Het lijkt mij dat juist de Amerikanen meer ervaring hebben met extreme weersomstandigheden.
Je kunt bij onweersbuien altijd zware windstoten verwachten.
Zoals al verteld werd is het moeilijk in te schatten hoe sterk de windstoten zullen (kunnen) zijn.
Maar hou er zeker wel rekening mee dat er tijdens pittige/zware onweersbuien behoorlijke windstoten voor zullen komen.
Ik heb zelf een paar jaar geleden mee gemaakt dat het overdag tussen de 25 en 30 graden was, en er geen wolkje aan de lucht was en wind stil.
Maar later in de middag kwam er een donkere lucht aan zetten die 10 min later groen was, en weer 5 min later kwam de regen horizontaal tegen het raam, en schoven de stoelen over het balkon
dat ligt er denk ik aan wat voor type, bij een mcs bijvoorbeeld komen veel minder zware windstoten voor dan bij een buienlijn.
Ha
Heb je de nacht van 25/26 Mei 2009 niet meegemaakt zeker. (
Athans hier in het ZW was de wind niet normaal. Bomen om etc etc.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
geldig van: maandag, 27. jun 2011, 12:00 uur
geldig tot: dinsdag, 28. jun 2011, 21:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Lichte tot matige belasting door hitte bij maximumtemperaturen tussen 29 en 33 graden.
@ www.noodweercentrale.nl | Gewijzigd: 26 juni 2011, 13:15 uur, door jeroenelf
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Heb je de nacht van 25/26 Mei 2009 niet meegemaakt zeker. (
Athans hier in het ZW was de wind niet normaal. Bomen om etc etc.
ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is..... aleen dat het gemiddeld gewoon wat minder schade is dan bij een squall line
edit: een mcs is vooral zeer hoge bliksemactivitijd en veel neerslag | Gewijzigd: 26 juni 2011, 13:20 uur, door df310
Heb ik dat goed?
Jah zoals het nu staat wel.
@taylorlautner
Valt geen tijd te zeggen
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ong?
Volgens mij is het nog niet echt te zeggen hoelaat het onweer gaat komen
correct me if i'm wrong.;)
Eind van de middag / begin van de avond denk ik? Als wij in het noorden ook onweer krijgen zal dat in de nacht naar woensdag wel zijn gok ik.. We zullen het zien
(Ik ben trouwens OWF lol - had 2de account aangemaakt omdat deze geblokkeerd was vanwege mn wachtwoord, wat ik een paar keer verkeerd had ingetypt ) | Gewijzigd: 26 juni 2011, 13:21 uur, door Reinout113
Verwachtte al zoiets inderdaad, maar wilde het toch even zeker weten.
Een extra gevaar dus voor bomen, dakpannen en gevelbekleding. Heb bij bouwkunde al genoeg voorbeelden gezien van slecht ontworpen of gemonteerde gevelplaten. | Gewijzigd: 26 juni 2011, 13:25 uur, door WdeLeijer