1: De onweersbui boven kijkrichting Utrecht was mooi zichtbaar:
2: Onderweg, verder richting Ede werden de luchten steeds donkerder en waren de eerste onweersklappen al duidelijk te horen:
3: Op de Rijnbrug torenden de enorme wolkentoppen boven alles uit. Dit was een prachtig gezicht:
4: Eenmaal aangekomen op de hei bij Wolfheze zag alles er lekker dreigend uit:
5: Naarmate de bui over begon te trekken, werd een flinke uitzakking zichtbaar die wel eens kon duiden op een flinke stijgstroom. Ik durf alleen niet te zeggen of het een mogelijke wallcloud is. (ik heb de helderheid van de foto flink omlaag moeten trekken omdat de camera niet optimaal stond ingesteld):
Dus voor de kenners onder ons: is dit een teken van een stijgstroom, zoals wallcloud of een standaard updraft, of is dit fractus?
Later die dag nog wat prachtige luchten mogen aanschouwen, die ik uiteraard ook heb vastgelegd:
Ik hoop dat jullie mijn foto's mooi vinden, maar kritiek is natuurlijk altijd welkom, zodat ik in de toekomt wellicht nog betere platen kan schieten
Groeten Wilfred
Mooie foto's Wilfred! (kan je de foto's misschien even nummeren?)
mijn favorieten zijn: 4, 8 en 9
Die eerste bui die je noemt had ik boven mijn hoofd op dat moment foto's volgen straks....
Gr. Ramon
Hetzelfde hier. Ook hier in de Achterhoek een mooie reeks buien met uitzakkingen. En ik zou ook graag willen dat er meer aan de hand was (wallcloud, rotatie) maar weet wel dat het gewoon fractus is.
Maar ook die flarden fractus maakt een foto mooi. Zal zelf tzt ook wat plaatsen, moet eerst m'n zooi van 16 juni (3x onweersbui over onze regio) nog verder uitzoeken.
*Wordt weer hard door me vriendin geslagen*
*Wordt weer hard door me vriendin geslagen*
Haha, maar allemaal bedankt voor de reacties! En Tricker:, mss toch je vriendin toestemming moeten geven voor t halen van de camera