Dit klinkt ons als muziek in de oren, maar als het echt zo los gaat zullen we ook te maken gaan krijgen met flinke schade vrees ik. We gaan ons opmaken voor een paar spannende, maar ook potentieel gevaarlijke dagen!
Nou ... Ik denk dat we een ernstig zwaar weer te zien gaan krijgen op maandag en dinsdag. Benelux en Noord-Frankrijk lijkt het meest in gevaarlijkste, maar ook de rest van Frankrijk, westelijke delen van Duitsland en zelfs delen van het Verenigd Koninkrijk zullen waarschijnlijk hun deel krijgen. Ik denk dat we zullen zien een aantal bowing MCS dat noordwaarts beweegt langs de westelijke rand van de warme lucht-massa.
Dat is goed om te lezen
geeft mij weer wat meer vertrouwen
Marcel
We moeten dus het dorp doorlopen en opdrachten doen...........en dat met waarschijnlijk ruim 30 graden........ik wordt nogal kortaf van heel erg warm weer.........dat gaat nog leuk worden .
Vanaf 's middags mag van mij de boel losbarsten, ik hoop op veel spektakel, maar aub niet weer de bliksem in een boom aan de overkant van de sloot ( zolas afgelope zaterdag), maar "ietsjes" verder weg .
We zitten hier op veengrond en als het echt heftig onweert dan hoor je het al van verre dreunen in de grond, soms voel je de grond zelf trillen, heerlijk en beangstigend tegelijk!
Als ik de verwachtigen zo zie dan denk ik dat we hier de volle laag nog wel eens kunnen krijgen.
Het kan altijd, maar in Nederland is dat wel onwaarschijnlijk. Ik denk wel dat er wat windhozen, hoosjes op gaan treden. (als de verwachtingen zo blijven en uitkomen)
Wat ik onder een tornado zie zijn de tornado's in de VS. Een windhoos is wel een soort tornado maar dan op zen Nederlands. Of terwijl, alleen schade aan bomen, caravans, daken enz. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 11:03 uur, door weerfreak
Hoewel de kaarten natuurlijk niet exact gelijk zullen zijn, verwacht ik, indien de huidige voorspelling aanhouden wat betreft dynamiek, neerslag, temps etc, wel degelijk een vergelijkbare situatie zoals in 2009 en 2010. Kan mij niet herinneren dat er zolang van te voren al werd gesproken over mogelijk fiks onweer. | Gewijzigd: 24 juni 2011, 11:07 uur, door koen17
Wat ik onder een tornado zie zijn de tornado's in de VS. Een windhoos is wel een soort tornado maar dan op zen Nederlands. Of terwijl, alleen schade aan bomen, caravans, daken enz.
Tornado's in Nederland zijn zeker niet onwaarschijnlijk. Een windhoos is een naam die in Nederland abusievelijk wordt gegeven aan 'lichte' tornado's waardoor er wordt gedacht dat het dus niet om een tornado (en dus potentieel gevaarlijk fenomeen) gaat. Hier spreken we dan ook gewoon over tornado's, maar goed; die discussie is al vaak langs geweest.
| Gewijzigd: 24 juni 2011, 11:10 uur, door Tyshane
Wat ik onder een tornado zie zijn de tornado's in de VS. Een windhoos is wel een soort tornado maar dan op zen Nederlands. Of terwijl, alleen schade aan bomen, caravans, daken enz.
Tornado's komen toch nog zo'n 35 per jaar voor in Nederland. Maar ze zijn meestal niet zo sterk. Maar in het verleden zijn er toch een aantal zware tornado's geweest (als in de VS).
Dus als het hele plaatje klopt dan kan zoiets gaan voorkomen... en dat wil je niet over je heen zien komen.
We moeten dus het dorp doorlopen en opdrachten doen...........en dat met waarschijnlijk ruim 30 graden........ik wordt nogal kortaf van heel erg warm weer.........dat gaat nog leuk worden .
Vanaf 's middags mag van mij de boel losbarsten, ik hoop op veel spektakel, maar aub niet weer de bliksem in een boom aan de overkant van de sloot ( zolas afgelope zaterdag), maar "ietsjes" verder weg .
We zitten hier op veengrond en als het echt heftig onweert dan hoor je het al van verre dreunen in de grond, soms voel je de grond zelf trillen, heerlijk en beangstigend tegelijk!
Als ik de verwachtigen zo zie dan denk ik dat we hier de volle laag nog wel eens kunnen krijgen.
Wat wel grappig is, is dat er eindelijk waarschijnlijk onweer aan zit te komen en sommigen het nu toch wel "eng" vinden worden of het liever niet in de buurt krijgen . Alhoewel ik me goed kan voorstellen dat dat met een vossenjacht niet goed uitkomt en als het idd zo hard zal gaan, ik mezelf ook naar het midden van mn huis verplaats, haha!
Weet iemand of de waarden/s uberhaupt hoog genoeg gaan zijn voor bijv. een F1 of 2-tje? Bizar..
Klopt.
Tornado's in NL & België
Maargoed we raken nu wel weer offtopic, dus nu weer on-topic!
Wat zijn windhozen dan? Juist tornado's... Maar hier in dit land zijn ze te eigenwijs om het te erkennen, ook klinkt het minder erg en wordt daarom veelvuldig uitgekauwd in de media. Helaas......