Kaarten zien er netjes uit. | Gewijzigd: 26 juni 2011, 18:33 uur, door Oxize
Dinsdag wordt het gewoon nowcasten om te zien hoe en waar het zich gaat ontwikkelen. Daar valt geen pijl op te trekken.
Kaarten zien er netjes uit.
En je apparatuur ook
En mbt het gedoe over noord oost zuid west. Er komt genoeg leuks aan voor ons allemaal. Misschien wat heftiger hier en daar, maar dat is altijd zo toch
Mensen staren zich snel blind op kleine rasters in de forecast. Kun je wel doen, maar heeft op dit moment geen enkele meerwaarde.
EDIT: Sorry eentje staat er 2 keer op.
nee. te hoge CAP normaal Alleen het uiterste westen mss in de avond
TaL
nee,er spelen vele andere dingen mee!
alle puzzelstukjes moet je hebben om er 1 geheel van te maken.
met 1 puzzelstukje begin je niks.
Cape s er morgen wel, alleen de trigger niet. misschien in de avond in het westen een bui zoals eerder werd gezegd op dit topic
Sorry, typ niet zo snel als sommigen | Gewijzigd: 26 juni 2011, 18:50 uur, door stratocumulus
Sorry, typ niet zo snel als sommigen
laat dat toevallig bij mij zijn...
voor de zekerheid maar een dagje eerder beginnen met batterijen chekken etc...
gr marieke
Cap=kracht die de convectie tegenwerkt. Hoe meer cap, hoe moeilijker het is om convectie, en buien te krijgen. Tenzij er een trigger is die groot genoeg is om deze cap (die als een soort "deksel"werkt) te overwinnen. Zoals dinsdag en dan kan die enorme CAPE (potentiele energie) benuttigd worden door stijgende lucht (convectie).
CAP werkt tegen dat de CAPE (potentiele energie) benut kan worden. | Gewijzigd: 26 juni 2011, 19:26 uur, door stratocumulus
en dat is niet hetzelfde als cape?? dan denk ik. en hoe hoog is dat dan maandag en dinsdag?
Wat ik me afvraag: Die enorm hoge Cape: Het is allemaal energie. Voel je dat? Is dat wat onweers hoofdpijn veroorzaakt?
Wie heeft enig idee?
Kan ik dan morgen/overmorgen eindelijk me statief eens testen, nu eerst weer opzoeken welke instellingen ik moet hebben. (Voordeel binnen kan ik alles klaarzetten, nadeel zit een rot raam voor, ik heb geen regenhoes xD)
Maar, wordt de onweer nu dus wel sterk/supercell kans, of blijf het bij, normaal?
Dan maar nog eens proberen mijn antwoord werd net verwijderd.
Waarschijnlijk staat je antwoord hier
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=25885
Edit Marga: Dit antwoord bevat wel verdere uitleg! | Gewijzigd: 26 juni 2011, 19:35 uur, door Marga
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Kan ik dan morgen/overmorgen eindelijk me statief eens testen, nu eerst weer opzoeken welke instellingen ik moet hebben. (Voordeel binnen kan ik alles klaarzetten, nadeel zit een rot raam voor, ik heb geen regenhoes xD)
Maar, wordt de onweer nu dus wel sterk/supercell kans, of blijf het bij, normaal?
Buienradar is niet te vertrouwen vooruit...
En voor uitleg,zijn er ook topics.
Neem aan dat we niet willen dat dit topic weer op slot gaat?
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Misschien dat er bij code oranje bijvoorbeeld alleen onweer is en verder niks anders en bij code rood met hevige randverschijnselen