Maar op het moment dat hier neerslag berekend word, is de CAPE bijna helemaal weg hier in het westen.
Nu weet ik ook wel dat CAPE alleen niet veel zegt, maar het speelt wel mee.
Maar zoals ik ook al zei, dit is maar één run, dus ik wacht wel weer op die van vanavond
Het kan ook best onweren zonder hoge CAPE, maar ik heb gewoon weer een keer zin in een "echte" goede onweersbui
cape gaat duidellijk pas lager worden na passage koufront. hier het bewijs:
Dit is idd wel mooi gedaan
En je heb gelijk | Gewijzigd: 22 juni 2011, 19:19 uur, door smarkie
Kunnen we als dat gebeurt, niet met ze alle een uitje naar duitsland doen?
ik hoorde dit al vaker,maar je weet natuurijk niet of ze gelijk hebben weeronline zegt weer iets compleet anders!
die zegt namelijk dat de onweersbuien heel heftig kunnen zijn maar goed::
Geruisloze inval koelere lucht?
De hitte is echter niet van lange duur. Met de huidige weerkaarten keldert de temperatuur woensdag zo’n 10 graden onderuit. Normaal gesproken gaat zo’n overgang niet zonder slag of stoot voorbij. Flinke regen- en onweersbuien zijn dan nodig om de warme lucht uit ons land te verdrijven. Deze situatie doet zich voor als een koufront op het heetst van de dag overtrekt.
Maar dit keer is dat niet het geval. De meeste modellen geven aan dat de storing ’s nachts passeert. Hierdoor zijn de kansen op zware onweersbuien nihil en de overgang naar een koeler weertype vindt in die situatie geruisloos plaats. Mocht de timing van deze storing nog veranderen en deze alsnog besluiten bijvoorbeeld ’s middags over te trekken, dan behoort onweer natuurlijk wel tot de mogelijkheden
Maar goed kan nog veranderen.
Maar ik kan me nog goed nachtelijk onweer herinneren dat heftig was.
Waarom zou dat nou niet kunnen. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 19:47 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
ik hoorde dit al vaker,maar je weet natuurijk niet of ze gelijk hebben weeronline zegt weer iets compleet anders!
die zegt namelijk dat de onweersbuien heel heftig kunnen zijn maar goed::
Geruisloze inval koelere lucht?
Dit is al een paar keer langs gekomen en klinkt een beetje als een tegenvallend saai scenario. Maar goed als zij er zo over denken dan is dat prima, hier in dit topic wordt er anders gedacht... en gehoopt! Leuk toch, al die verschillende verwachtingen, en dan de komende week in dit topic langzaam naar dat moment toewerken en zien hoe de puzzelstukjes in elkaar vallen... (of niet)...
Maar goed kan nog veranderen.
Maar ik kan me nog goed nachtelijk onweer herinneren dat heftig was.
Waarom zou dat nou niet kunnen.
Heftig onweer is vaak 's nachts.. althans wat ik me kan herinneren wat ik als kind aan zwaar onweer heb meegemaakt was 9 vd 10 x 's nachts..
Op de bekende 25 /( 26 ) mei was t ook laat | Gewijzigd: 22 juni 2011, 19:55 uur, door Skroei
Ach ja, zo gaat het altijd toch. De dag moet nog komen dat iedereen het met elkaar eens is. Zo blijft het spannend toch.
Precies, kan allemaal!