Kortom we gaan een spannende tijd tegemoed.en de berichten zijn dat het gewoon blijft zomeren na de omslag. en wie weet komen er nog tig onweersdagen achteraan. De trend lijkt daarin wel gezet. met de steeds WC. uitgaande dat er voor de vakantiegangers in eigenland ook een periode mag komen met oosten winden dat ze een paar weken wat stabiel en mooi weer mogen beleven.
maar de ergste hitte zal zeeland bespaard blijven vermoed ik...toch jan?
iedereen alvast een feestelijk weekend.
Maar goed; de voorpret is weer enorm, de waardes zijn vergeleken met andere onweer-topics zeer significant en dat maakt het al erg leuk. Samen met een paar tropische dagen komt zo'n top-setting wel heel dichtbij. Overdag bloedheet en in de avond die heerlijke lichtshow, zo zeg; wat heb ik er zin in. We gaan het zien de komende dagen, vooralsnog blijven de kaarten, buiten wat nuance-verschillen, positieve waardes aangeven. Feest?!
Mjah, maar nu is de vraag waar het hoogtepunt ligt. Krijgen wij de volle laag of de duitsers. Op moment nijgt mij gevoel naar de duitsers.
Maar dat neemt niet weg dat het hier nogal explosief zal zijn.
Maar dat neemt niet weg dat het hier nogal explosief zal zijn.
Persoonlijk denk ik, gezien de kaarten van de afgelopen dagen, dat het oosten van NL inderdaad het meeste onweer zal krijgen en Duitsland een schampschot meekrijgt. Dat neemt echter niet weg dat het westen van NL ook z'n portie krijgt. Meeste neerslag verwacht ik overigens wel in het (zuid)westen.
Echter hangt onweersactiviteit sterk af van het moment waarop het koufront (of wat het ook is) overkomt. Bepaald tevens de intensiteit van de neerslag. We gaan het zien de komende dagen. Zeker is dat het in ieder geval flink warm gaat worden in het hele land de komende dagen!
Nou ... Ik denk dat we een ernstig zwaar weer te zien gaan krijgen op maandag en dinsdag. Benelux en Noord-Frankrijk lijkt het meest in gevaarlijkste, maar ook de rest van Frankrijk, westelijke delen van Duitsland en zelfs delen van het Verenigd Koninkrijk zullen waarschijnlijk hun deel krijgen. Ik denk dat we zullen zien een aantal bowing MCS dat noordwaarts beweegt langs de westelijke rand van de warme lucht-massa.