Anyway, het is nog te vroeg om iets te zeggen over waar (en of) in NL alles het meest los gaat in mijn ogen. Pas als het thermisch laag zich werkelijk laat zien en de precieze locaties van de sturende drukgebieden duidelijk zijn valt er iets zinnigs over te zeggen. Niet eerder dan maandag denk ik. En dan nog is het afwachten waar het zwaartepunt van de buien zich op dinsdag werkelijk ontwikkelt. Dat maakt het ook zo machtig mooi om het te volgen. Je kunt zomaar eens verrast worden. Dat is dit jaar op Terschelling al vele malen gebeurd.
Dinsdagavond is weer mooie timing, maar niet heus. Had het nou net dan moeten zijn??? Dat wordt een raadsvergadering in sjezen, mijn zegje doen en wegwezen...
Nouja, ik heb toch maar vijf minuten de tijd om mijn zegje te doen, maar wordt toch een lastige keus als er een dikke shelf boven het wad hangt.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Het begint nu wel heel erg spannend te worden en het begint dan ook behoorlijk te kriebelen hier. Ben niet de enige zo te lezen. Nog een paar daagjes wachten... Leuk ook die berichten van Reinier van den berg!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Als vader begin ik toch ongerust te worden.
Mijn dochter vliegt dinsdagmiddag van Londen naar Schiphol.
Heeft iemand van jullie enig idee wat het aankomende weer kan gaan beteken voor het vliegverkeer?
Ik ben toch wel erg bezorgd over eventuele downbursts.
Elke vliegtuig is standaard uitgerust met een Dopler radar. Deze gaan er dus netjes omheen vliegen....
De hoge CAPE is weer wat meer naar het westen geschoven.
En de neerslag word aan het einde van de middag berekend.
Mooier kan niet toch?
Wat? Onweer, regen, hagel, windstoten, hitte
Wanneer? Dinsdag
De temperaturen lopen op tot zo'n 37 graden lokaal, drink op deze dag genoeg en vermijd zware inspanning!!!
Verder: zeer hoge temperaturen dus en een hoge luchtvochtigheid die dag. Ook is er een grote onstabiliteit en veel windschering, dit betekent dat er een grote kans op supercellen en windhozen is. Dit is niet het enige: zeer veel regen, zeer zware windstoten en ook hagel van 5-7 cm is goed mogelijk.
Kortom: zeer zwaar weer dus in de loop van dinsdag, in de middag kunnen er al wat onweersbuien ontstaan maar vooral in de avond gaat het goed mis. Ook in de nacht naar woensdag zware onweersbuien.
Let dus goed op en houd spullen die projectielen kunnen worden binnen. Houd buienradar zeer goed in de gaten!!
25-6-2011 12:13
Wat? Onweer, regen, hagel, windstoten, hitte
Wanneer? Dinsdag
De temperaturen lopen op tot zo'n 37 graden lokaal, drink op deze dag genoeg en vermijd zware inspanning!!!
Verder: zeer hoge temperaturen dus en een hoge luchtvochtigheid die dag. Ook is er een grote onstabiliteit en veel windschering, dit betekent dat er een grote kans op supercellen en windhozen is. Dit is niet het enige: zeer veel regen, zeer zware windstoten en ook hagel van 5-7 cm is goed mogelijk.
Kortom: zeer zwaar weer dus in de loop van dinsdag, in de middag kunnen er al wat onweersbuien ontstaan maar vooral in de avond gaat het goed mis. Ook in de nacht naar woensdag zware onweersbuien.
Let dus goed op en houd spullen die projectielen kunnen worden binnen. Houd buienradar zeer goed in de gaten!!
25-6-2011 12:13
wat is je site?