Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Armstrong, PA; Butler, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:13:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

20 Nov 2024 23:01:36

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:01:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Beaver, PA; Butler, PA; Washington, PA.

20 Nov 2024 22:25:54
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
22 juni 2011, 11:02 uur | Bericht #248598
Oproep!!! Gezocht: kinderen met angst voor onweer

Voor de European Broadcasting Union (EBU), maak ik in opdracht van de AVRO een mini documentaire voor kinderen met als thema ‘Face your fear’. 17 landen uit heel de wereld doen hier aan mee en maken een film over een kind dat ergens angstig voor is, maar die angst wil overwinnen. Nederland doet ook mee en wij maken een documentaire, dat gaat over een kind met angst voor onweer. De bedoeling van deze EBU documentaire reeks is dat kinderen over hun angsten praten omdat het helpt je angst te overwinnen. Voor deze film zoeken wij een jongen of een meisje van 10-12 jaar dat angst heeft voor onweer en daarover wil praten met ons. Thuis, op school, tijdens sport of in andere situaties uit zijn of haar dagelijks leven. Om een geschikt kandidaatje te vinden, wil ik u vragen of het mogelijk is om een oproep te plaatsen op uw site of op uw forum. Ik hoop zo in contact te komen met ouders van kinderen die bang zijn voor onweer. Uiteraard zal het contact rustig opgebouwd worden door elkaar eerst vrijblijvend te ontmoeten.

Weten jullie iemand van die leeftijd die bang is voor onweer? Neem dan contact op met onweer-online of schrijf het hierin. Email-adres is bekend bij de moderators van onweer-online, dit om eventuele spammers buiten de deur te houden!

Ouders kunnen een brief schrijven via PM op onweer-online of via jan(at)onweer-online(punt)nl. Dan zorg ik er voor dat het naar de desbetreffende persoon komt | Gewijzigd: 22 juni 2011, 13:19 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Reutel
Lid
22 juni 2011, 11:43 uur | Bericht #248608
Ik zal eens in mijn omgeving rondkijken. Mijn eigen kinderen vallen in ieder geval af, die vinden onweer net zo fantastisch als papa...
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Waarom deze advertentie?
22 juni 2011, 11:46 uur | Bericht #248611
mijn kids zijn als de dood voor onweer!

net als ik, vinden ze het fascinerend & fantastisch!
maar ze kennen de gevaren en voelen zich tijdens onweersbuien alleen veilig in de haven van faraday...
van mams geleerd denk ik
ze kunnen beide radarbeelden ''lezen'' en ik vraag ze geregeld die eens even te checken.
gaaf om je passies te kunnen delen met je eigen kroost hoor.
maar helaas dus ook mn angst.

echter, mijn kindjes zijn 5 & 7. iets te jong dus.
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Dreamely
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juni 2011, 12:01 uur | Bericht #248621
Mijn kids zijn 4 en 6 jaar oud.
De oudste vind het erg leuk, maar is er tegelijkertijd ook erg bang voor.
Maar inderdaad is hij te jong om deel te nemen.
Hij kan overigens wel heel goed onder woorden brengen waar hij dan bang voor is etc. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 12:01 uur, door Dreamely
22 juni 2011, 13:26 uur | Bericht #248684
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 22 juni 2011, 10:02 uur Oproep!!! Gezocht: kinderen met angst voor onweer

Voor de European Broadcasting Union (EBU), maak ik in opdracht van de AVRO een mini documentaire voor kinderen met als thema ‘Face your fear’. 17 landen uit heel de wereld doen hier aan mee en maken een film over een kind dat ergens angstig voor is, maar die angst wil overwinnen. Nederland doet ook mee en wij maken een documentaire, dat gaat over een kind met angst voor onweer. De bedoeling van deze EBU documentaire reeks is dat kinderen over hun angsten praten omdat het helpt je angst te overwinnen. Voor deze film zoeken wij een jongen of een meisje van 10-12 jaar dat angst heeft voor onweer en daarover wil praten met ons. Thuis, op school, tijdens sport of in andere situaties uit zijn of haar dagelijks leven. Om een geschikt kandidaatje te vinden, wil ik u vragen of het mogelijk is om een oproep te plaatsen op uw site of op uw forum. Ik hoop zo in contact te komen met ouders van kinderen die bang zijn voor onweer. Uiteraard zal het contact rustig opgebouwd worden door elkaar eerst vrijblijvend te ontmoeten.

