Uhh,vraag maar aan meteoroloog25
Sorry meteoroloog25 dit was een inkoppertje
Marcel
en ik de dames met een roseetje
ik hoop btw ook vandaag EEN KEER wat te krijgen...van zee lijkt het eea te kommen, ik (we) gaan het zien !
weather without storms is no weather at all.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
hallo.
Zou het weer die winddraaing zijn die het ......
Alles verandert naar dinsdag toe. De thermische vore en bijhorende conv.lijne wordt door de meeste modellen om 06z (dinsdag) over het uiterste westen van BE getekend. Dus nabij deze lijn toenemende kans op onweer. Mogelijks in het westen gezien de timing vanaf middelhoog niveau. Later op de dag schuift de vore door naar het oosten en tegen 12z bevindt de windshift line zich ergens over de centrale gebieden. Ook dan wordt voor de lijn erg hoge onstabiliteit berekend en deze keer hebben we tevens te maken met een doorslaande en negatief kantelende hoogtetrog en de RE van een anticyclonaal gekromde jetstreak. De kansen op zware onweersbuien over de centrale en oostelijke gebieden neemt dinsdag in de loop van de dag dus sterk toe. Daarbij kunnen we uitgaan van een MCS en de kans op een actief Quasi Linear Convective System (QLCS of squall line) is hierbij mogelijk, gezien de WAA vóór de conv.line uit en de erg hoge TE850 waarden tot 65°.
en deze dan
Eerste ongeveer hetzelfde bericht als hierboven en nu:
Waarschijnlijk wordt dinsdag nog een zeer warme dag met maxima tot 32 graden in het centrum, mogelijk tot 33 à34 graden in de Kempen. In de loop van de dag, mogelijk pas tegen het einde van de dag, neemt de onweersdreiging toe vanaf het westen.
Bron: KMI
Afwachten.................................
En er staat ook Moday inplaats van Monday.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
(Verzoekje; Willen een aantal mensen de EDIT knop gebruiken ipv steeds opnieuw berichten te plaatsen? Scheelt vast een aantal pagina's )
(Verzoekje; Willen een aantal mensen de EDIT knop gebruiken ipv steeds opnieuw berichten te plaatsen? Scheelt vast een aantal pagina's )
hoop dat het nog beter wordt dan 25/26 mei dat zou heel mooi zijn:D