Ik probeer met dit topic duidelijk onder de chasers te krijgen waar men zoal gaat chasen, dus aan de hand van de kaarten die er dan voorhanden zijn.
Nu is het nog (te) vroeg om over volgende week te praten, maar laten we er alvast wel aan beginnen!
ik kom zelf uit het noorden, maar rij gerust 400+ km voor een chase samen met mijn chasemaatje Richard_E.
wij hebben naast de auto telefoons met internet en die gelijk dienst doet als acces point (in nederland), laptop en een tablet.
Maar ik heb gemerkt dat een goede lokatie bepalen soms best moeilijk kan zijn, en daarvoor kan je goed in dit topic terecht.
als ik kijk naar de kaarten die jan als laatst gepost heeft, stel ik de "startlokatie*" van onze chase in op de omgeving Emmeloord - Almelo
In dit topic kan iedereen dus over zijn chaseomgeving / startlokatie praten, of handige tips en tricks geven (van te voren waarschuwen als buien zwaar zullen uitsterven voordat ze uberhaupt ergens aankomen oid.
Misschien komen er ook nog wel gezamelijk chases uit, dat andere mensen ook in die omgeving gaan chasen. hoe meer mensen hoe meer invalshoeken/verstand en lol!
* startlokatie zie ik als de lokatie waar wij naartoe rijden en daarvandaan het weer opwachten / beslissen welke kant we dan op moeten gaan, tijdens het rijden naar de startlokatie houden we constant de radar,waardes, fora, etc. in de gaten en stellen dan onze lokatie op.
Vrij dicht bij huis dus, maar 'best genôch:
;)
ik zou ook graag eens een x met iemand mee willen chasen die er wat meer verstand van heeft dan ik.
weet nooit echt heel goed waar ik naar toe zou moeten gaan. dus als er mensen zijn die volgende week gaan
chasen en een plekje over hebben hou ik me aan bevolen. ik heb eigen auto en zou ook wel willen rijden eventueel.
lijkt me echt geweldig om eens echt een mooie onweerslucht te zien, gezien wij dat hier niet echt vaak hebben.
laat het volgende week maar lekker los gaan haha
Begin vaak in de buurt van Nijkerk. Net de klein stukje Flevoland in.
Ga graag Flevoland door om zijn open gebieden en omdat ik de wegen aardig ken daar. Zijn vaak recht toe recht aan.
Verder heb ik een omvormer mee om mijn laptop op te laden. Extra accu achterin. Als ik een tijdje stil sta op een plek dan loopt mijn start accu niet leeg. Telefoon als AP en ik kan de radar en o-o in de gaten houden.
50D zet ik alvast op de statief zodat ik snel plaatjes kan schieten.
Als ik ga chasen dan ga ik ook door tot het voorbij is, ook als het tot diep in de nacht. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 09:41 uur, door Kres
Als er genoeg tijd is (ivm werk etc etc) ben ik ook bereid om een flink stukje belgie aan te doen...
Begin vaak in de buurt van Nijkerk. Net de klein stukje Flevoland in.
Ga graag Flevoland door om zijn open gebieden en omdat ik de wegen aardig ken daar. Zijn vaak recht toe recht aan.
Verder heb ik een omvormer mee om mijn laptop op te laden. Extra accu achterin. Als ik een tijdje stil sta op een plek dan loopt mijn start accu niet leeg. Telefoon als AP en ik kan de radar en o-o in de gaten houden.
50D zet ik alvast op de statief zodat ik snel plaatjes kan schieten.
Als ik ga chasen dan ga ik ook door tot het voorbij is, ook als het tot diep in de nacht.
Dat vind ik ook fijn aan flevoland, paar keer een bui moeten onderscheppen in omgeving enschede - apeldoorn - almelo
daar heb je gewoon veel bomen en kleine bossen, das gewoon waardeloos met buien!
we rijden dan gewoon met de buien mee.
komende week zal hetzelfde zijn...
buienradar in de gaten houden. komt de bui in de buurt gaan we erheen, en volgen we hem zolang hij boeiend is
startlokatie is dus meestal prov groningen/drenthe en soms bij de oosterbuurtjes
Ik woon dus op de 13de etage en heb vrij zicht (vanaf balkon) op Leiden, Gouda en Rotterdam.
Als het onweer deze streek dus niet doorkruist, wil ik wel eens in de auto springen en het op te wachten in, Reeuwijk, Dordrecht, Den Haag en als het echt moet ook nog wel in Utrecht en omstreken.
Aangezien ik veel onweer heb gemist dit jaar, ben ik best wel bereid om wat kilometers te maken, zolang ik thuis kom met wat leuke foto's
Ik heb nu ook een blackberry van me werk en die is veel beter dan de phone die ik eerst gebruikte, dus hoop op betere resultaten nu....hehehe (collega leest vast mee)
Dus de kansen zijn groot dat ik wat ga chasen, tenzij het dus recht op zoetermeer af komt
*Edit
@Dreamely
Een bijrijd(st)er erbij is altijd gezelliger dan in je eentje chasen, geef maar een gil (pb) als je tijd en zin heb om onweer te chasen.
Glenn | Gewijzigd: 22 juni 2011, 14:09 uur, door Lightning_Glenn
Ik heb helaas geen rijbewijs, en dus geen auto, dus als ik met iemand mee kan rijden?
Brandstof vergoeding lijkt me dan ook wel op zijn plaats.
helaas uit de richting anders mag je best een keer mee.. misschien als er een bui aan jullie kant van het land valt...
Over een half jaar word ik 18 dus wie weet dat ik dan voor het eerst ga chasen. Het lijkt me in ieder geval super om een keer te chasen.
Ma goed ligt er natuurlijk maar net aan waar 't te doen is natuurlijk
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Mensen die willen chasen in de ruime omgeving West-Oost Vlaanderen,Brabant en grens met NL - Sluis - Antwerpen en de grens met Frankrijk regio Doornik tot De Panne-Duinkerke(France) mogen mij een PM sturen !
En dit zowel "maandagavond of dinsdag overdag en dinsdag avond"
Wel liefst mensen die zelf een auto hebben en ook kunnen filmen en foto's maken ! Net zoals ik...
Andere suggesties en locaties zijn welkom....
Zou willen chasen met meerdere mensen of teams... | Gewijzigd: 26 juni 2011, 00:49 uur, door RobBelg30
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg