Maar zwaar onweer? Meer ontladingen horizontaal en soms een inslag.
Was meer de regen en de wind (Kleine bow echo)
Verschil met nu is dat de Temp op 850 hpa hoger uitslaat,en dat het nog wat langzamer gaat,dus de opbouw van de wolken en de toppen kunnen veel verder uitgroeien. En de Cape waarde slaan hoger uit en zijn langer aanwezig in bepaalde delen van Nederland.
Het onweer wat we in de vroege avond van 25 Mei kregen (Shelf's en dergelijke,waren zwaarden dan de beruchte nacht)
Top-waarde van die 25 Mei lagen in de nacht ook niet extreem hoog (10/11 km)
Ik zie geen herhaling (Onmogelijk)
En weinig vergelijking met voorspel | Gewijzigd: 26 juni 2011, 10:05 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik weet niet hoe goed je hongaars is , hier is de link naar de site:
http://www.szupercella.hu/
Als je soms Duitsland bekijkt,worder er daar ook wel eens hoogte's gemeten van 14/15 kilometer,evengoed in Oost europa.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Hoger gaat buienradar niet eens
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&am...=tophoogtelb1x1
Hoop dat het in de avond wel komt want ik heb om half 4 een gesprek op school.
Ja dat kreeg ik gister ook al en eergister en eh......
zal nou niet veel meer veranderen neem ik aan, tis morgen al maandag
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
*plaatje*
ik ga mijn opblaasbootje alvast klaar leggen..38-48 mm in deze regio wooowww
momenteel nog flink bewolkt hier | Gewijzigd: 26 juni 2011, 10:22 uur, door frankaloe
zal nou niet veel meer veranderen neem ik aan, tis morgen al maandag
Klop voor de zekerheid maar wel even af.....
Het kan wel kans is nu wel heel klein maar toch...
*plaatje*
*plonk*
..val van mijn stoel af hier...16km....
Komt dat omdat het een amerikaans model is, en baseren ze die toppen op amerikaanse omstandigheden, of kan dat nou echt zo hoog (dat is om bang van te worden en ik ben een onweersfan ) | Gewijzigd: 26 juni 2011, 10:31 uur, door stratocumulus