Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Diem
Lid
24 juni 2011, 13:15 uur | Bericht #249885
Bron: Eén (België) | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:16 uur, door Diem
Reutel
Lid
24 juni 2011, 13:16 uur | Bericht #249886
Heb net even wat pagina's terug gelezen, en het moet me van het hart dat ik me soms erger aan bepaalde berichten.

Ik begrijp dat sommigen lichtelijk opgewonden raken van wat komen gaat, ik vind het zelf ook spannend. Echter vind ik het persoonlijk nogal ver gaan om vol enthousiasme te 'wensen' dat er tornado's of anders soort extreem noodweer over gaat trekken. Zoals iedereen weet gaat dit, in het dichtbevolkte Nederland, gepaard met veel schade en persoonlijk leed. Dergelijk berichten getuigen wat mij betreft van smakeloos gebrek aan inlevingsvermogen en gebrek aan respect van mensen die eventueel het slachtoffer kunnen worden van de grillen van moeder natuur.

Het zou deze personen sieren als ze een beetje terughoudend zijn in hun enthousiasme. Probeer in je berichten een middenweg te zoeken tussen je fascinatie voor het weer en de harde realiteit. Dan gaat het allemaal goed komen! | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:32 uur, door Reutel
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Waarom deze advertentie?
24 juni 2011, 13:17 uur | Bericht #249888
Citaat van MariekeBreda, vrijdag 24 juni 2011, 12:35 uur Is dat nou echt serieus dat het zo erg gaat worden ????
En waar baseren jullie dat op ??

Misschien moet je ook eens naar de weerkaarten kijken die hier zijn gepost.....

Ziet er tot nu toe lekker uit, hoop dat dit door gaat zetten, gaat dan een flink feest worden
MamaAsz
Lid
24 juni 2011, 13:25 uur | Bericht #249891
Ziet er héél goed uit. Ik hoop op flink wat onweer, wind en spectaculair weer.
Ik vind het jammer dat ik moet werken, maar goed, doe je weinig aan.
Ja, hopen dat het na 17 uur komt. Het is trouwens ook niks, 34 graden, niet te harden man!
thijmco
Lid
24 juni 2011, 13:27 uur | Bericht #249892
IK heb er zin an !!!

SC
pietjelol
Lid
24 juni 2011, 13:29 uur | Bericht #249893
kaarten zien er nog steeds goed uit
het is wel meer verplaats naar dinsdag. maar ook woensdag ziet er nog mooi uit | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:32 uur, door pietjelol

Sinass
Lid
24 juni 2011, 13:31 uur | Bericht #249894
Na lang meelezen is het toch maar eens tijd om een eerste bericht te plaatsen.

De kaarten zien er spannend uit zeg! Ik hoop dat we wat moois gaan zien dinsdag. Echter zoals Reutel al zegt, het persoonlijk leed en de schade zijn verschrikkelijk. Hopen dat KNMI op tijd waarschuwt..
Tycoon2
Lid
24 juni 2011, 13:34 uur | Bericht #249896
Citaat van Sinass, vrijdag 24 juni 2011, 13:31 uur Na lang meelezen is het toch maar eens tijd om een eerste bericht te plaatsen.

De kaarten zien er spannend uit zeg! Ik hoop dat we wat moois gaan zien dinsdag. Echter zoals Reutel al zegt, het persoonlijk leed en de schade zijn verschrikkelijk. Hopen dat KNMI op tijd waarschuwt..
Inderdaad ja, hopen dat het KNMI een weeralarm geeft voordat iedereen al in z'n bootje op het ijsselmeer drijft of op het strand ligt te bakken.
kaya
Lid
24 juni 2011, 13:34 uur | Bericht #249897
knmi waarschuwt voor zonkracht 8 dat is sinds juli 2009 niet meer voorgekomen en daarnaast ook voor extreem weer

bron nu.nl
punky
Lid
24 juni 2011, 13:35 uur | Bericht #249898
Citaat van Sinass, vrijdag 24 juni 2011, 11:31 uur Na lang meelezen is het toch maar eens tijd om een eerste bericht te plaatsen.

Helemaal mee eens, laat het KNMI a.u.b niet te lang wachten met waarschuwen. En Reutel heeft hier wel een punt hoor.
Groetjes
Monique
kaya
Lid
24 juni 2011, 13:36 uur | Bericht #249899
Citaat van kaya, vrijdag 24 juni 2011, 12:34 uur knmi waarschuwt voor zonkracht 8 dat is sinds juli 2009 niet meer voorgekomen en daarnaast ook voor extreem weer

bron nu.nl

sorry was weeronline
Romani
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juni 2011, 13:36 uur | Bericht #249900
Zolang Jan nog niet met opgewonden teksten op het forum verschijnt hou ik me nog even op de vlakte qua enthousiasme.
Kaartjes zien er goed, maar kunnen ook zo weer veranderen....
Het is niet de eerste keer dat er zwaar noodweer voorspelt wordt, en dat het wel losloopt.
Heb meer het idee dat iedereen elkaar hier op zit te naaien. Des te groter is de teleurstelling.
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
24 juni 2011, 13:38 uur | Bericht #249901
Citaat van Romani, vrijdag 24 juni 2011, 11:36 uur Zolang Jan nog niet met opgewonden teksten op het forum verschijnt hou ik me nog even op de vlakte qua enthousiasme.
Kaartjes zien er goed, maar kunnen ook zo weer veranderen....
Het is niet de eerste keer dat er zwaar noodweer voorspelt wordt, en dat het wel losloopt.
Heb meer het idee dat iedereen elkaar hier op zit te naaien. Des te groter is de teleurstelling.

