even een vraag het zal vast wel eerder gevraagd zijn, maar komt het overdag of in de avond, of zowel overdag als in de avond/nacht
groeten marieke
Dat is een hele goede vraag, maar dat weten we nog niet
het verandert nog te veel, ik denk dat we zondag wat meer duidelijkheid hebben.
Maar ook dan is het nog niet zeker.
Edit: Sodeknetter ik schrok me kapot, ik dacht dat de bliksem insloeg hier, maar iemand startte ze motor zonder uitlaat | Gewijzigd: 24 juni 2011, 12:45 uur, door smarkie
Nu stel je voor dat dit wel gaat voorkomen, in de ergste geval dan staat het hier wel zwart op wit. Het is nl jaren geleden dat zoiets verwoestens voorkwam. en meenstal aankondiging van zulke extremen zijn geen week of dag te voorspellen. ze komen meenst onverwacht.
of als het al een tijdje in de kaarten staat is het bijna zeker
het is maar een vraagje, wil niet het hele topic op mijn dak krijgen
groeten marieke
Het ziet er voor liefhebbers nog steeds mooi uit, hoop dat er geen ongelukken gaan gebeuren. of ernstige schade!!
Ja, zie mijn post een aantal minuten voor die van jou
Daarbij; de situatie oogt zeer gunstig, maar het komt straks allemaal op timing aan! Anders komen we allemaal van een koude kermis thuis! Reken je dus nog niet rijk!
Ik mag de kaart van gewitterwahrscheinlichkeit niet posten omdat er een fout is opgetreden er staat: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan.
Edit Jan: Plaatje opslaan en dan uploaden
| Gewijzigd: 24 juni 2011, 12:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
om een level 3 te krijgen spelen meer factoren waaronder ook de hoeveelheid neerslag dat valt en dat is iets wat we nog missen wat betreft grote hoeveelheden buiten dat wordt er
wind
hagel
neerslag
tornado kansen
berekente in het totale
dus als 1 van deze zwak zijn is er weinig kans dat we een level 3 krijgen maar de kans is er natuurlijk altijd ik zelf got op zijn minst een level 2 als alles gunstig blijft verlopen een level 3 is mogenlijk als ik zo even de kaarten bekijk
Nu is deze situatie wel anders omdat de modellen hier nagenoeg consistent zijn over een langere periode. De ingredienten zijn er, alleen denk ik dat het wel grotendeels afhankelijk is van het tijdstip waarop het KF passeerd. Het is nog iets te vroeg denk ik om me erop te gaan vast pinnen.
Dat ter zijde is de voorpret natuurlijk al de helft van de fun!
Ben dinsdag vrij dus wat dat betreft ben ik er klaar voor.
wind
hagel
neerslag
tornado kansen
berekente in het totale
dus als 1 van deze zwak zijn is er weinig kans dat we een level 3 krijgen maar de kans is er natuurlijk altijd ik zelf got op zijn minst een level 2 als alles gunstig blijft verlopen een level 3 is mogenlijk als ik zo even de kaarten bekijk
Punt, Komma, Hoofdletters.
back to topic:
Als ik die kaartjes bekijk, en dan nog neerslag erbij bereken, dan kan het dus nog eens een hele "leuke / erge" toestanden opwekken.
Kijk dat is nou mooi, ik zag het zelf ook al aan die kaarten, vooral behoorlijk wat neerslag berekend. Dan zit ik goed
100ste bericht trouwes jippie | Gewijzigd: 24 juni 2011, 13:07 uur, door weerfreak