Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

12 Dec 2024 09:36:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:28

11 Dec 2024 22:38:05

11 Dec 2024 22:38:01

11 Dec 2024 22:17:55

11 Dec 2024 22:09:25

11 Dec 2024 22:06:00

11 Dec 2024 21:58:11

11 Dec 2024 21:53:32

11 Dec 2024 21:48:56

11 Dec 2024 21:48:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:36:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:22:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 Dec 2024 17:28:03

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Dec 2024 14:45:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Caveman
Lid
25 juni 2011, 22:34 uur | Bericht #250814
Vanmiddag rond de 14 graden vanavond rond de 17 met lv van 72%. Ben benieuwd hoe de natuur(vogels enzo) gaat reageren de komende dagen, altijd een goede indicatie
Robin B
Lid
25 juni 2011, 22:53 uur | Bericht #250816
Ben benieuwd wat Estofex hiervoor gaat geven
poiejopie
Lid
25 juni 2011, 22:59 uur | Bericht #250817
Jan. ( of Johan)
Verwachten jullie hagel tijdens "die wende des wetters" ?
Ik bedoel hiermee hagel die schade aan caravans/kassen en/of auto's kan toebrengen.
Ik begrijp wel dat hagel zowieso niet uitgesloten kan worden en dat jullie geen garanties kunnen geven.
, maar slechts verwachtingen uit doen gaan.
Verder hoop ik na mijn werk in de auto over het wijdse wad uit te kijken naar onweer .

koen17
Lid
25 juni 2011, 23:13 uur | Bericht #250824
PLUIM_06260_NWT.png

Jeroen71
Lid
25 juni 2011, 23:16 uur | Bericht #250826
Actueel al opklarend in Zeeland, en we gaan onder invloed van hogedruk dat morgenmiddag boven het zuiden van het land zal liggen, en zich daarna verder oostwaarts zal verplaatsen, op naar 2 droge, vrij zonnige (morgen in het oosten en noorden eerst nog wolkenvelden) en sterk opwarmende dagen.
Morgen bereiken de maxima, nadat komende nacht de minima niet of nauwelijks onder de 15 C zullen komen, waarden tussen 27 C in het zuidwesten en 23 C op de Wadden. Maandag waarden tussen 25-32 C.

Voor dinsdag bestaat er intussen in de Uitvoer redelijke eensgezindheid voor de waarschijnlijke ontwikkelingen.
Zoals de onderstaande kaart aantoont, blijft westelijke lagedruk waarschijnlijk lang genoeg stationair om overdag met voldoende zon de warme bovenlucht te benutten om aan de bodem de waarden te laten oplopen naar 30-35 C.

In de loop van de (na) middag trekken dan vanuit het (zuid)westen de eerste regen- en onweersbuien het land in, zoals het er nu uitziet met de zwaarste exemplaren ook in het westen (mei 2009?).Langzaam maar zeker zal het koufront zich daarna oostwaarts verplaatsen en stroomt in een westelijke aanvoer beduidend koelere lucht in, met maxima op woensdag overal –ruim- onder de 20 C met een wisselvallig weerbeeld.

Donderdag en vrijdag staan dan naar verwachting voldoende onder invloed van uitlopers van het Azorenhoog, om een meest droog weerbeeld en temperaturen tussen 16-20 C te garanderen.

Voor de periode daarna, het verdere vervolg van 1e week/decade juli, is er volgens de ensembles van beide hoofdmodellen (GFS/EC) de meeste kans op een –licht- wisselvallig weerbeeld met temperaturen eerst iets onder normaal en pas op eind van de periode een stijgende trend.

Zelf krijg ik weer wat meer hoop op een toch wel alleszins fraaie start van juli, waarin het patroon (van rond de maandwisseling) zich weet te handhaven. Ec oper 12z van vandaag -onderstaand-geeft een voorbeeld van een dergelijk scenario. Met een meest droog weerbeeld, met zonnige perioden –vooral in het westen en zuiden- en temperaturen 18-23 C.

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 21:56:13 door Ronald de Wildt »
Serge
Lid
25 juni 2011, 23:20 uur | Bericht #250827
Citaat van Jan van Ooijen, zaterdag 25 juni 2011, 21:15 uur Nope nog steeds niet goed! Westen en midden nog steeds heftig

exact het "midden" wij zijn ook is aan de beurt en dan maar gelijk 10 onweerdagen in 1
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
25 juni 2011, 23:36 uur | Bericht #250830
off topic Ik snap iets niet iedereen heeft het over 25/26 mei 2009 maar er was vooral ook in het oosten ook een 26/27 mei 2009, weet het nog als de dag van gister, was doodat ik de hele nacht heb liggen sterven van angst de ochtend nadat ik opgestaan was en de gordijnen open deed meteen flauwgevallen voor het eerst van mijn leven dus dat vergeet ik niet zo snel meer

