Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
22 juni 2011, 22:28 uur | Bericht #249059
Citaat van Rayo, woensdag 22 juni 2011, 22:13 uur Het is ook nog ver weg he.. Nu een fractie minder, morgen misschien wel beter? We zullen het zien.
De hoop nu al opgeven omdat de kansen wat minder zijn als vanmorgen/vanmiddag vind ik niet leuk en het leest niet lekker weg voor je mede o-o members die wel positief zijn.

Kansen zijn nog sterk aanwezig.. Dus klagen is eigenlijk vooralsnog niet eens nodig!

O.M.G Heb jou ook vaak horen klagen.. en lezen doe ik alles negatief als positief. maar hou me zelf niet voor de gek.hoeveel kreten komen hier wel voorbij Het zit weer meer naar het oosten en dan weer het westen.. maar ik begrijp het goed dat je alleen wild lezen wat voor jou het gunstigste uitpakt.. Maar helaas pindakaas zo werkt het niet en het weer laat zich niet beinvloeden door vele members die er in geloven. Dus als je anders denkt en de kaarten verschuiven en pakken anders uit.. en je denkt dat het verloop minder gunstig zal uitpakken.. Ben je nog geen klager. en klagen doe ik nooit kijk maar eens naar het klaag topic wie je daar tegen komt.. misschien jezelf wel.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
22 juni 2011, 22:29 uur | Bericht #249060
wetteronline doet mee voor dinsdag ;

onweer.gif
Waarom deze advertentie?
Pringelz
Lid
22 juni 2011, 22:31 uur | Bericht #249062
Leuk kaartje, ziet er goed uit !
Tyshane
Lid
22 juni 2011, 22:33 uur | Bericht #249064
Citaat van Pringelz, woensdag 22 juni 2011, 22:31 uur Leuk kaartje, ziet er goed uit !
Dat wel, behalve voor mensen in Groningen!
22 juni 2011, 22:36 uur | Bericht #249067
Citaat van Tyshane, woensdag 22 juni 2011, 22:33 uur Dat wel, behalve voor mensen in Groningen!

Tis maar net welke kaarte je geloofd.. en dan nog pakt het vaak ook nog anders uit.
Serge
Lid
22 juni 2011, 22:37 uur | Bericht #249069
Citaat van arend, woensdag 22 juni 2011, 21:14 uur Op basis van welk model? GFS lijkt me te droog voor zondag.

deze

Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Pringelz
Lid
22 juni 2011, 22:39 uur | Bericht #249072
Citaat van Tyshane, woensdag 22 juni 2011, 22:33 uur Dat wel, behalve voor mensen in Groningen!

Tja idd.
22 juni 2011, 22:39 uur | Bericht #249073
Citaat van jornonweer, woensdag 22 juni 2011, 22:29 uur wetteronline doet mee voor dinsdag ;

waarom zit er geen knal rode op die kaartjes(wat ook kan, in het verleden wel eens geweest)
zou je dan ook verwachten bij die extreme cape waardes.

WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
akammd
Lid
22 juni 2011, 22:41 uur | Bericht #249077
Citaat van jornonweer, woensdag 22 juni 2011, 22:29 uur wetteronline doet mee voor dinsdag ;

Even de Benelux versie:
Slappe hap btw als dit de uitkomst zou zijn, gelukkig verandert dit kaartje nog tig keer.

img2www.gif
Rayo
Lid
22 juni 2011, 22:42 uur | Bericht #249078
Citaat van wiggelrode, woensdag 22 juni 2011, 20:28 uur O.M.G Heb jou ook vaak horen klagen.. en lezen doe ik alles negatief als positief. maar hou me zelf niet voor de gek.hoeveel kreten komen hier wel voorbij Het zit weer meer naar het oosten en dan weer het westen.. maar ik begrijp het goed dat je alleen wild lezen wat voor jou het gunstigste uitpakt.. Maar helaas pindakaas zo werkt het niet en het weer laat zich niet beinvloeden door vele members die er in geloven. Dus als je anders denkt en de kaarten verschuiven en pakken anders uit.. en je denkt dat het verloop minder gunstig zal uitpakken.. Ben je nog geen klager. en klagen doe ik nooit kijk maar eens naar het klaag topic wie je daar tegen komt.. misschien jezelf wel.

