Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 22:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 21:07:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 21:07:00

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Bierset is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:45

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

8 Jan 2025 13:25:33
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
weerfreak
Lid
23 juni 2011, 12:12 uur | Bericht #249239
Centrale en oostelijke delen zware onweersbuien, de rest van het land kan op buienradar gaan toekijken hoe ze daar genieten
Ik hoop dat het westen en noorden ook wat meepikt, dan is iedereen blij
Ach het is nog ver weg dus er kan nog van alles veranderen. | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:14 uur, door weerfreak
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
koen17
Lid
23 juni 2011, 12:20 uur | Bericht #249240
GFS 6Z - Voor Nederland:

Zondag nagenoeg evenwarm als de vorige run.
Maandag overdag vinden we de hoogste cape in het zuiden en midden van het land. 's Avonds en nachts is dit juist het geval in het (zuid)westen. Hierbij moet gezegd worden dat de cape zich een stuk westelijker bevind dan de vorige run. Temperaturen maandag zo'n 22 (wadden) tot 29 graden (zuiden).

Dinsdag in de voormiddag de meeste cape in het zuiden en westen van Nederland (Lifted Index -11!). De temperaturen lopen uiteen van 24 tot 32 graden. Later in de middag kleurt heel Nederland roze! 's Avonds neemt de cape wat af in het oosten, maar deze neemt in de loop van de nacht weer toe. Er wordt wel wat regen berekend in de avond en nacht.

Woensdagochtend nog wat cape in het oosten, 's middags verlaat deze het land. Er wordt nauwelijks neerslag berekend. Temperaturen komen voor woensdag nog aardig hoor uit met zo'n 19 a 20 aan de kust en 24 a 25 in het oosten en zuiden.

Kortom, neerslag lijkt 's nachts te komen... slechte timing volgens mij. Wel indrukwekkende cape waardes! Overigens lijkt het oosten van Engeland nu ook mee te doen in de cape. Spaanse pluim splitst zich op ? | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:42 uur, door koen17
Waarom deze advertentie?
df310
Lid
23 juni 2011, 12:22 uur | Bericht #249241
pas op, bom op komst haha
marsel
Lid
23 juni 2011, 12:22 uur | Bericht #249242
Belachelijke waarden in de 06Z run van GFS....T850 voor grote delen van NL tot dik in de 20 graden met een straffe zuidelijke stroming aan de grond. Dat zou temperaturen tot boven 35 graden op kunnen leveren . Die CAPE en LI waarden ook...ongekend. Ongeacht de waarde van deze kaarten, deze gaan het archief in!
jeroenelf
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 juni 2011, 12:28 uur | Bericht #249245
Citaat van koen17, donderdag 23 juni 2011, 10:20 uur Nieuwe run is een toppertje!

Voort westen dit keer ja maar voor hier
Ach tis nog ver weg, je ziet hoe springerig de neerslag is (loopt uiteen van maandagvond tot woensdagochtend) dus we zullen zien. Vond eerlijk gezegd vorige run STUKKE beter dit is een beetje matig voor hier
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Tricker
Lid
23 juni 2011, 12:29 uur | Bericht #249246
Sjonge jonge.. als je zo kijkt hebben we gewoon 3 dagen top weer!!? volgens mij heb ik aan één 32GB kaartje te weinig als ik op pad ga.. 2 batterijen ... Zo leeg... wordt nu al hyper van deze kaarten.. Adrenaline stroomt met de dag sneller!
Tricker's TwitterYorsha.nl - Portfolio - Blog - Pica's(Let op! ben bezig met de website NIEUW leven in te blazen!)Mijn Time Lapse Collectie - Laatste update: 04-08-2011Stormchase verslag - Tricker's Stormchase ervaring - 28-06-2011 - Waterhooschase 27/08/2011 Tricker en Wjans - 27-08-2011 - Stormchase supercell Tricker en vriendin, Wjans en Mathijs - 10-09-2011
23 juni 2011, 12:30 uur | Bericht #249247
Citaat van sanwa78, donderdag 23 juni 2011, 5:14 uur Het is erg moeilijk om voor het raam te gaan staan als er zwaar onweer is, ik durf al niet goed bij het raam te staan als er ook maar een klein buitje is. Overdag heb ik er minder last van. Dan kijk in ook uit het raam. Maar als het eenmaal donker is, dan ben ik niet bij het raam kan ik je vertellen. vingers in mijn oren en ogen dicht. vraag dan aan mijn man vaak of het al afgelopen is.
Wat kan je eigenlijk nog meer doen als je zo'n angst heb.
Ik weet dit is niet het topic om het er over te hebben, maar kon niets anders vinden waar ik dit neer kon zetten.
groeten marieke

