Nou lekker dan. Ik hoop niet dat we het moeten doen met een verdwaalde onweersklap
ik heb dan zelf in het westen twee keer een rolwolk meegemaakt met een groene lucht, de schade was niet te overzien, ja het was een mooie spectakel , maar met een hoge prijs. ik hoop dat de meeste mensen erop voorbereid zijn, zij die het niet volgen, want wat je bv niet hoort in het nieuws is dat sommige bedrijven met veel glas de ruiten springen door de windstoten, en iedereen gaat toch de weg op. je kan niets of alles verwachten, ik vond het erg van de laatste keer dat er huizen in de fik stonden, het zal jouw huis maar wezen. ik wacht af, maar bijna ieder nieuws voorspeller geeft al aan dat er vuurwerk gaat komen,dat zegt mij al genoeg!!
Daar heb je ook weer gelijk in.
De schade hoeft van mij ook niet hoor!
Het mag van mij extreem worden maar niet TE extreem, ik wil me auto graag wel heel houden
En brand en slachtoffers natuurlijk ook niet!
Let's go!
TaL
Ik heb hier al 4 mooie pittige onweersbuien gehad, ik mag daarom niet klagen, waarvan 1 met kraagwolk.
Een goede zware zoals voor dinsdag word voorspeld is tuurlijk helemaal goud.
Alleen de schade voor de kassen hier en de mensen die nooit naar het weer kijken of het nieuws kijken, en de schade aan huizen en de slachtoffers die kunnen vallen, ja dat is gewoon kl*te. Heb ik liever ook niet, als het mijn huis zou zijn zou ik er ook van balen. Het is mooi, het is leuk om mee te maken, maar de schade kan al gerust minder uitpakken als mensen maatregelen nemen door een goede waarschuwing vooraf als het bijna zeker is. Maar knmi kennende.... 25/26 mei gaven ze genees een waarschuwing volgens mij, met alle gevolgen van dien. Sinds dien hebben ze hun lesje geleerd en geven ze nu al voor de kleinste onweersbui een waarschuwing. Zo moet dat!
Gr. weerfreak en laten we hopen op een mooi spectakel, en laat de schade klein blijven. | Gewijzigd: 25 juni 2011, 17:06 uur, door weerfreak
Nee joh!
het meeste komt in de avond en nacht hoor!!
Mijn (on)weer foto's : Foto's
In de regio zou het wel beter wezen,scheelt me weer 3 uur rijden en dan nog 3 uur of meer roekeloos ergens heen rijden.
''Jan zegt:
Zou niet oost blijven, westen meeste kans en midden ook''
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweer vanaf zee zou wel heel mooi zijn
Weer volgens mij ligt het oosten voor het eerst er slechter bij dan het westen dit jaar hoor
TaL
Oosten lijkt niet slechter, maar minder goed. Maar volgens mij kunnen dat soort nuances nog makkelijk wijzigen. Aangezien de kaarten al bijna een week flink heftig eruit zien, kan alles wat minder is tegenvallen, terwijl we een tijd terug daar al blij mee waren. Het is allemaal zo relatief. Oh en spannend!
TaL
Het gaat er toch niet om wie meer of minder krijgt of heeft gekregen... Begin van de week waren de kaarten subliem voor heel Nederland en dacht dat de kaarten voor vandaag ook wel goed was, ook voor het oosten en noorden. Maar nu blijkt dat ineens niet zo te zijn... Stel dat dit een hele heftige storm wordt en wij pikken er niks van mee is dat toch dood zonder?
Volgens mij zijn de kaarten nog goed voor het noorden
Als je de posts van Jan had gelezen had je deze vraag niet gesteld..
Jan zegt: Midden en westen van Nederland Goed Osten minder
Jan zegt: Midden en westen van Belgie goed Oosten minder
Dus??? wat zegt dat over Tilburg? kun je zelf bepalen...
Zo, en nou niet meer naar de bekende weg vragen he? lezen en zelf nadenken, zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Lots
Oosten lijkt niet slechter, maar minder goed. Maar volgens mij kunnen dat soort nuances nog makkelijk wijzigen. Aangezien de kaarten al bijna een week flink heftig eruit zien, kan alles wat minder is tegenvallen, terwijl we een tijd terug daar al blij mee waren. Het is allemaal zo relatief. Oh en spannend!
Gewoon in het midden gaan wonen hoor je overal bij;noord, zuid, oost en west!!
....wel makkelijk als je wil chasen in eigen land, alles zo een beetje even ver om te rijden
TaL
25/26 mei 2009 westen zelfde situatie als nu hier een enkel verdwaald klapje gehad...
Ik wil nu gewoon dat er een moddervette MCS over gans het land trekt van zuidwest naar noordoost en dat iedereen de volle laag krijgt, niet alleen of hier of daar..
Misschien dat ik richting de Haringvlietbrug rij als het eraan komt. Dan rij je mooi op de snelweg in zuidelijke richting. Het moet natuurlijk niet té extreem worden. Als er hagel wordt gemeld van bijvoorbeeld 5cm, dan laat ik m'n auto liever staan en geniet ik er thuis wel van