Ik klaag pas als de kansen ECHT verdwenen zijn, zoals de voorgaande keren.
Nu zijn de kansen nog vol op aanwezig maar is het nog ver weg... Het kan nog alle kanten op
.:: Hevig onweer in het geheugen: (1) 14 Juli 2004, (2) 25/26 mei 2009, (3) 28/29 juni 2011, (4) 10 september 2011 ::.
Tyshane
Lid
22 juni 2011, 22:47 uur | Bericht #249079
Citaat van wiggelrode, woensdag 22 juni 2011, 22:36 uur Tis maar net welke kaarte je geloofd.. en dan nog pakt het vaak ook nog anders uit.
Vond het juist wel grappig nav de discussie dat jij dan juist minder kans maakt op onweer gezien dit kaartje dan. Grapje!

Maar wat je zegt over 'het is maar net welk kaartje je gelooft' ben ik niet met je eens. Het is denk ik niet een kwestie van geloven. Het zijn kansberekeningen naar aanleiding van de nu beschikbare data. Niets meer en niet minder. Het kan dus zeker anders worden, dat ben ik wel met je eens. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

En hier in de lopende onweer-topics bekijken we met zijn allen waar dit heen evolueert. Nu al zeggen wie er wel of geen gelijk heeft, heeft dan ook geen zin. Maar van mening verschillen lijkt me prima, met goede argumenten is dat goed voor de discussie. Dus iemand die af en toe een beetje de 'advocaat van de duivel' speelt kan een goede tegenhanger zijn voor alle stuiterende freaks.
Jeroen71
Lid
22 juni 2011, 22:49 uur | Bericht #249080
Maandag en dinsdag laat een aantrekkende overwegend zuidelijk aanvoer in sneltreinvaart bijzonder warme lucht tot ons komen.
Bijgevoegde kaart laat zien dat op het 1500 meter niveau de temperaturen tot het niveau 15-20 C laat oplopen. Levert maxima op beide dagen op van gemiddeld 25-30 C, maar regionaal zijn hogere waarden mogelijk, grootste kans hierop in Zeeuws Vlaanderen.

Grote vraag is nog steeds of de overgang naar koeler weer in een westelijke aanvoer vanaf midden volgende week gepaard zal gaan met heftige weersverschijnselen. Uitvoer varieert hierin nog enorm, en zal dit blijven doen, waarschijnlijk pas komend weekend enige duidelijkheid, wellicht zelfs pas op de dagen zelf.

De geschetste westelijke aanvoer voor de laatste dagen van juni, gaat ons normale temperaturen en een licht wisselvallig weerbeeld geven, met slechts af en toe kans op een bui, maar ook langdurige droge perioden met zon.

Dit beeld handhaaft zich ook in het begin van juli, waarbij ik nog steeds verwacht dat, zoals onderstaande kaart laat zien, de “paraplu-werking” van het Azorenhoog in de loop van de 1e decade meer en meer gestalte zal krijgen. Met nog wat stabieler en wat warmer (in het zuiden tot zomerse waarden) weer tot gevolg.

Ronald de Wildt

Tyshane
Lid
22 juni 2011, 22:51 uur | Bericht #249082
Citaat van Musselkanaalder, woensdag 22 juni 2011, 22:39 uur waarom zit er geen knal rode op die kaartjes(wat ook kan, in het verleden wel eens geweest)
zou je dan ook verwachten bij die extreme cape waardes.