ON topic laat maar komen wat het ook wezen mag maar eh niet weer zo'n nacht

Marga: In de chat bestaat er ook een speciaal kanaaltje voor mensen met angst. Je kunt daar komen via de gewone chat en daar even verder vragen. Je bent van harte welkom. Ook anderen, die bang zijn voor onweer! | Gewijzigd: 25 juni 2011, 23:42 uur, door Marga
25 juni 2011, 23:45 uur | Bericht #250831
mensen ajb hou eens op met dat 25/26 mei gedoe. zo ernstig was het niet eens. het ergste was de wind en de neerslag. de meeste bliksem was cloud to cloud.
ga eens verder terug in de geschiedenis en gebruik voorbeelden zoals 8 juni 2007.
dat is een beter voorbeeld aangezien dat giga complex ook aan het eind van de middag begin avond kwam en serieus mooi onweer vooral cloud to ground opleverde
ViKtOrPETERS
25 juni 2011, 23:48 uur | Bericht #250832
Citaat van meteoroloog25, zaterdag 25 juni 2011, 21:45 uur mensen ajb hou eens op met dat 25/26 mei gedoe. zo ernstig was het niet eens. het ergste was de wind en de neerslag. de meeste bliksem was cloud to cloud.
ga eens verder terug in de geschiedenis en gebruik voorbeelden zoals 8 juni 2007.
dat is een beter voorbeeld aangezien dat giga complex ook aan het eind van de middag begin avond kwam en serieus mooi onweer vooral cloud to ground opleverde

het moet wel leuk blijven ! CG'S zijn gewoon gevaarlijk, vooral op zo'n complex als die 25 mei !

wees blij dat er weinig CG'S waren!

dit moest ik gewoon kwijt ! | Gewijzigd: 25 juni 2011, 23:53 uur, door smoke_soldier
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
25 juni 2011, 23:51 uur | Bericht #250833
Citaat van smoke_soldier, zaterdag 25 juni 2011, 21:48 uur het moet wel leuk blijven ! CG'S zijn gewoon gevaarlijk, vooral op zo'n complex als die 25 mei !

wees blij dat er weinig CG'S waren!

dit bericht ken worde verwijderd....dit moest ik gewoon kwijt !

in tegendeel ik denk dat menig onweer fanaat hier het met me eens zal zijn dat hoe mooi die nacht ook was er wel een soort syndroom heerst op dit topic
ViKtOrPETERS
jeroenelf
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juni 2011, 23:56 uur | Bericht #250836
goeie kansen ook voor zwolle ben benieuwd,
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Sietse
Lid
25 juni 2011, 23:57 uur | Bericht #250838
Citaat van smoke_soldier, zaterdag 25 juni 2011, 23:54 uur ik heb nooit iemand horen klagen over 25 mei...ik denk zomaar dat je de enigste bent tot nu toe( in mijn ogen )

Nee hoor, 25/26 mei was eigenlijk niks bijzonders, behalve de bliksemintensiteit dan.

Hopelijk wordt dinsdag beter en hopen dat de kaarten wat beter worden op dit moment, kwa timing en kwa shear enz ook.. alleen 0-6km shear aanwezig op dit moment. (is wel wat andere dynamiek aanwezig, maar die komt pas achter de neerslag aan)..
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
25 juni 2011, 23:58 uur | Bericht #250839
Citaat van meteoroloog25, zaterdag 25 juni 2011, 22:03 uur door de media en de mensen wederom is het KNMI op de kaart gezet voor valse weeralarmen en zijn ook regelmatig aangeklaagd voor schadevergoedingen daarvoor aldus Gerrit Hiemstra. het KNMI is nu voorzichtig met het uitgeven van alarmen dus trek je er niet teveel van aan;)

Maar als het KNMI bij wijze van spreke 'bang' is om een weeralarm af te geven, en dat dus niet doet is het hele nut toch weg? Stel dat het dinsdag flink tekeer gaat, maar echt goed tekeer, dan zou het fijn zijn als ze een advies zouden uitgeven om de avondspits te mijden als voorbeeld.
Maarja afgelopen December hadden wij ook geen weeralarm gekregen in Limburg, terwijl er hier op sommige plaatsen meer dan 50cm sneeuw lag en rijden levensgevaarlijk was. Bij Alain kon je nog niet meer zien waar de weg zou moeten liggen en waar er greppels zouden zijn :S
Ik denk dat het KNMI maar beter kan stoppen met dat hele weeralarm gedoe. Ik zie het nut niet meer zo. Want nu zijn ze, naar mijn mening erg voorzichtig en hun manier van indeling van regio's is ook nogal verouderd.
Ze kunnen het maar beter houden op enkel de waarschuwingen en het echte werk aan noodweercentrale overlaten.
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
26 juni 2011, 00:00 uur | Bericht #250841
Citaat van smoke_soldier, zaterdag 25 juni 2011, 21:54 uur ik heb nooit iemand horen klagen over 25 mei...ik denk zomaar dat je de enigste bent tot nu toe( in mijn ogen )

kom naar de chat anders...

