Maar als ik hier de kaarten en de wolkhoogtes ziet zou dat heel best eens goed kunnen
We kunnen nu nog niet goed voorspellen. Dus gaat vanaf morgen de updates weer volgen. Voorlopig eerst nog ff lekker flink zweten morgen.
Edit Marga: Bezoek ook eens de chat. Tijdens onweer is ook het kanaal #angst actief. Deze is speciaal bedoeld voor mensen met angst. | Gewijzigd: 26 juni 2011, 13:35 uur, door Marga
Het lijkt mij dat juist de Amerikanen meer ervaring hebben met extreme weersomstandigheden.
Nope. Typisch GFS dat overdrijven (zie bv. capes) !
EC is realistischer.
Ciao Johann
Daarna gevold door een welbekende regen zone. In de nacht is de activiteit er al een tijdje uit.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Lees het bovenstaande even aandachtig door.
Vragen zoals: Hoe laat krijg ik onweer? zijn al meerdere malen gesteld en voegen niets toe aan de discussie. Probeer dit soort vragen te vermijden.
Als je bang bent van onweer ben je dinsdag zeker het haasje ja
Hoop toch wel dat het oosten nu niet overgeslagen wordt door moeder natuur
EC is realistischer.
Ciao Johann EC laat nu een hoeveelheid cape zien, die ze bijna nooit laten zien.
GFS overdrijft vaak maar wat EC nu laat zien, komt volgens mij niet vaak voor.
Dat belooft wat...
Heb ik dat goed?
ik dacht dat noordwesten toch ook wel hevige buien zal krijgen.
groet marieke
Een hoogterug is ons land gepasseerd en de stroming is zuidelijk geworden. Er wordt warme en vochtige lucht aangevoerd. Zondag wordt het ongeveer 25 graden, maandag ongeveer 31 graden, dinsdag ongeveer 34 graden. Daarna passeert een koufront en koelt het met een westelijke wind sterk af.
Dinsdagavond kans op zwaar onweer?
Inmiddels beginnen zich in de div. Uitvoer nu mogelijkheden op zware onweersbuien af te tekenen. Veel parameters zijn gunstig: Een zeer grote onstabiliteit met CAPE-waarden rond 3000 J/kg en voldoende vocht. Verticale windschering en optilling aan de voorzijde van een hoogtetrog en ook de convergentie aan de grond zijn nog niet zeer gunstig. De Uitvoer zal omtrent de details nog wel schuiven. Meestal is er pas binnen 24 uur voldoende zekerheid.
Gematigd vervolg.
In sommige Uitvoer zien we al snel weer een volgende rug of een hoog naderen zodat de temperatuur weer omhoog gaat. In groter deel van de Uitvoer wordt de stroming westelijk of noordwestelijk zodat de temperaturen rond normaal blijven liggen. Dit is momenteel de ruime meerderheid van de Uitvoer. Veel neerslag wordt niet verwacht
Edit Marga: Bron?
Heb het eerste verhaaltje geplukt van:
http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?option=...&Itemid=195 | Gewijzigd: 26 juni 2011, 15:01 uur, door Marga
Kan iemand mij vertellen of de buien in de vorm van een squall line of in de vorm van een MCS overtrekken.
Een MCS staat er toch ook om bekend zijn hoge bliksemactiviteit en een squal line met zijn windstoten?
In dat geval hoop ik op een MCS!
Groeten
Kan iemand mij vertellen of de buien in de vorm van een squall line of in de vorm van een MCS overtrekken.
Een MCS staat er toch ook om bekend zijn hoge bliksemactiviteit en een squal line met zijn windstoten?
In dat geval hoop ik op een MCS!
Groeten
Dat zien we dinsdag
De temperatuur stijgt inderdaad heel snel, flink drukkend.
wacht een paar uur en de bewolking is weg boven het zuiden van NL
dan zal de temperatuur nog meer gaan stijgen.
in belgie is het al bijna helemaal zonnig
Er lijkt een aantal felle buien gevormd te worden, dinsdag. Deze worden deels gevoed door de hitte, maar deels ook door andere weerelementen. We bekijken in dit verhaal CIN als onderdeel van de Spanish Plume. Dat pakt mogelijk dermate stevig uit, dat rolwolken mogelijk zijn
;)
En in dat stukje van Meteoconsult staat ook:
Voor dinsdagmiddag- avond en de nacht naar woensdag toe zetten we hierbij dan ook een waarschuwing uit voor mensen die buitenactiviteiten organiseren. Het kan zomaar zwaar onweren. Er kunnen hagelstenen van 2 of 3 cm in doorsnede vallen. Er bestaat het risico op zware tot zeer zware windstoten en er kan veel regenwater naar beneden komen. Lokaal zijn neerslagsommen, tot en met woensdagmiddag, mogelijk van 50 tot 100 millimeter.
Ik geloof dat dat al een paar dagen hier wordt uitgelegd | Gewijzigd: 26 juni 2011, 14:28 uur, door stratocumulus