Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

12 Dec 2024 09:36:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:28

11 Dec 2024 22:38:05

11 Dec 2024 22:38:01

11 Dec 2024 22:17:55

11 Dec 2024 22:09:25

11 Dec 2024 22:06:00

11 Dec 2024 21:58:11

11 Dec 2024 21:53:32

11 Dec 2024 21:48:56

11 Dec 2024 21:48:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:36:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:22:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 Dec 2024 17:28:03

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Dec 2024 14:45:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Mrkos
Lid
22 juni 2011, 14:15 uur | Bericht #248726
Wat een verjaardagscadeau wordt het voor mij op de dinsdag als dit zo blijft zeg:D heb er zin in ... D
df310
Lid
22 juni 2011, 14:18 uur | Bericht #248728
volgens meteoconsult worde de hitte zonder onweer verdreven, twitterde ze net. hoop toch dat ze ongelijk hebben?
smarkie
Lid
22 juni 2011, 14:23 uur | Bericht #248729
Citaat van df310, woensdag 22 juni 2011, 14:18 uur volgens meteoconsult worde de hitte zonder onweer verdreven, twitterde ze net. hoop toch dat ze ongelijk hebben?

Ik vraag me af, hoe ze dat nu al zo zeker weten
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
weerfan1
Lid
22 juni 2011, 14:24 uur | Bericht #248730
op weer.nl staat een artikel waar staat dat het zonder onweer koeler wordt, omdat volgens hun de storing pas 's nachts overtrekt. Hoop dat dit niet waar is..
22 juni 2011, 14:26 uur | Bericht #248732
Citaat van weerfan1, woensdag 22 juni 2011, 14:24 uur op weer.nl staat een artikel waar staat dat het zonder onweer koeler wordt, omdat volgens hun de storing pas 's nachts overtrekt. Hoop dat dit niet waar is..

Staat ook in: Mocht de timing van deze storing nog veranderen en deze alsnog besluiten bijvoorbeeld ’s middags over te trekken, dan behoort onweer natuurlijk wel tot de mogelijkheden.

Ik ben benieuwd welke modellen ze over praten
rnny20
Lid
22 juni 2011, 14:26 uur | Bericht #248733
jup las het ook net
Oxize
Lid
22 juni 2011, 14:28 uur | Bericht #248734
Bij MC slapen ze wel vaker. Die worden pas een paar dagen voordat de HEL los breekt wakker, en dan is het meestal te laat.

Komen ze pas op het laatste met "Noodweer", lol. Ach ja, dont blame them
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
smarkie
Lid
22 juni 2011, 14:32 uur | Bericht #248736
Met 25/26 mei, kwam de heftigste bui in de nacht over het land.
Dus ik snap niet dat ze zeggen dat er dan geen onweer komt.

Het duurt nog 6 dagen, dus er kan nog van alles veranderen (zowel positief als negatief)
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
SniperEye
Lid
22 juni 2011, 14:34 uur | Bericht #248737
Citaat van Oxize, woensdag 22 juni 2011, 14:28 uur Bij MC slapen ze wel vaker. Die worden pas een paar dagen voordat de HEL los breekt wakker, en dan is het meestal te laat.

Komen ze pas op het laatste met "Noodweer", lol. Ach ja, dont blame them

Vergeet niet dat wij op dit forum al heel ver voor het orkest uitlopen en het dus logisch is dat een weerbureau nu nog niet ver van de toren gaat blazen.
koen17
Lid
22 juni 2011, 14:35 uur | Bericht #248738
Werkelijk belachelijk van MC om nu al te zeggen dat de hitte zonder onweer verdreven zal worden...

Ten eerste, het is nog vijf a zes dagen in de verwachting
Ten tweede, een kleine verandering kan er al voor zorgen dat de neerslag/onweer heel anders kan gaan uitpakken dan voorspelt, zowel positief als negatief (vaak genoeg meegemaakt...)
Ten derde, met de onstabiliteit die nu al enkele dagen wordt aangegeven in de kaarten is het gewoon niet zinnig om nu al concrete uitspraken te doen gezien voor volgende week ALLES mogelijk lijkt te zijn.
En als laatste.. met de temps die nu voorspelt worden is het -zeker voor NL en Belgie- vaak het geval dat deze toch verdreven wordt door regen, dan wel onweer.

