We hebben het nu iedere keer over dinsdag, maar maandag heeft ook hoge CAPE waarden en temperaturen.
Wat is de kans dat er maandag al onweersbuien gaan ontstaan?
Het kan nog veranderen, al denk ik niet dat het nog zal gebeuren. Je weet het nooit!
Denk dat ze op zijn vroegst maandag met een eventuele voorwaarschuwing komen.
Ben benieuwd wanneer Estofex komt misschien weer een level 3?
Zo flinke hagel kan er vallen als ik dat zo zie.
http://www.youtube.com/watch?v=zZtbdqUR_ZE...be_gdata_player
A.s. Dinsdag
Dit is msschn iets specifieker voor jouw vraag,de KNMI werkt al lang met doppler-radar:
Op vrijdag 4 juli 1997 is op de toren van het KNMI in De Bilt een nieuwe radarantenne geplaatst. Daarmee is het nieuwe Doppler-radarsysteem met antennes bij de Koninklijke Marine in Den Helder en in De Bilt compleet. Ook de karakteristieke witte bol is weer op de toren teruggekeerd.
Het zijn in NL dus maar 2 stations..
Op vrijdag 4 juli 1997 is op de toren van het KNMI in De Bilt een nieuwe radarantenne geplaatst. Daarmee is het nieuwe Doppler-radarsysteem met antennes bij de Koninklijke Marine in Den Helder en in De Bilt compleet. Ook de karakteristieke witte bol is weer op de toren teruggekeerd.
Het zijn in NL dus maar 2 stations..
Dit is toch ook een Doppler? http://www.onweer-online.nl/weerkaart/neerslag/234/ van de TU Delft staat er bij.
En J.V. schrijft.
Dinsdag is het zonnig met in de loop van de dag vorming van forse stapelwolken en in de loop van de middag en avond kunnen deze uitgroeien tot stevige onweersbuien. Het tijdstip van de onweersbuien is op dit moment nog behoorlijk onzeker.
En Bov schrijft.... http://www.weerfotos.be/BOV/
Dus die zien het toch ook al aankomen.
Maar O.O. was natuurlijk de eerste. | Gewijzigd: 25 juni 2011, 09:27 uur, door richard
Vooruitzichten voor zondag tot woensdag
Zondag wordt het na het oplossen van het ochtendgrijs geleidelijk overal zonnig en ook warm met temperaturen die plaatselijk al 28 graden kunnen bereiken.
Maandag en dinsdag wordt het zelfs drukkend warm met zon en wolkenvelden. Dinsdag ontstaan vooral in het westen van het land mogelijk al enkele onweersbuien. De temperaturen stijgen tot waarden rond en plaatselijk tot meer dan 30 graden.
In de nacht van dinsdag op woensdag trekt een zone met stevige onweersbuien over het land. Woensdag wordt het gevoelig frisser met nog kans op een bui.
Onweersdagen: 0
En J.V. schrijft.
Dinsdag is het zonnig met in de loop van de dag vorming van forse stapelwolken en in de loop van de middag en avond kunnen deze uitgroeien tot stevige onweersbuien. Het tijdstip van de onweersbuien is op dit moment nog behoorlijk onzeker.
En Bov schrijft.... http://www.weerfotos.be/BOV/
Pietje P. heeft het ook al over zware onweersbuien op dinsdagavond
Als vader begin ik toch ongerust te worden.
Mijn dochter vliegt dinsdagmiddag van Londen naar Schiphol.
Heeft iemand van jullie enig idee wat het aankomende weer kan gaan beteken voor het vliegverkeer?
Ik ben toch wel erg bezorgd over eventuele downbursts.
Als vader begin ik toch ongerust te worden.
Mijn dochter vliegt dinsdagmiddag van Londen naar Schiphol.
Heeft iemand van jullie enig idee wat het aankomende weer kan gaan beteken voor het vliegverkeer?
Ik ben toch wel erg bezorgd over eventuele downbursts.
Ik neem aan dat ze, in het geval van zeer zware onweersbuien, het vliegverkeer tijdelijk zullen omleiden of annuleren. Ben zelf ooit in een vliegtuig door een onweersbui gevlogen en ik moet zeggen, die vliegtuigen van tegenwoordig kunnen heel wat hebben!
Annuleren doen ze zeldzaam met onweer.
Maar wat je zegt,ze kunnen heel wat hebben die dingen! Enige is hoe erg is de turbulentie.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Annuleren doen ze zeldzaam met onweer.
Maar wat je zegt,ze kunnen heel wat hebben die dingen! Enige is hoe erg is de turbulentie.
Wat als ze in een microburst terecht komen? Of downburst.
Inderdaad. Goed jezelf vastsnoeren, anders klap je zo met je hoofd tegen het plafond. En niet naar buiten kijken, dat helpt ook want anders zie je de vleugels heen en weer zwiepen...
19 a 20 graden staat garant voor flink onweer, en met een beetje mazzel ligt de uiteindelijke waarde rond 21 graden...
Wordt het alsnog een knalfeestje, genoeg voor MCS
edit: en dan nog een overmoedig Amerikaans model, met dat minimum van 19 graden kan het alleen maar hoger uitpakken,
zo bekijk ik het dan weer | Gewijzigd: 25 juni 2011, 10:13 uur, door Bac00