Ik denk dan toch dat dat te maken heeft met dat alleen CAPE gewoonweg niet alles zegt. Dit kaartje houdt met veel meer zaken rekening, en voor een flink onweer moeten er veel zaken tegelijk ontstaan cq goed zijn. Dat zul nu even weer iets minder zijn dan. Zal trouwens nog wel regelmatig veranderen de komende dagen!
22 juni 2011, 23:01 uur | Bericht #249089
Maandag doen we er nog een schepje bovenop. Bij volop zon en weinig wind is 25 tot 30 graden de meest waarschijnlijke temperatuur. Er is echter ook een 10% kans dat de temperatuur de 20 graden niet haalt.

Dinsdag wordt de onzekerheid groter. De grote twijfel zit hem in de passage van een koufront. Wanneer gaat het koufront ons bereiken? Maandagavond al, dan is het dinsdag koel. Elke dag later betekent een extra zomerse of zelfs tropische dag.

Mocht het koufront in de middag en avond passeren dan moeten we rekening houden met de kans op noodweer. De grote hitte in combinatie met de vochtige en onstabiele lucht kan een explosieve atmosfeer opleveren. Onweer, hagel en hoosbuien maken dan een einde aan het plotselinge zomerweer. Passeert het koufront juist laat in de nacht of vroeg in de ochtend dan kan de overgang vrij geruisloos plaatsvinden.

W.p

akammd
Lid
22 juni 2011, 23:02 uur | Bericht #249091
Citaat van Serge, woensdag 22 juni 2011, 22:37 uur deze

Daar horen onderstaande kaartjes ook bij, samen met die van jou verwacht ik zondag geen onweer. Maar misschien mis ik iets.

102_2.gif

102_4.gif
RobBelg30
Lid
22 juni 2011, 23:06 uur | Bericht #249094
Zondag al onweer zou mij verbazen.... er komt hoge druk juist op zondag met een verlengstuk naar maandag toe !
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
RobBelg30
Lid
22 juni 2011, 23:08 uur | Bericht #249096
Stukje van het Belgische KMI !

Zondag hangt er nog veel bewolking van het centrum tot de Ardennen. Geleidelijk krijgen we meer zon, en 's namiddags en 's avonds wordt het overal zonnig, met op veel plaatsen maxima boven 25 graden.

Maandag is het mooi en warm, met lokaal maxima tot 30 graden. Tegen 's avonds dreigt onweer in het uiterste westen van het land.

Hopelijk komt dit uit !
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Janet1814
Lid
22 juni 2011, 23:08 uur | Bericht #249097
Ik kijk er met angst en beven naar uit. Voor jullie liefhebbers gun ik jullie een geknetter die zijn weerga niet kent, als ik egoistisch ben en ik denk terug aan de beruchte 25/26 mei nacht.....BRRRR. dat was gewoon een stroboscoop die niet ophield! AFGRIJSELIJK! Het is gelukkig nog ver weg.
nicos
Lid
22 juni 2011, 23:20 uur | Bericht #249099
Die buien van 17juli 2004, hoe staan die in verhouding met die enorme complexen in bijv tornado alley? Of is ,, ons " noodweer kinderspel vergeleken daarmee?
Tyshane
Lid
22 juni 2011, 23:20 uur | Bericht #249100
Citaat van Janet1814, woensdag 22 juni 2011, 23:08 uur Ik kijk er met angst en beven naar uit. Voor jullie liefhebbers gun ik jullie een geknetter die zijn weerga niet kent, als ik egoistisch ben en ik denk terug aan de beruchte 25/26 mei nacht.....BRRRR. dat was gewoon een stroboscoop die niet ophield! AFGRIJSELIJK! Het is gelukkig nog ver weg.
Fijn dat je het ons wel gunt dan. Ik gun jou geen onweersvrije dag, maar ik gun je dat je van je angst afraakt.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
9 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 9 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.483 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.607 leden.
Het nieuwste lid is DeKever1 .

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
9 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 41 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 41, lezen 8 mensen het topic "Voorlopige onweerskansen 27/28 juni".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden