in de nacht naar woensdag pas noemenswaardig, maar dan is het al flink afgekoeld en is precies wat MC omschrijft.
Koelere lucht wint ongemerkt terrein.
Voor de echt flinke klappers moet de koelere lucht overdag terrein winnen als het 30+ graden is, dan heb je pas feest.
Nu loopt het eerder met een sisser af denk ik zo.
Koelere lucht wint ongemerkt terrein.
Voor de echt flinke klappers moet de koelere lucht overdag terrein winnen als het 30+ graden is, dan heb je pas feest.
Nu loopt het eerder met een sisser af denk ik zo.
Nee verwacht ik niet, gezien de kaarten momenteel. Situatie vergelijken is niet oke, maar 2009 is een perfect voorbeeld en misschien ook wel een perfect leermiddel voor de gevestigde weerbureau's
Maar nogmaals, voor het echte feest moet de koele lucht eerder arriveren.
Convectief zegt niets over de mm die berekend zijn, is vaak vele malen meer
we zullen het zien
wat ik alleen maar wil zeggen is dat we ons niet moeten vastpinnen op die kaartjes met hoge CAPE waardes enzo, er zijn meer elementen die een rol spelen bij het ontstaan van onweer.
Ik hoop net zo hard mee dat alles wel op zijn plaats valt en er een gigantisch onweer komt.
Ik denk wel dat dat mogelijk is ja, als je ervan uitgaat dat het erg heet wordt die dag, er kan in de hete lucht altijd een onweersbui ontstaan.
schoolreis, ook dat, ik laat het rustig op me afkomen, en ik hoop dat de kaarten nu eens niet veranderen, of laat ik het anders zeggen:iets erger wordt dan normaal, lekker knallen met die handel!!!!!
Ik bedoelde: Ik trek me normaal niet veel aan van weerbureau's. Sorry voor de verwarring
Dan moet je dat nu ook niet doen, het duurt nog lang, er zijn nu gewoon nog niet zoveel nuttige uitspraken over te doen, dus wat mc nu zegt moet je je niets van aantrekken.
Ook moet je je niets van overenthousiaste mensen zoals ik aantrekken, want die zorgen er misschien voor dat je wat teveel verwachtingen koestert.
(bron: http://www.wetteronline.de/fotos/2011/06/1...oeenwalzen.htm)
Meteo consult ziet het toch allemaal anders.
Wat denken jullie???
Geruisloze inval koelere lucht?
De hitte is echter niet van lange duur. Met de huidige weerkaarten keldert de temperatuur woensdag zo’n 10 graden onderuit. Normaal gesproken gaat zo’n overgang niet zonder slag of stoot voorbij. Flinke regen- en onweersbuien zijn dan nodig om de warme lucht uit ons land te verdrijven. Deze situatie doet zich voor als een koufront op het heetst van de dag overtrekt.
[size=4]Maar dit keer is dat niet het geval. De meeste modellen geven aan dat de storing ’s nachts passeert. Hierdoor zijn de kansen op zware onweersbuien nihil [/size]en de overgang naar een koeler weertype vindt in die situatie geruisloos plaats. Mocht de timing van deze storing nog veranderen en deze alsnog besluiten bijvoorbeeld ’s middags over te trekken, dan behoort onweer natuurlijk wel tot de mogelijkheden. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 17:34 uur, door Jo Capelle