Ik hoop dat het westen en noorden ook wat meepikt, dan is iedereen blij
Ach het is nog ver weg dus er kan nog van alles veranderen. | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:14 uur, door weerfreak
Zondag nagenoeg evenwarm als de vorige run.
Maandag overdag vinden we de hoogste cape in het zuiden en midden van het land. 's Avonds en nachts is dit juist het geval in het (zuid)westen. Hierbij moet gezegd worden dat de cape zich een stuk westelijker bevind dan de vorige run. Temperaturen maandag zo'n 22 (wadden) tot 29 graden (zuiden).
Dinsdag in de voormiddag de meeste cape in het zuiden en westen van Nederland (Lifted Index -11!). De temperaturen lopen uiteen van 24 tot 32 graden. Later in de middag kleurt heel Nederland roze! 's Avonds neemt de cape wat af in het oosten, maar deze neemt in de loop van de nacht weer toe. Er wordt wel wat regen berekend in de avond en nacht.
Woensdagochtend nog wat cape in het oosten, 's middags verlaat deze het land. Er wordt nauwelijks neerslag berekend. Temperaturen komen voor woensdag nog aardig hoor uit met zo'n 19 a 20 aan de kust en 24 a 25 in het oosten en zuiden.
Kortom, neerslag lijkt 's nachts te komen... slechte timing volgens mij. Wel indrukwekkende cape waardes! Overigens lijkt het oosten van Engeland nu ook mee te doen in de cape. Spaanse pluim splitst zich op ? | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:42 uur, door koen17
Voort westen dit keer ja maar voor hier
Ach tis nog ver weg, je ziet hoe springerig de neerslag is (loopt uiteen van maandagvond tot woensdagochtend) dus we zullen zien. Vond eerlijk gezegd vorige run STUKKE beter dit is een beetje matig voor hier
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Wat kan je eigenlijk nog meer doen als je zo'n angst heb.
Ik weet dit is niet het topic om het er over te hebben, maar kon niets anders vinden waar ik dit neer kon zetten.
groeten marieke
Eerst ga je s'avonds met alle lichten uit en eventueel je man in de kamer een filmpje van zwaar onweer op fullscreen op je pc kijken op redelijk flink volume. Ik zal een link plaatsen naar dat youtube filmpje onderaan dit bericht. Daarna spreek je gewoon met je man af dat jullie volgende keer als er s'avonds onweer is jullie samen voor het raam gaan zitten/staan met wat muziek op de achtergrond. de keer daarna zonder muziek, de twee keer daarna zonder je man ernaast, de drie keer daarna met de lichten uit zonder man in de kamer(ga naar de slaapkamer of ergens) en zonder muziek.
Let in al deze gevallen (dus ook al bij het filmpje, ook al is het niet eng) op dat je ademhaling langzaam is en twee seconden in, twee seconden uit en door je buik ademhalen, niet door je borstkast.Leg je handen op je buik zodat je je ze voelt bewegen, zo kan je geen ademhalingsfout maken. Wist je dat 80% van de angstigheid voor iets versterkt wordt door gejaagd ademen? Dat zijn nog eens cijfers! Verbeter dat punt en voila 80% minder kans op hevige angst
De beste manier om van een angst af te komen zoals bijvoorbeeld hoogte angst of welke angst dan ook is door jezelf er keer op keer mee te confronteren. vroeger was ik als de dood voor onweer, een paar jaar geleden had ik een hekel om door tunnels te rijden.
Oplossing:
Confrontatie, confrontatie en nog eens confrontatie.Daarbij de juiste ademhaling.
Nu ga ik fluitend door tunnels en sta ik zelfs met open raam onweer te filmen omdat ik het zo mooi vindt.Het ademen wordt een tweede natuur.(Alhoewel dat open raam niet echt slim is )
Beste Marieke,
Als ik het kan kan jij het ook! Want geloof me ik was vroeger "ECHT HEEL BANG" voor onweer.(hartkloppingen, droge mond, wazig zicht, trillen, schuilen onder dekens) dus dan weet je wel ongeveer hoe serieus het was.
Hier de link naar het filmpje. Ga er gelijk mee aan het werk. Des te eerder ben je er vanaf of ga je er deze zomer al stukken makkelijker mee om. link: http://www.youtube.com/watch?v=GsS17A7J5yU
Het filmpje duurt 5:40. Probeer het helemaal vol te houden in het donker, in het begin eventueel je prins naast je maar vergeet niet wat ik gezegd heb, bouw het langzaam af naar niemand naast je zittend of in de kamer erbij
SUCCES!!!;)
Met hoopvolle groet,
Viktor
De Cape en lifted zijn belachelijk hoog, maar er word nu minder neerslag berekend dan in de vorige run.
De Cape en lifted zijn belachelijk hoog, maar er word nu minder neerslag berekend dan in de vorige run.
over de neerslag is nog niks van te zeggen, denk dat dat pas 1 a 2 dagen vantevoren duidelijk is dus geen zorgen
Is inderdaad weer iets "warmer".
Gemiddelde ENS T2m voor bv Leeuwarden nu boven de 30 °C. ECMOS Leeuwarden is nog wat gematigder met Tx van 28 °C op de maandag en 26 °C op dinsdag. Dit wordt zeker nog naar boven toe aangepast naar mate de tijd tot dato vordert. In het Zuidoosten van Ned gaat de 35 ° vrijwel zeker sneuvelen begin volgende week.
ENS T2m Leeuwarden voor as dinsdag
idem maar dan ENS T850 hPa
Ciao Johann
Dat weet ik
Ik zeg alleen dat deze run minder is dan de vorige.
De volgende kan weer totaal anders zijn.
als het aan komt in de verte.
Dat is super mooi om te zien maar als het boven ons hangt ga
ik naar de trap en ga zitten op de inmiddels van dit jaar uit gesleten tree
een gezonde angst is ook niet zo raar. het is en blijft gevaarlijk.;)
Maar zo te zien aan de laatste antwoorden van mensen lijkt het westen ook een behoorlijke kans te hebben, mooi zo
En aan de kaarten natuurlijk ook | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:46 uur, door weerfreak
Goh waar heb ik dat eerder gehoord
Laten we met zun allen hopen dat de kaarten komende dagen niet sterk veranderen zodat er niks meer van overblijft. | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:46 uur, door Oxize