Jan zegt toch dat het feest wordt ? neem aan dat, dat dan duidelijk genoeg is.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Poider
Lid
24 juni 2011, 13:46 uur | Bericht #249910
Citaat van kaya, vrijdag 24 juni 2011, 13:34 uur knmi waarschuwt voor zonkracht 8 dat is sinds juli 2009 niet meer voorgekomen en daarnaast ook voor extreem weer

bron nu.nl

8? Wel erg hoog voor NL , en dat dan met zo'n vieze zuid tot zuidoosten wind!
Meestal is het dan minder i.v.m. vervuiling in de lucht.

Ach weatherpro geeft 9 voor Maastricht aan, dat programma deugt soms ook van geen kant
Onweersdagen 2013 : 1
Reutel
Lid
24 juni 2011, 13:47 uur | Bericht #249912
Geenstijl zal wel als eerste komen met een weeralarm als aanvulling op hun eerdere topic.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
MamaAsz
Lid
24 juni 2011, 13:47 uur | Bericht #249913
Citaat van Weatherman, vrijdag 24 juni 2011, 13:38 uur Jan zegt toch dat het feest wordt ? neem aan dat, dat dan duidelijk genoeg is.

Als Jan zegt dat het feest wordt, dan vertrouw ik daar in

Ik hoop inderdaad dat het KNMI op tijd waarschuwt!! Maar het KNMI kennende zal dat niet het geval zijn.
Ik hou de kaarten in de gaten en waarschuw familie en vrienden, meer kan ik zelf niet doen.
Zal het wellicht ook op een paar grote fora's plaatsen.
Poider
Lid
24 juni 2011, 13:50 uur | Bericht #249914
Een ding weet ik wel..........

Het gaat hier dinsdag en op de chat een gekkenboel worden
Onweersdagen 2013 : 1
24 juni 2011, 13:50 uur | Bericht #249915
Word een mooie dag Dinsdag(Tot zover het aangeeft)
Accu camera's opgeladen en een paar bij gehaald als reserve.

Dinsdag ochtend als het allemaal goed uitpakt,vroeg weg naar het binneland of Oosten des lands. Maar als het overal in de Avond komt,blijf ik natuurlijk lekker hier in het ZW. Mooi alles opstellen op het balkon 4 hoog. Balkon op het Zuiden gericht,en 1 naar het Noorden/Oosten gericht.

Afwachten geblazen. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:52 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
dorian
Lid
24 juni 2011, 13:53 uur | Bericht #249916
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 24 juni 2011, 12:34 uur Laat nu die tornado's enz maar lekker varen, graag ontopic:

Sorry dat ik er toch weer over begin... maar n.a.v. het plaatje dat je postte: wat houdt een significant tornado parameter van 4 eigenlijk in?
Is het koud of warm weer, altijd is het wel weer weer
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Bac00
Lid
24 juni 2011, 13:55 uur | Bericht #249917
Citaat van Poider, vrijdag 24 juni 2011, 9:38 uur Chaam, Tricht, Borculo... Bekende voirbeelden dat het kan! Grote schade toen.

Uhu... Tricht was een F-3, en je vergeet Ameland in de jaren 90, ook een F-3.
Door klimaatsverandering zie je steeds grotere contrasten, en opzich kun je de luchtstroom soms met Amerika vergelijken: droge stilstaande lucht uit Sahara (woestijn/Fohn vanuit Rocky Mountains),
ijskoude polaire lucht van de Noordpool (ijskoude lucht uit Alaska/Noordpool) en vochtige zachte lucht vanuit Atlantische Oceaan vanaf Azoren (vochtige zachte lucht vanuit Golf van Mexico).

Men voegt daarbij de nodige windschering bij en je hebt dinsdag waarschijnlijk op meerdere plaatsen serieuze tornado's, niet in Nederland, dan wel bij onze Oosterburen... MCS en Supercellen gaan er vrijwel zeker komen.
En toch maar even het nieuws op de voet gaan volgen.
Als het te heftig wordt en er is serieus sprake van een tornado, gewoon even schuilen in een groot gebouw.
Gezien Nederland geen schuilkelders kent ben je daar het beste af, die kunnen het meeste verdragen.
Ga in elk geval niet te dicht bij ramen/glaswerk staan, door de drukverschillen knallen die er dan letterlijk uit. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 14:03 uur, door Bac00
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
11 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 11 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.483 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
11 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 301 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 301, lezen 20 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 21".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden