hier nog meer foto's
http://www.wzforum.de/forum2/read.php?8,2195148
bron: wetterzentrale
Als zoiets maandag / dinsdag er niet aan vooraf gaat, ga ik verhuizen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Meteo consult ziet het toch allemaal anders.
Wat denken jullie???
Geruisloze inval koelere lucht?
het kan beide kanten op, het is dan ook nog 5-6 dagen he. een kleine verschuiving kan grote gevolgen hebben
Als je het dauwpunt met slechts enkele graden zou verlagen (iets wat zeker met een diepe zuid tot zuidoostelijke stroming aannemelijk is) komt je CAPE al vele honderden J/KG lager te liggen en ogen de kaarten ineens niet zo spectaculair meer. De situatie zal de komende dagen langzaam gestalte krijgen, maar ik vermoed dat ook hier de grenslaag te vochtig is gemodelleerd. Pas op het laatste moment kan in deze situaties uitsluitsel gegeven worden. En dan nog kunnen er plots verrassingen optreden (zie mei 2009). Tot die tijd...is het wachten geblazen .
EDIT: Progtemps laten de tropische luchtsoort ook een flinke cap/CIN bezitten. Temperaturen ver boven de 30 graden zouden deze eventueel op kunnen ruimen. Echter, het pad naar boven toe lijkt in de laatste run toch echt te droog voor gemakkelijke buienvorming...het zal een zeer delicaat proces worden vrees ik. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 17:41 uur, door marsel
Opvegen?? komt doordat je uitglijdt over die kwijl in je huis (10 liter ze je toch ) . Moet je maar op tijd dweilen
Tsjah, dat zonder onweer geloof ik niet zo. Er kan van alles gebeuren natuurlijk, maar, en nu doe ik iets wat je nooit moet doen, vergelijken (weer is nooit 2x PRECIES hetzelfde...) 25/26 was wel verdacht gelijk met de situatie zoals die er nu voorstaat. Je hebt maar een kleine forcing nodig en er onstaan buien voor de koude lucht uit, die zorgen weer voor een trigger elders etc... en voila, overal onweer..
Maaaaar, je mag niet vergelijken
Maar goed, het duurt nog een paar dagen, dus ik zie het wel tegen die tijd.
Maar goed, het duurt nog een paar dagen, dus ik zie het wel tegen die tijd.
slechter? door aleen naar cape en lifted te kijken zeker? het schommelt ook nog tussen maandag en dinsdag, even afwachten dus
nja inderdaad, cape is nu misschien wel minder, maar de timing is beter. en timing is belangrijk.
Maar op het moment dat hier neerslag berekend word, is de CAPE bijna helemaal weg hier in het westen.
Nu weet ik ook wel dat CAPE alleen niet veel zegt, maar het speelt wel mee.
Maar zoals ik ook al zei, dit is maar één run, dus ik wacht wel weer op die van vanavond
Het kan ook best onweren zonder hoge CAPE, maar ik heb gewoon weer een keer zin in een "echte" goede onweersbui | Gewijzigd: 22 juni 2011, 18:42 uur, door smarkie