De hoop nu al opgeven omdat de kansen wat minder zijn als vanmorgen/vanmiddag vind ik niet leuk en het leest niet lekker weg voor je mede o-o members die wel positief zijn.
Kansen zijn nog sterk aanwezig.. Dus klagen is eigenlijk vooralsnog niet eens nodig!
O.M.G Heb jou ook vaak horen klagen.. en lezen doe ik alles negatief als positief. maar hou me zelf niet voor de gek.hoeveel kreten komen hier wel voorbij Het zit weer meer naar het oosten en dan weer het westen.. maar ik begrijp het goed dat je alleen wild lezen wat voor jou het gunstigste uitpakt.. Maar helaas pindakaas zo werkt het niet en het weer laat zich niet beinvloeden door vele members die er in geloven. Dus als je anders denkt en de kaarten verschuiven en pakken anders uit.. en je denkt dat het verloop minder gunstig zal uitpakken.. Ben je nog geen klager. en klagen doe ik nooit kijk maar eens naar het klaag topic wie je daar tegen komt.. misschien jezelf wel.
Tis maar net welke kaarte je geloofd.. en dan nog pakt het vaak ook nog anders uit.
waarom zit er geen knal rode op die kaartjes(wat ook kan, in het verleden wel eens geweest)
zou je dan ook verwachten bij die extreme cape waardes.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik klaag pas als de kansen ECHT verdwenen zijn, zoals de voorgaande keren.
Nu zijn de kansen nog vol op aanwezig maar is het nog ver weg... Het kan nog alle kanten op
Vond het juist wel grappig nav de discussie dat jij dan juist minder kans maakt op onweer gezien dit kaartje dan. Grapje!
Maar wat je zegt over 'het is maar net welk kaartje je gelooft' ben ik niet met je eens. Het is denk ik niet een kwestie van geloven. Het zijn kansberekeningen naar aanleiding van de nu beschikbare data. Niets meer en niet minder. Het kan dus zeker anders worden, dat ben ik wel met je eens. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
En hier in de lopende onweer-topics bekijken we met zijn allen waar dit heen evolueert. Nu al zeggen wie er wel of geen gelijk heeft, heeft dan ook geen zin. Maar van mening verschillen lijkt me prima, met goede argumenten is dat goed voor de discussie. Dus iemand die af en toe een beetje de 'advocaat van de duivel' speelt kan een goede tegenhanger zijn voor alle stuiterende freaks.
Bijgevoegde kaart laat zien dat op het 1500 meter niveau de temperaturen tot het niveau 15-20 C laat oplopen. Levert maxima op beide dagen op van gemiddeld 25-30 C, maar regionaal zijn hogere waarden mogelijk, grootste kans hierop in Zeeuws Vlaanderen.
Grote vraag is nog steeds of de overgang naar koeler weer in een westelijke aanvoer vanaf midden volgende week gepaard zal gaan met heftige weersverschijnselen. Uitvoer varieert hierin nog enorm, en zal dit blijven doen, waarschijnlijk pas komend weekend enige duidelijkheid, wellicht zelfs pas op de dagen zelf.
De geschetste westelijke aanvoer voor de laatste dagen van juni, gaat ons normale temperaturen en een licht wisselvallig weerbeeld geven, met slechts af en toe kans op een bui, maar ook langdurige droge perioden met zon.
Dit beeld handhaaft zich ook in het begin van juli, waarbij ik nog steeds verwacht dat, zoals onderstaande kaart laat zien, de “paraplu-werking†van het Azorenhoog in de loop van de 1e decade meer en meer gestalte zal krijgen. Met nog wat stabieler en wat warmer (in het zuiden tot zomerse waarden) weer tot gevolg.
Ronald de Wildt
zou je dan ook verwachten bij die extreme cape waardes.
Ik denk dan toch dat dat te maken heeft met dat alleen CAPE gewoonweg niet alles zegt. Dit kaartje houdt met veel meer zaken rekening, en voor een flink onweer moeten er veel zaken tegelijk ontstaan cq goed zijn. Dat zul nu even weer iets minder zijn dan. Zal trouwens nog wel regelmatig veranderen de komende dagen!
Dinsdag wordt de onzekerheid groter. De grote twijfel zit hem in de passage van een koufront. Wanneer gaat het koufront ons bereiken? Maandagavond al, dan is het dinsdag koel. Elke dag later betekent een extra zomerse of zelfs tropische dag.
Mocht het koufront in de middag en avond passeren dan moeten we rekening houden met de kans op noodweer. De grote hitte in combinatie met de vochtige en onstabiele lucht kan een explosieve atmosfeer opleveren. Onweer, hagel en hoosbuien maken dan een einde aan het plotselinge zomerweer. Passeert het koufront juist laat in de nacht of vroeg in de ochtend dan kan de overgang vrij geruisloos plaatsvinden.
W.p
Zondag hangt er nog veel bewolking van het centrum tot de Ardennen. Geleidelijk krijgen we meer zon, en 's namiddags en 's avonds wordt het overal zonnig, met op veel plaatsen maxima boven 25 graden.
Maandag is het mooi en warm, met lokaal maxima tot 30 graden. Tegen 's avonds dreigt onweer in het uiterste westen van het land.
Hopelijk komt dit uit !
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Fijn dat je het ons wel gunt dan. Ik gun jou geen onweersvrije dag, maar ik gun je dat je van je angst afraakt.