Voor de European Broadcasting Union (EBU), maak ik in opdracht van de AVRO een mini documentaire voor kinderen met als thema ‘Face your fear’. 17 landen uit heel de wereld doen hier aan mee en maken een film over een kind dat ergens angstig voor is, maar die angst wil overwinnen. Nederland doet ook mee en wij maken een documentaire, dat gaat over een kind met angst voor onweer. De bedoeling van deze EBU documentaire reeks is dat kinderen over hun angsten praten omdat het helpt je angst te overwinnen. Voor deze film zoeken wij een jongen of een meisje van 10-12 jaar dat angst heeft voor onweer en daarover wil praten met ons. Thuis, op school, tijdens sport of in andere situaties uit zijn of haar dagelijks leven. Om een geschikt kandidaatje te vinden, wil ik u vragen of het mogelijk is om een oproep te plaatsen op uw site of op uw forum. Ik hoop zo in contact te komen met ouders van kinderen die bang zijn voor onweer. Uiteraard zal het contact rustig opgebouwd worden door elkaar eerst vrijblijvend te ontmoeten.
Weten jullie iemand van die leeftijd die bang is voor onweer? Neem dan contact op met onweer-online of schrijf het hierin. Email-adres is bekend bij de moderators van onweer-online, dit om eventuele spammers buiten de deur te houden!
Ouders kunnen een brief schrijven via PM op onweer-online of via jan(at)onweer-online(punt)nl. Dan zorg ik er voor dat het naar de desbetreffende persoon komt | Gewijzigd: 22 juni 2011, 13:19 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
net als ik, vinden ze het fascinerend & fantastisch!
maar ze kennen de gevaren en voelen zich tijdens onweersbuien alleen veilig in de haven van faraday...
van mams geleerd denk ik
ze kunnen beide radarbeelden ''lezen'' en ik vraag ze geregeld die eens even te checken.
gaaf om je passies te kunnen delen met je eigen kroost hoor.
maar helaas dus ook mn angst.
echter, mijn kindjes zijn 5 & 7. iets te jong dus.
De oudste vind het erg leuk, maar is er tegelijkertijd ook erg bang voor.
Maar inderdaad is hij te jong om deel te nemen.
Hij kan overigens wel heel goed onder woorden brengen waar hij dan bang voor is etc. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 12:01 uur, door Dreamely
Voor de European Broadcasting Union (EBU), maak ik in opdracht van de AVRO een mini documentaire voor kinderen met als thema ‘Face your fear’. 17 landen uit heel de wereld doen hier aan mee en maken een film over een kind dat ergens angstig voor is, maar die angst wil overwinnen. Nederland doet ook mee en wij maken een documentaire, dat gaat over een kind met angst voor onweer. De bedoeling van deze EBU documentaire reeks is dat kinderen over hun angsten praten omdat het helpt je angst te overwinnen. Voor deze film zoeken wij een jongen of een meisje van 10-12 jaar dat angst heeft voor onweer en daarover wil praten met ons. Thuis, op school, tijdens sport of in andere situaties uit zijn of haar dagelijks leven. Om een geschikt kandidaatje te vinden, wil ik u vragen of het mogelijk is om een oproep te plaatsen op uw site of op uw forum. Ik hoop zo in contact te komen met ouders van kinderen die bang zijn voor onweer. Uiteraard zal het contact rustig opgebouwd worden door elkaar eerst vrijblijvend te ontmoeten.
Weten jullie iemand van die leeftijd die bang is voor onweer? Neem dan contact op met onweer-online of schrijf het hierin. Email-adres is bekend bij de moderators van onweer-online, dit om eventuele spammers buiten de deur te houden!
Ouders kunnen een brief schrijven via PM op onweer-online of via jan(at)onweer-online(punt)nl. Dan zorg ik er voor dat het naar de desbetreffende persoon komt
ik ben 12 jaar en superbang voor onweer!
ik wil er best over praten hoor,,
ik wil het heeeeel graag overwinnen, want het beinvoed mijn leven gewoon.
mijn angst is gekomen ivm een erg nbare ervaring( ik was buiten en bliksem sloeg naast mij in)
ik wil er best over praten hoor,,
ik wil het heeeeel graag overwinnen, want het beinvoed mijn leven gewoon.
mijn angst is gekomen ivm een erg nbare ervaring( ik was buiten en bliksem sloeg naast mij in)
Je ouders kunnen mij een brief cq bericht sturen
Geweldig, wat een goeie!!!
Vooral in deze tijd vragen wel zo,n 10 keer per dag, papa komt er onweer aan?
Elk half uur wordt buienradar bekeken en 3 uur vooruit gelopen om te zien of er
onwaar aan zit te komen.
Als er snacht onweer is staan ze na de eerste donderslag beide op onze slaapkamer.
Ik kan mijn nachtrust dan wel vergeten want ik moet opstaan.
Zelf ben ik er niet bang voor ,en mijn vrouw ook niet , dus waar die angst vandaan komt?
Wel een raar ding is dat als er zware onweer is , dus een fel weerlicht , mijn vrouw (komt uit Azie)
een of ander hokus pokus spreuk uitspreekt en de opvolgende donderslag of heel zwak
is, of er komt er geen.
In het begin lachte ik daarom , flauwekul zei ik dan, maar in de afgelopen jaren heb ik
toch vele malen gezien en gehoord dat het echt waar is.
Ik praat hier dan ook nooit over, behalve nu dan, dus ik laat het maar.
En de jongens zijn dan meestal bij haar als het onweert, en vragen dan wel eens, mama zeg het ff, als
er weer een felle lichtflits is.
Vind ik onweer mooi? Nee ,als je gezien hebt wat voor ellende het kan geven, mensen die er door
gestorven zijn, nee dan hoeft het voor mij niet. | Gewijzigd: 25 juni 2011, 00:24 uur, door peldoman