dit topic is hier niet voor bedoeld

you were saying?
maar goed ik ben het met je eens 25/26 mei was prachtig absoluut maar het wordt een beetje overrated hier.
goed terug naar het topic, Pietje Paulusma verwacht ook flink onweer op dinsdag. ik hoop dat ik mijn bliksemverklikker dan al binnen heb. kan ik um gelijk effe uit testen
ViKtOrPETERS
26 juni 2011, 00:03 uur | Bericht #250842
Citaat van moniquepeeters, zaterdag 25 juni 2011, 21:58 uur Maar als het KNMI bij wijze van spreke 'bang' is om een weeralarm af te geven, en dat dus niet doet is het hele nut toch weg? Stel dat het dinsdag flink tekeer gaat, maar echt goed tekeer, dan zou het fijn zijn als ze een advies zouden uitgeven om de avondspits te mijden als voorbeeld.
Maarja afgelopen December hadden wij ook geen weeralarm gekregen in Limburg, terwijl er hier op sommige plaatsen meer dan 50cm sneeuw lag en rijden levensgevaarlijk was. Bij Alain kon je nog niet meer zien waar de weg zou moeten liggen en waar er greppels zouden zijn :S
Ik denk dat het KNMI maar beter kan stoppen met dat hele weeralarm gedoe. Ik zie het nut niet meer zo. Want nu zijn ze, naar mijn mening erg voorzichtig en hun manier van indeling van regio's is ook nogal verouderd.
Ze kunnen het maar beter houden op enkel de waarschuwingen en het echte werk aan noodweercentrale overlaten.

en het begint er ook dus op te lijken dat ze het wat rustiger aan doen. maar weet je wat mij zo irriteerd? als er dan iets ergs gebeurd zoals bij wijze van spreken, 4 mensen dood door bliksem inslag wat ik onder de omstandigheden op aanstaande dinsdag als ze geen weeralarm zouden geven en het blijft zo niet geheel uitsluit, dat er dan weer wordt geroepen van ja waar was het KNMI dan met het weeralarm. 1 ding kan je niet ontkennen in Nederland het is nooit goed genoeg of goed, er is altijd wat te klagen
ViKtOrPETERS
T-inus
Lid
26 juni 2011, 00:08 uur | Bericht #250844
Dat is dus meteen het probleem, als ze niks zeggen en 't gaat los krijgen ze commentaar, maar als ze een weer alarm geven en er gebeurd niks denkt iedereen de volgende keer "het zal wel"....
www.martijnvantongeren.nl
Romani
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 juni 2011, 00:08 uur | Bericht #250845
Ik snap het hele KNMI verhaal niet zo....Het is toch niet bindend of verplicht..?
De waarschuwingen gelden als een advies, en je moet zelf zien wat je ermee doet.
Men tilt er veel te zwaar aan, er is een weer alarm, dus het moet noodweer worden....
Nee, mocht het voorkomen dan ben je gewaarschuwd...! | Gewijzigd: 26 juni 2011, 00:09 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Tyshane
Lid
26 juni 2011, 00:08 uur | Bericht #250846
Volgens mij komen de nieuwe kaartjes er zo aan, spannend weer!

Citaat van Sietse, zaterdag 25 juni 2011, 23:57 uur Nee hoor, 25/26 mei was eigenlijk niks bijzonders, behalve de bliksemintensiteit dan.
Oh en ik maar denken dat het zo'n bijzondere dag was. just another day
koen17
Lid
26 juni 2011, 00:09 uur | Bericht #250847
Nieuwe run lijkt ietsjes beter te zijn voor het oosten. Voor het westen, midden en zuiden wederom goede kaarten | Gewijzigd: 26 juni 2011, 00:11 uur, door koen17
Tyshane
Lid
26 juni 2011, 00:11 uur | Bericht #250849
Citaat van koen17, zondag 26 juni 2011, 0:09 uur Nieuwe run lijkt ietsjes beter te zijn voor het oosten. Voor het westen en midden wederom iets betere kaarten.
Inderdaad, weer stukje beter, ach het blijven nuance-verschillen, maar toch fijn dat het allemaal steevast in de kaarten blijft.
Terug naar boven
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.887 topics, welke bij elkaar 448.490 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.608 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 167 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 167, lezen 6 mensen het topic "Winter discussie 2014-2015 Deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden