maar, vorige week was er ook onweer bij mij en toen stond er niets waargenomen bij buienradar!!
dus al met al, geloof ik je zeker wel!!!
Was wel duidelijk te zien hoor. door rode+ en natuurlijk radar opname is nooit 100% maar ik geloof nog steeds in mijn eigen gehoor. Zelfs fikse storing op mijn zendapp. waarvan de Smeter uitsloeg naar s9+40 en had er een demping in van -50DB OM DE QRM. En dat wil zeggen dat het in de buurt tot ontlading is gekomen.
Edit.. 3 dondertjes gehoord, zit blijkbaar erg hoog het onweer. Buienradar ziet ze niet inderdaad.
Leuke buien komen er vanaf GB en Noordzee | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:05 uur, door Poider
De lucht is hier ook wild. denk dat we ook nog wel wat krijgen .. tevens veel electrisch in de lucht want de ontvangers slaan steeds blind.. op 180mtr 80 mtr 40 mtr 11 mtr 10 MTR. en zelfs op 144mhz. en dat komt zelden voor zoveel meterbanden met QRM.een voorteken dat het erg onstabiel is. | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:04 uur, door wiggelrode
Inderdaad want overal onstaan nu buitjes, vooral boven het Ijselmeer. Veel elektriciteit, hoor nu constant zachte korte roffels hoog in de wolkentoppen. Deze worden niet gezien op buienradar.
Edit : nu wel te zien op buienradar om 1 uur | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:14 uur, door Poider
Wel te zien. http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=satradar
euhh, verder in mijn reactie lezen hè!!
ach ja, einde discussie
mooie onweersbuien bij Engeland......
Niet iedereen weet dat QR MEXICO storing is hè.. we zijn niet allemaal zendamatoeter
73/51 19 GW 2213 | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:20 uur, door Skroei
73/51 19 GW 2213
Had beter QRN Heb je last van atmosferische storing kunnen zeggen..
73/51 QRT.
Maar ben bang van niet.
de middag is nog vroeg! vergeet niet dat het nog lang licht blijft!
EDIT: hier nu ook weer stortbuitje vanuit het niets! (3e al vandaag! ) | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:34 uur, door gerard van den brink
En dat we dan overdag alle buien net mis lopen!
EDIT: hier nu ook weer stortbuitje vanuit het niets! (3e al vandaag! )
Denk dat het noordelijk deel tot in de avond wel kans blijft houden.. zo niet dan morgenvroeg alweer pittige buien aangekondigt.
en tot slot, is het dan ook niet, dan volgende week wel
voor zowel Gelderland als Groningen tot vanavond 21:00 | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:39 uur, door gerard van den brink
Edit: voor heel het land is de waarschuwing van het knmi geldig tot 21:00 | Gewijzigd: 23 juni 2011, 13:41 uur, door smarkie
Zo ist mor net. het kin nait zo snel komm of wie bin der.
Maar toch veel spectakel op de kaarten voor eind juni. daarna een hittegolf in juli en dan weer dezelfde laken en pak. ik denk een veel beter onweers jaar dan in 2010.
Dat idee had ik ook al idd, vandaar dat ik het ook vroeg