Tja op die leeftijd waren we allemaal zo. En hij heeft nog gelijk ook. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 20:31 uur, door MarkNL
Het gemak waarmee wordt bepaald dat ze maar moeten worden dood geschoten stoort me, ook al begrijp ik dat er een probleem is. Maar moeten ze dan maar kapot... omdat ze 'ons territorium' binnendringen? Of zijn wij in hun territorium komen wonen?
Het gemak waarmee wordt bepaald dat ze maar moeten worden dood geschoten stoort me, ook al begrijp ik dat er een probleem is. Maar moeten ze dan maar kapot... omdat ze 'ons territorium' binnendringen? Of zijn wij in hun territorium komen wonen?
Zoals je weet, hier op de Rozenhof is het probleem over, 1 ding wil ik duidelijk maken...afschieten hoeft voor mij ook niet.
Vindt het wel wat hebben zo hier in ut darp Epe.
Ze zijn niet voor niks de stad ingetrokken. Iets zegt me dat ze vreselijke honger hebben.
Afschieten is inderdaad het meest menselijke om te doen.
als er te veel zwijnen zijn kan dat uiteindelijk ook problemen gaan opleveren voor de andere dieren. omdat die niks meer hebben te eten en alles is omgeploegd. en ten tweede een overschot zorgt er ook voor dat er meer zieke zwijnen bij komen
Als wij ergens komen wat niet mag worden we toch ook niet doodgeschoten ( normaal gesproken dan )
Wij dringen in op hun leefgebied hoor, niet andersom!
Ze moeten gewoon een voerplek maken ergens in het bos, zodat ze daar voldoende eten krijgen en dus niet meer de stad (dorp) in hoeven voor voedsel.
Dit zelfde hebben ze gedaan in de buurt van Nunspeet waar ik een paar jaar op de camping heb gestaan.
Ik ben daar meerdere malen geweest om te kijken en te voeren.
Doordat ze op die plaats dagelijks gevoert worden, hebben ze geen rede om buiten het bos te gaan voor voedsel.
En ze hadden daar dus ook geen last van zwijnen in de stad.
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan mensen die gelijk roepen dat dieren maar doodgeschoten moeten worden, als ze te dicht bij ons ( hun dus ) leefgebied komen.
WIJ zijn met te veel niet de dieren!!!
Nu staat het er 2x in, nl ook in de koffiebar.
Zie
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=265561
owh ja sorry
Als wij ergens komen wat niet mag worden we toch ook niet doodgeschoten ( normaal gesproken dan )
Wij dringen in op hun leefgebied hoor, niet andersom!
Ze moeten gewoon een voerplek maken ergens in het bos, zodat ze daar voldoende eten krijgen en dus niet meer de stad (dorp) in hoeven voor voedsel.
Dit zelfde hebben ze gedaan in de buurt van Nunspeet waar ik een paar jaar op de camping heb gestaan.
Ik ben daar meerdere malen geweest om te kijken en te voeren.
Doordat ze op die plaats dagelijks gevoert worden, hebben ze geen rede om buiten het bos te gaan voor voedsel.
En ze hadden daar dus ook geen last van zwijnen in de stad.
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan mensen die gelijk roepen dat dieren maar doodgeschoten moeten worden, als ze te dicht bij ons ( hun dus ) leefgebied komen.
WIJ zijn met te veel niet de dieren!!!
het klein houden van de populatie is ook gezonder voor de toekomstige zwijnen.
Afschieten is inderdaad het meest menselijke om te doen.
Wat is er menselijk aan een dier dood schieten? En waarom moeten ze dan dood? Omdat ze honger hebben?
Ik denk dat er genoeg te eten is in het bos, dus aan honger zal het niet liggen. Denk dat de 'verstedelijking' er voor zorgt dat deze dieren meer en meer in een hoekje worden geduwd en te dicht bij de mens leven. Tevens worden ze vaak door mensen in de omgeving gevoerd waardoor ze voor het 'makkelijke eten' gaan en richting de mens trekken.
Maar dood schieten, nee, vind ik persoonlijk geen goede oplossing.
Helemaal mee eens & amen!
De populatie van de zwijnen is helemaal niet te groot.
Hun leefgebied word te klein door ons!
Overal worden stukken bos gesloopt om maar huizen te bouwen.
En als de dieren dan te weinig ruimte krijgen, kunnen ze niet anders dan buiten hun leefgebied op zoek te gaan naar voedsel.
De natuur houd zichzelf wel in stand, zoals het altijd al heeft gedaan.
Wie zijn wij om te beslissen over hun lot?