Weten jullie iemand van die leeftijd die bang is voor onweer? Neem dan contact op met onweer-online of schrijf het hierin. Email-adres is bekend bij de moderators van onweer-online, dit om eventuele spammers buiten de deur te houden!

Ouders kunnen een brief schrijven via PM op onweer-online of via jan(at)onweer-online(punt)nl. Dan zorg ik er voor dat het naar de desbetreffende persoon komt

ik ben 12 jaar en superbang voor onweer!
ik wil er best over praten hoor,,
ik wil het heeeeel graag overwinnen, want het beinvoed mijn leven gewoon.
mijn angst is gekomen ivm een erg nbare ervaring( ik was buiten en bliksem sloeg naast mij in)
22 juni 2011, 13:37 uur | Bericht #248692
Citaat van taylorlautner, woensdag 22 juni 2011, 13:26 uur ik ben 12 jaar en superbang voor onweer!
ik wil er best over praten hoor,,
ik wil het heeeeel graag overwinnen, want het beinvoed mijn leven gewoon.
mijn angst is gekomen ivm een erg nbare ervaring( ik was buiten en bliksem sloeg naast mij in)

Je ouders kunnen mij een brief cq bericht sturen
22 juni 2011, 14:10 uur | Bericht #248723
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 22 juni 2011, 12:37 uur Je ouders kunnen mij een brief cq bericht sturen
ik zal het aan ze vragen!
Tyshane
Lid
22 juni 2011, 19:07 uur | Bericht #248924
Zeker een goed initiatief, ben benieuwd hoe het uiteindelijke filmpje gaat worden! Angst voor onweer is voor velen, zeker voor kinderen, een behoorlijk lastig iets natuurlijk. Cool dat de docu-makers hier langs komen om er aandacht aan te besteden!
yoz
Lid
22 juni 2011, 20:50 uur | Bericht #248990
Ik zeg altijd maar dat de wolken ruzie hebben en foto's van elkaar maken. Hij gaat dan lachend voor het raam staan om ook op de foto te kunnen....
Cateye
Lid
24 juni 2011, 10:42 uur | Bericht #249756
Citaat van yoz, woensdag 22 juni 2011, 18:50 uur Ik zeg altijd maar dat de wolken ruzie hebben en foto's van elkaar maken. Hij gaat dan lachend voor het raam staan om ook op de foto te kunnen....

Geweldig, wat een goeie!!!
Het valt wel, maar niet mee.
24 juni 2011, 11:10 uur | Bericht #249781
Mijn zoon is net zo erg als ik als hij hoort dat het gaat onweren wil hij het van begin tot het einde zien.
Hij is 8 jaar, ik geloof niet dat hij er heel erg bang voor is.
peldoman
Lid
25 juni 2011, 00:24 uur | Bericht #250249
2 jongens van 11 jaar hebben wij, beide doodsbang voor onweer.
Vooral in deze tijd vragen wel zo,n 10 keer per dag, papa komt er onweer aan?
Elk half uur wordt buienradar bekeken en 3 uur vooruit gelopen om te zien of er
onwaar aan zit te komen.
Als er snacht onweer is staan ze na de eerste donderslag beide op onze slaapkamer.
Ik kan mijn nachtrust dan wel vergeten want ik moet opstaan.
Zelf ben ik er niet bang voor ,en mijn vrouw ook niet , dus waar die angst vandaan komt?

Wel een raar ding is dat als er zware onweer is , dus een fel weerlicht , mijn vrouw (komt uit Azie)
een of ander hokus pokus spreuk uitspreekt en de opvolgende donderslag of heel zwak
is, of er komt er geen.
In het begin lachte ik daarom , flauwekul zei ik dan, maar in de afgelopen jaren heb ik
toch vele malen gezien en gehoord dat het echt waar is.
Ik praat hier dan ook nooit over, behalve nu dan, dus ik laat het maar.
En de jongens zijn dan meestal bij haar als het onweert, en vragen dan wel eens, mama zeg het ff, als
er weer een felle lichtflits is.

Vind ik onweer mooi? Nee ,als je gezien hebt wat voor ellende het kan geven, mensen die er door
gestorven zijn, nee dan hoeft het voor mij niet. | Gewijzigd: 25 juni 2011, 00:24 uur, door peldoman
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 332 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 332, lezen 3 mensen het topic "Waarnemingentopic Lente 2015".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden