ja ik zag het ook al om 11 uur word er al neerslag verwacht in zeeland lijk me sterk dat het dan al 30 graden is geworden.
oosten ook onweer volgens kmi. gewoon overal kans op onweer volgens hun.
bron: http://www.een.be/teletekst#
Rond een uur of 11 word de eerste neerslag verwacht in zeeland.
Maar aangezien de temperatuur in de nacht naar dinsdag niet onder de 20 graden komt, is een paar uurtjes zon voldoende om de temp richting de 30 graden te brengen.
Waarom niet?
Moet het persee 30 graden worden dan voor onweer?
Als het Maandag op Dinsdag amper afkoeld laten we zeggen 22 graden en Dinsdag breekt aan,en de zon schijnt tussen de wolken word het gewoon vies benauwd. Al is het helemaal bewolkt. Ligt aan de wind en ligt aan het Front,zolang die pas in de middag ergens arriveerd warmt het daarvooruit gewoon op
Cheers | Gewijzigd: 26 juni 2011, 12:30 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Maar aangezien de temperatuur in de nacht naar dinsdag niet onder de 20 graden komt, is een paar uurtjes zon voldoende om de temp richting de 30 graden te brengen.
bedankt voor het antwoord, helaas gaat het dan waarschijnlijk allemaal aan mij voorbij. Een vergadering begint dan en dat gaat zeker een paar uur. Waarschijnlijk een ruimte zonder ramen.
Helaas niet 's-avonds dit keer
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Helaas niet 's-avonds dit keer
Ik weet niet wat je bedoelt met een paar uur?
Maar om 11 uur word de "eerste" neerslag verwacht, en het gaat niet zo snel, dus ik denk dat we tot laat in de avond nog wel buien zullen krijgen.
maar die warmte onweders zijn dus niet het kou front?
dus dat betekend dat het na die buien gewoon weer opwarmt
Maar om 11 uur word de "eerste" neerslag verwacht, en het gaat niet zo snel, dus ik denk dat we tot laat in de avond nog wel buien zullen krijgen.
Tot ongeveer 15.00 uur zal het duren, met pauzes. Ik ben maar een leek maar ik dacht neerslag/onweer komt en is dan voorbij. Het is koeler dus gelijk geen onweer meer. Ik moet nog aardig wat leren hierin
Maandag verplaatst het hogedrukgebied zich naar de Oostzee en wordt aan de westflank met een zuidelijke stroming hete en droge continentale lucht naar ons land gevoerd. Op 1500 meter zal de temperatuur dan zijn opgelopen naar 18°C. Dat betekent dat bij gunstige omstandigheden het kwik al met gemak kan uitstromen naar tropische waarden. Het wordt een zonovergoten dag en het blijft overal droog. In het binnenland wordt het tropisch warm met temperaturen rond 31°C. Alleen pal aan zee is het minder heet. Er staat een zwakke tot matige zuidoostenwind die niet of nauwelijks voor verkoeling zal zorgen.
Dinsdag is de temperatuur op 1500 meter opgelopen naar bijna 20°C en dat zou aan de grond in theorie nog een wat hogere temperatuur moeten opleveren. Intussen zien we vanuit het westen een trogvormige storing dichterbij komen met daarachter een koufront, dat aan het eind van dinsdagavond de westkust zal bereiken. Dinsdag belooft een hete en zeer onaangename dag te worden doordat er sprake zal zijn van een flinke toename van de luchtvochtigheid. Er zijn perioden met zon en in de loop van de dag zal de kans op (stevige) onweersbuien vanuit het westen gaan toenemen. Lokaal kunnen dit zware buien zijn met veel neerslag, hagel, zware windstoten en wateroverlast. Hoe deze dag precies gaat verlopen is op dit moment niet helemaal duidelijk. Het is dan ook verstandig om de berichtgeving in de gaten te houden! Het is opnieuw heet met temperaturen in het binnenland tussen 30 en 33°C, langs de kust is het minder heet. De wind is matig van kracht en komt uit het zuiden.
J.v.
Het begint in het Zuiden/Zuid Westen. Naar mate de dag vorderd zullen de buien zwaarder worden,aangezien er op die momenten nog weinig beweging is,kan er lokaal veel neerslag vallen. Naar mate de dag vorderd en het Front naderd wat tegen de namiddag zal er wat meer beweging gaan komen,en kunnen er elders ook buien ontstaan,begin van de Avond zal de actieviteit afnemen.
Gebieden met de meest actieve buien tot nu toe: Zuiden/Zuid-Westen en Midden van het land.
Later gevold door een regen gebied!
Zo zie ik het al dagen | Gewijzigd: 26 juni 2011, 12:55 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.