Eerst ga je s'avonds met alle lichten uit en eventueel je man in de kamer een filmpje van zwaar onweer op fullscreen op je pc kijken op redelijk flink volume. Ik zal een link plaatsen naar dat youtube filmpje onderaan dit bericht. Daarna spreek je gewoon met je man af dat jullie volgende keer als er s'avonds onweer is jullie samen voor het raam gaan zitten/staan met wat muziek op de achtergrond. de keer daarna zonder muziek, de twee keer daarna zonder je man ernaast, de drie keer daarna met de lichten uit zonder man in de kamer(ga naar de slaapkamer of ergens) en zonder muziek.
Let in al deze gevallen (dus ook al bij het filmpje, ook al is het niet eng) op dat je ademhaling langzaam is en twee seconden in, twee seconden uit en door je buik ademhalen, niet door je borstkast.Leg je handen op je buik zodat je je ze voelt bewegen, zo kan je geen ademhalingsfout maken. Wist je dat 80% van de angstigheid voor iets versterkt wordt door gejaagd ademen? Dat zijn nog eens cijfers! Verbeter dat punt en voila 80% minder kans op hevige angst
De beste manier om van een angst af te komen zoals bijvoorbeeld hoogte angst of welke angst dan ook is door jezelf er keer op keer mee te confronteren. vroeger was ik als de dood voor onweer, een paar jaar geleden had ik een hekel om door tunnels te rijden.
Oplossing:
Confrontatie, confrontatie en nog eens confrontatie.Daarbij de juiste ademhaling.
Nu ga ik fluitend door tunnels en sta ik zelfs met open raam onweer te filmen omdat ik het zo mooi vindt.Het ademen wordt een tweede natuur.(Alhoewel dat open raam niet echt slim is )
Beste Marieke,
Als ik het kan kan jij het ook! Want geloof me ik was vroeger "ECHT HEEL BANG" voor onweer.(hartkloppingen, droge mond, wazig zicht, trillen, schuilen onder dekens) dus dan weet je wel ongeveer hoe serieus het was.

Hier de link naar het filmpje. Ga er gelijk mee aan het werk. Des te eerder ben je er vanaf of ga je er deze zomer al stukken makkelijker mee om. link: http://www.youtube.com/watch?v=GsS17A7J5yU
Het filmpje duurt 5:40. Probeer het helemaal vol te houden in het donker, in het begin eventueel je prins naast je maar vergeet niet wat ik gezegd heb, bouw het langzaam af naar niemand naast je zittend of in de kamer erbij

SUCCES!!!;)

Met hoopvolle groet,

Viktor
ViKtOrPETERS
smarkie
Lid
23 juni 2011, 12:30 uur | Bericht #249248
Ik vind deze run minder dan de vorige, maar misschien zie ik het verkeerd?

De Cape en lifted zijn belachelijk hoog, maar er word nu minder neerslag berekend dan in de vorige run.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
martYn
Lid
23 juni 2011, 12:32 uur | Bericht #249249
Ik ben écht benieuwd hoe dit gaat uitpakken zeg. Hele week zijn de voorspelling al best gunstig. Hoop van harte dat ze zo mogen blijven. Dan beloofd het wat!
df310
Lid
23 juni 2011, 12:32 uur | Bericht #249251
Citaat van X-treme, donderdag 23 juni 2011, 11:30 uur Ik vind deze run minder dan de vorige, maar misschien zie ik het verkeerd?

De Cape en lifted zijn belachelijk hoog, maar er word nu minder neerslag berekend dan in de vorige run.

over de neerslag is nog niks van te zeggen, denk dat dat pas 1 a 2 dagen vantevoren duidelijk is dus geen zorgen
Tyshane
Lid
23 juni 2011, 12:32 uur | Bericht #249252
Citaat van koen17, donderdag 23 juni 2011, 12:20 uur Dinsdag in de ochtend en middag de meeste cape in het zuiden en westen van Nederland (tot -11!).

*knip*

Wel indrukwekkende cape waardes!

Ik vind een CAPE van -11 wel wat tegenvallen, lol!
Alpenweerman
AWM Moderator
23 juni 2011, 12:34 uur | Bericht #249253
Citaat van Takenu, donderdag 23 juni 2011, 11:54 uur Volgens mij is de laatste ECMWF run een stuk warmer dan de vorige, ensemble mean gaat nu naar 27 graden op maandag en 28 op dinsdag. CAPE is ook weer hoger. Nu maar hopen dat de trigger er zal zijn... in elk geval op een van beide dagen...

Is inderdaad weer iets "warmer".
Gemiddelde ENS T2m voor bv Leeuwarden nu boven de 30 °C. ECMOS Leeuwarden is nog wat gematigder met Tx van 28 °C op de maandag en 26 °C op dinsdag. Dit wordt zeker nog naar boven toe aangepast naar mate de tijd tot dato vordert. In het Zuidoosten van Ned gaat de 35 ° vrijwel zeker sneuvelen begin volgende week.

ENS T2m Leeuwarden voor as dinsdag

0623_eec00_ens_T2m_leeuw.jpg

idem maar dan ENS T850 hPa

0623_eec00_ens_T850hPa_lleeuw.jpg

Ciao Johann

Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 juni 2011, 12:34 uur | Bericht #249254
Hoe staat het westen er nu voor met de kaarten uit de nieuwe run? Is er nog steeds een CAP aanwezig of is dat nu ook minder geworden?(kan die kaartjes ff niet vinden)
df310
Lid
23 juni 2011, 12:35 uur | Bericht #249256
ik heb vanaf morgen proefwerkweek, word dus raam open en vanuit achter het bureau leren maar tegenlijkertijd de radars in de gaten houden oo in de gaten houden en naar buiten kijken multitasking:p
smarkie
Lid
23 juni 2011, 12:37 uur | Bericht #249258
Citaat van df310, donderdag 23 juni 2011, 12:32 uur over de neerslag is nog niks van te zeggen, denk dat dat pas 1 a 2 dagen vantevoren duidelijk is dus geen zorgen

Dat weet ik
Ik zeg alleen dat deze run minder is dan de vorige.
De volgende kan weer totaal anders zijn.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
23 juni 2011, 12:37 uur | Bericht #249259
Citaat van df310, donderdag 23 juni 2011, 12:22 uur pas op, bom op komst haha

ach tussen -10 & -12 maar......
Loezje
Lid
23 juni 2011, 12:43 uur | Bericht #249265
Ook ik ben bang voor onweer maar ik kan er wel naar kijken
als het aan komt in de verte.
Dat is super mooi om te zien maar als het boven ons hangt ga
ik naar de trap en ga zitten op de inmiddels van dit jaar uit gesleten tree
23 juni 2011, 12:45 uur | Bericht #249266
Citaat van Loezje, donderdag 23 juni 2011, 10:43 uur Ook ik ben bang voor onweer maar ik kan er wel naar kijken
als het aan komt in de verte.
Dat is super mooi om te zien maar als het boven ons hangt ga
ik naar de trap en ga zitten op de inmiddels van dit jaar uit gesleten tree

een gezonde angst is ook niet zo raar. het is en blijft gevaarlijk.;)
ViKtOrPETERS
weerfreak
Lid
23 juni 2011, 12:45 uur | Bericht #249267
Ik stond al op men 2e voor het raam naar het noodweer te kijken, 1997 zei me pa en ma
Maar zo te zien aan de laatste antwoorden van mensen lijkt het westen ook een behoorlijke kans te hebben, mooi zo
En aan de kaarten natuurlijk ook | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:46 uur, door weerfreak
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
Oxize
Lid
23 juni 2011, 12:45 uur | Bericht #249268
Citaat van X-treme, donderdag 23 juni 2011, 10:26 uur Daarbij kunnen we uitgaan van een MCS en de kans op een actief Quasi Linear Convective System (QLCS of squall line) is hierbij mogelijk......
Goh waar heb ik dat eerder gehoord

Laten we met zun allen hopen dat de kaarten komende dagen niet sterk veranderen zodat er niks meer van overblijft. | Gewijzigd: 23 juni 2011, 12:46 uur, door Oxize
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.891 topics, welke bij elkaar 448.540 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.611 leden.
Het nieuwste lid is Sneeuwschuiver57.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 101 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 101, lezen 7 mensen het topic "Onweerskansen 9 tot en met 12 juli".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden