Ik begrijp dat sommigen lichtelijk opgewonden raken van wat komen gaat, ik vind het zelf ook spannend. Echter vind ik het persoonlijk nogal ver gaan om vol enthousiasme te 'wensen' dat er tornado's of anders soort extreem noodweer over gaat trekken. Zoals iedereen weet gaat dit, in het dichtbevolkte Nederland, gepaard met veel schade en persoonlijk leed. Dergelijk berichten getuigen wat mij betreft van smakeloos gebrek aan inlevingsvermogen en gebrek aan respect van mensen die eventueel het slachtoffer kunnen worden van de grillen van moeder natuur.
Het zou deze personen sieren als ze een beetje terughoudend zijn in hun enthousiasme. Probeer in je berichten een middenweg te zoeken tussen je fascinatie voor het weer en de harde realiteit. Dan gaat het allemaal goed komen! | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:32 uur, door Reutel
En waar baseren jullie dat op ??
Misschien moet je ook eens naar de weerkaarten kijken die hier zijn gepost.....
Ziet er tot nu toe lekker uit, hoop dat dit door gaat zetten, gaat dan een flink feest worden
De kaarten zien er spannend uit zeg! Ik hoop dat we wat moois gaan zien dinsdag. Echter zoals Reutel al zegt, het persoonlijk leed en de schade zijn verschrikkelijk. Hopen dat KNMI op tijd waarschuwt..
De kaarten zien er spannend uit zeg! Ik hoop dat we wat moois gaan zien dinsdag. Echter zoals Reutel al zegt, het persoonlijk leed en de schade zijn verschrikkelijk. Hopen dat KNMI op tijd waarschuwt.. Inderdaad ja, hopen dat het KNMI een weeralarm geeft voordat iedereen al in z'n bootje op het ijsselmeer drijft of op het strand ligt te bakken.
De kaarten zien er spannend uit zeg! Ik hoop dat we wat moois gaan zien dinsdag. Echter zoals Reutel al zegt, het persoonlijk leed en de schade zijn verschrikkelijk. Hopen dat KNMI op tijd waarschuwt..
Helemaal mee eens, laat het KNMI a.u.b niet te lang wachten met waarschuwen. En Reutel heeft hier wel een punt hoor.
Groetjes
Monique
Kaartjes zien er goed, maar kunnen ook zo weer veranderen....
Het is niet de eerste keer dat er zwaar noodweer voorspelt wordt, en dat het wel losloopt.
Heb meer het idee dat iedereen elkaar hier op zit te naaien. Des te groter is de teleurstelling.
Kaartjes zien er goed, maar kunnen ook zo weer veranderen....
Het is niet de eerste keer dat er zwaar noodweer voorspelt wordt, en dat het wel losloopt.
Heb meer het idee dat iedereen elkaar hier op zit te naaien. Des te groter is de teleurstelling.
Jan zegt toch dat het feest wordt ? neem aan dat, dat dan duidelijk genoeg is.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
bron nu.nl
8? Wel erg hoog voor NL , en dat dan met zo'n vieze zuid tot zuidoosten wind!
Meestal is het dan minder i.v.m. vervuiling in de lucht.
Ach weatherpro geeft 9 voor Maastricht aan, dat programma deugt soms ook van geen kant
Als Jan zegt dat het feest wordt, dan vertrouw ik daar in
Ik hoop inderdaad dat het KNMI op tijd waarschuwt!! Maar het KNMI kennende zal dat niet het geval zijn.
Ik hou de kaarten in de gaten en waarschuw familie en vrienden, meer kan ik zelf niet doen.
Zal het wellicht ook op een paar grote fora's plaatsen.
Accu camera's opgeladen en een paar bij gehaald als reserve.
Dinsdag ochtend als het allemaal goed uitpakt,vroeg weg naar het binneland of Oosten des lands. Maar als het overal in de Avond komt,blijf ik natuurlijk lekker hier in het ZW. Mooi alles opstellen op het balkon 4 hoog. Balkon op het Zuiden gericht,en 1 naar het Noorden/Oosten gericht.
Afwachten geblazen. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:52 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Sorry dat ik er toch weer over begin... maar n.a.v. het plaatje dat je postte: wat houdt een significant tornado parameter van 4 eigenlijk in?
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Uhu... Tricht was een F-3, en je vergeet Ameland in de jaren 90, ook een F-3.
Door klimaatsverandering zie je steeds grotere contrasten, en opzich kun je de luchtstroom soms met Amerika vergelijken: droge stilstaande lucht uit Sahara (woestijn/Fohn vanuit Rocky Mountains),
ijskoude polaire lucht van de Noordpool (ijskoude lucht uit Alaska/Noordpool) en vochtige zachte lucht vanuit Atlantische Oceaan vanaf Azoren (vochtige zachte lucht vanuit Golf van Mexico).
Men voegt daarbij de nodige windschering bij en je hebt dinsdag waarschijnlijk op meerdere plaatsen serieuze tornado's, niet in Nederland, dan wel bij onze Oosterburen... MCS en Supercellen gaan er vrijwel zeker komen.
En toch maar even het nieuws op de voet gaan volgen.
Als het te heftig wordt en er is serieus sprake van een tornado, gewoon even schuilen in een groot gebouw.
Gezien Nederland geen schuilkelders kent ben je daar het beste af, die kunnen het meeste verdragen.
Ga in elk geval niet te dicht bij ramen/glaswerk staan, door de drukverschillen knallen die er dan letterlijk uit. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 14:03 uur, door Bac00