Maar het is iedereen van harte gegund!
gezien de kaarten ook voor zuid-oost UK hoop ik vanaf de ferry dinsdagavond nog wat mooie foto's te kunnen maken
Leuk, iemand uit Vlodrop
ON TOPIC:
Limburg lijkt wat minder goed te liggen. Hopelijk is dat schijn want ik hoef geen herhaling van 25/26 mei. Waarom niet? Hier geen ontlading gehad toen.
Mooi vanuit Frankrijk dat is iedergeval zeker.
In het voordeel dus van de kust gebieden.
Al zou het mooi zijn,als het iet wat van het zelfde karakter is als 25/26 Mei. Heel de nacht onladingen en bakken met regen en wind. Top Avond en Nacht en Ochtend was dat.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Chill man! Nu maar hopen dat je niet teleurgesteld wordt.
Citaat van darkcloud, vrijdag 24 juni 2011, 20:05 uur Limburg lijkt wat minder goed te liggen. Hopelijk is dat schijn want ik hoef geen herhaling van 25/26 mei. Waarom niet? Hier geen ontlading gehad toen.
Grappig, heb die bewuste dag hier ook niets significants meegemaakt en toch staat ie in mijn geheugen gegrift. Komt gewoon door de voorpret en het meeleven hier op het forum. Ben je er zo mee bezig en beleef je het zo direct mee dat het alsnog prima was zo. Maar ja, het echt vuurwerk had ik toen ook graag meegemaakt...
met zn allen duimen en rustig blijven.
gelijk een mooi moment om met zn allen ON TOPIC te blijven ZONDER DISCUSSIES die niet over de VOORLOPIGE ONWEERKANSEN gaan
wat zijn de directe links naar die verschillende kaarten van ec,gfs enz.?
of kan iemand de verschillende kaarten van de nieuwe run,zoals cape,neerslag,temp voor dinsdag hier plaatsen?
Grappig, heb die bewuste dag hier ook niets significants meegemaakt en toch staat ie in mijn geheugen gegrift. Komt gewoon door de voorpret en het meeleven hier op het forum. Ben je er zo mee bezig en beleef je het zo direct mee dat het alsnog prima was zo. Maar ja, het echt vuurwerk had ik toen ook graag meegemaakt...
26mei2009, opdat we die dag NOOIT meet zullen vergeten, om de seconden wel een flits, je kon er een krant bij lezen bewijze van. Maar waar woon je precies dan want noordoost-veluwe is een breed begrip.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
dat was TOEN en dit is NU.
&
Oeps...
| Gewijzigd: 24 juni 2011, 20:40 uur, door Tyshane
Ben maandagmiddag en dinsdag vrij, dus laat maar komen!
Kan ik de schade inhalen van 25/26 mei 2009, toen was ik zo moe dat ik het wel tekeer hoorde gaan maar mezelf niet uit bed kon krijgen....... dom dom dom...
Hoop alleen dat mijn dochter het net zo leuk gaat vinden als mama, wordt voor haar het eerste onweer.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Een stukje van het kmni,
Het tijdstip van doorkomen van het koufront op dinsdag is nog niet echt
duidelijk, de opeenvolgende runs springen enigszins. In deze run komt
het koufront op een vrij ongunstig ogenblik door. Het model laat de
Boyden oplopen tot 100 en de Cape loopt vanaf maandag op tot ruim boven
2000 J/kg. Alles is dus aanwezig voor enige hectiek, maar ECMWF laat het
met een sisser aflopen en krijgt Duitsland dinsdagavond de volle laag.
Snapt iemand het nog!
Een weerliefhebber