Alle gekkigheid op een stokje, het ziet er inderdaad erg spannend uit.
Bestaat er een grote kans op tornados? Ik zit zelf dinsdag op een camping... meschien niet zo handig.
volgens de kaarten geeft het aan dat er een redelijke kans bestaat voor tornados, als er supercellen aanwezig zijn is de kans redelijk groot
ik denk persoonlijk weld at er wat windhozen ofwel tornados de grond kunnen raken vanuit de koufront maar waar en waneer is erg moeilijk te zeggen
Alle gekkigheid op een stokje, het ziet er inderdaad erg spannend uit.
Is er een grote kans op tornados? Ik zit dinsdag op een camping... meschien niet zo handig met al dat voorspelde noodweer.
zelfs als er geen tornado's komen lijkt het me nog niet verstandig daar te zitten
Ik zie 250 aan srh, maar kan aan mij liggen
En anders gewoon richting 't westen karren, waar 't ook komt ik wil deze dag iig nie missen!
ik denk persoonlijk weld at er wat windhozen ofwel tornados de grond kunnen raken vanuit de koufront maar waar en waneer is erg moeilijk te zeggen
Dinsdag : De hoge temperaturen zullen nog steeds erg aanwezig zijn. Het wordt zelfs nog drukkender dan voorheen. De zon zal de hemel moeten delen met de ontwikkeling van grote cumuli die aan het eind van de dag kunnen zorgen voor onweerachtige buien........tornados moet je maar in amerika laten, kunnen doden door vallen dus geen verstand als je daar op zit te wachten, die kans is gelukkig nihil
Tja, het is en blijft een verwachting/voorspelling (forecast), anders zouden ze dat beestje wel een andere naam hebben gegeven.. Per definitie hoeft het niet altijd te gaan zoals het wordt verwacht
Jan heb het stukje gelezen, ben benieuwd hoe de buien zich gaan houden richting de avond/nacht met betrekking tot het oosten. ... Is dat meer nowcasten of kan je al een bepaalde lijn uitzetten hoe de richting is van de buien en misschien als dat kan tenminste, de mogelijke snelheid???
Groetjes labmuisje (ilona).
De setting voor de komende dagen lijkt weinig te wijzigen van run tot run wat de zekerheid enkel ten goed komt. Ook weinig verschil tussen de belangrijkste modellen.
Later volgt nog een update...Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Die heeft het over verschillende dingen en ook nachtelijk onweer.
Wel er eerst geen spraken van was.
Denk dat iedereen wel een flink portie krijgt.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Kan het ook nog zo zijn dat de buien zich weer voeden met de warmte dat in het oosten vaak iets hoger is??
Groetjes labmuisje
dus iedereen mag er wel vanuit gaan dat ze onweer krijgen de ene heftiger dan bij de andere maar onweer zal je krijgen | Gewijzigd: 26 juni 2011, 22:05 uur, door NitroGenetics
Welke regio bedoel je?? Meer info graag.
Er wordt voor onze regio helemaal niet gesproken over tornado's. Wel is er een kans op downbursts en ik verzeker je die kunnen ook zeer heftig zijn.