Hoelaat komt Estofex meestal met z'n verwachting eigenlijk?
Xtreme:
Meestal in de nacht, maar de laatste tijd ook steeds vaker overdag. | Gewijzigd: 26 juni 2011, 15:44 uur, door Marga
Ik denk dat het echte noodweer pas eind van de middag/avond komt. Dus de waarschuwingen zullen nog wel komen, maar pas vanavond/morgen?
Ik heb wel vaker meegemaakt dat KNMi niet eens een waarschuwing geeft..
Alfred Snoek heeft het over zeer zware regen en onweersbuien
Het gaat nu echt de goeie kant op aan al die berichten te horen | Gewijzigd: 26 juni 2011, 15:55 uur, door Reinout113
Maar goed, lekkere SCP boven mijn hoofd van 4
| Gewijzigd: 26 juni 2011, 16:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Maar goed, lekkere SCP boven mijn hoofd van 4
De kans op een supercell is dus zeker wel aanwezig
Hoe staat het met de hagelkans voor dinsdag ?
Oke, je hebt er wel vertrouwen in
Dan geloof ik je maar op je woord.
En dat worden dan mooie foto's
Dinsdag belooft een hete en zeer onaangename dag te worden doordat er sprake zal zijn van een flinke toename van de luchtvochtigheid. Er zijn perioden met zon en in de loop van de dag zal de kans op (stevige) onweersbuien vanuit het westen gaan toenemen. Lokaal kunnen dit zware buien zijn met veel neerslag, hagel, zware windstoten en wateroverlast. Hoe deze dag precies gaat verlopen is op dit moment niet helemaal duidelijk. Het is dan ook verstandig om de berichtgeving in de gaten te houden! Het is opnieuw heet met temperaturen in het binnenland tussen 30 en 33°C, langs de kust is het minder heet. De wind is matig van kracht en komt uit het zuiden.
ong?
om 14u55 . Kan ook 14u56 zijn
Nu wacht toch eens af.
Ondertussen is dus duidelijk geworden dat de onweersbuien voor dinsdag zullen zijn. Waarschijnlijk arriveren de buien pas in de namiddag in Limburg en kan het eerst nog tropisch heet worden. Het kan om zwaar onweer gaan met hagel, windstoten en veel neerslag | Gewijzigd: 26 juni 2011, 16:10 uur, door casnrt
In dit geval niet, want de wind komt vanuit het zuiden/zuidoosten. De zee zou in deze tijd van het jaar alleen maar een temperende werking hebben op het vormen van onweer, dus wees er maar blij mee dat dat de komende dagen niet het geval is.
Ik woon in het Noordwesten van Nederland en zie dat het meest heftige heel snel naar het oosten wegtrekt, het zal bij ons dus van korte duur zijn denk ik. Maar bijvoorbeeld Utrecht en het midden van Brabant blijven veel langer in de rode en paarse kleuren zitten.
Nu wacht toch eens af.
Ondertussen is dus duidelijk geworden dat de onweersbuien voor dinsdag zullen zijn. Waarschijnlijk arriveren de buien pas in de namiddag in Limburg en kan het eerst nog tropisch heet worden. Het kan om zwaar onweer gaan met hagel, windstoten en veel neerslag
Ik wist niet dat de buien hier dan al zo vroeg zijn in het westen. De media zeiden in de namiddag/avond vanuit het westen zwaar onweer.
Maar nu zijn de buien in de namiddag al in Limburg.