's. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk is. Zoals je in je nieuwe kansenbespreking aangeeft piekt de STP soms naar 4. Kansen zijn er dus. Maar blijkbaar vind estofex het momenteel nog niet overtuigend genoeg om het in haar verwachting mee tenemen. Maar dat kan natuurlijk alsnog in een volgende update.
Je heb als je Tilburg Noord pakt vanaf Waalwijk en je gaat de randweg af weer richting Den Bosch op ten duur een dijk waar je over Tilburg heen kijkt naar het westen.
ken jij die plek?
Grtz
Heb geen auto of rijbewijs
Maar zit 3 hoog op een flat en moet mooi genoeg zijn.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/