Kortom, negeer MC gewoon. In het weekend zal er pas meer duidelijkheid zijn.
22 juni 2011, 14:36 uur | Bericht #248739
Citaat van X-treme, woensdag 22 juni 2011, 14:32 uur Met 25/26 mei, kwam de heftigste bui in de nacht over het land.

Het duurt nog 6 dagen, dus er kan nog van alles veranderen (zowel positief als negatief)

Die datum kan ik me nog goed voorhalen Half forum tegen me omdat er geen onweer kwam. MC en KNMI zeiden kans op enkele onweersbui, maar ik zei dat het heftigste de tweede lijn zou worden. Resultaat.... 23.5 uur achter de PC gezeten en mega onweer voor bijna heel het land
22 juni 2011, 14:40 uur | Bericht #248741
Citaat van X-treme, woensdag 22 juni 2011, 14:32 uur Met 25/26 mei, kwam de heftigste bui in de nacht over het land.

op radio en tv hebben ze het al over onweer, ze weten alleen niet precies welke dag, maandag mooi weer en dinsdag nog warmer en plakkerig en savonds onweer, ofwel maandag eerst mooi, dan savonds onweer.
Amras
Lid
22 juni 2011, 14:41 uur | Bericht #248742
Citaat van df310, woensdag 22 juni 2011, 14:18 uur volgens meteoconsult worde de hitte zonder onweer verdreven, twitterde ze net. hoop toch dat ze ongelijk hebben?

Dat doet MC alleen maar om ons te pesten. Ze zijn gewoon jaloers dat wij het hier zo naar ons zin hebben
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juni 2011, 14:41 uur | Bericht #248743
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 22 juni 2011, 14:36 uur Die datum kan ik me nog goed voorhalen Half forum tegen me omdat er geen onweer kwam. MC en KNMI zeiden kans op enkele onweersbui, maar ik zei dat het heftigste de tweede lijn zou worden. Resultaat.... 23.5 uur achter de PC gezeten en mega onweer voor bijna heel het land

Wat een heerlijke nacht was dat!!!
tot half 5 opgebleven naar het spetterend geflits wat eerst ten westen was te zien
daarna kwam er een hele pittige lijn over met fikse valwinden
in mijn blok waren 6 bomen omgevallen ongeveer
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
smarkie
Lid
22 juni 2011, 14:41 uur | Bericht #248746
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 22 juni 2011, 14:36 uur Die datum kan ik me nog goed voorhalen Half forum tegen me omdat er geen onweer kwam. MC en KNMI zeiden kans op enkele onweersbui, maar ik zei dat het heftigste de tweede lijn zou worden. Resultaat.... 23.5 uur achter de PC gezeten en mega onweer voor bijna heel het land

Daarom vraag ik me ook af waarom ze nu al komen met het bericht, dat er geen onweer komt.
Je zou toch denken dat ze wel wat geleerd hebben van 25/26 mei
22 juni 2011, 14:43 uur | Bericht #248747
Ohhh my, ik heb die dinsdag sollicitatie voor volgende stage!? Is het wel verstandig om dan weg te gaan??
Als er nooit meer een morgen zou zijn!
22 juni 2011, 14:45 uur | Bericht #248749
Citaat van weerfreakje, woensdag 22 juni 2011, 11:33 uur Waah ubercape!!
alleen ik wil NEERSLAG zien!!!
anders geloof ik er gene hout van
Cape kan wel lekker hoog zijn, maar als er niks bij valt of flitst is er geen bout aan natuurlijk...

jep en dat is nu het ' probleem'
Iedereen gilt allemaal wel dat de CAPE waardes hoog zijn en de temperatuur ook enzo, maar ik zie geen neerslag op maandag in het GFS model en op dinsdag ook niet. Potentie is er, maar die wordt niet benut.
Maar wie weet, veranderen de kaarten nog wel....
22 juni 2011, 14:49 uur | Bericht #248751
Citaat van koen17, woensdag 22 juni 2011, 13:35 uur Werkelijk belachelijk van MC om nu al te zeggen dat de hitte zonder onweer verdreven zal worden...

Ten eerste, het is nog vijf a zes dagen in de verwachting
Ten tweede, een kleine verandering kan er al voor zorgen dat de neerslag/onweer heel anders kan gaan uitpakken dan voorspelt, zowel positief als negatief (vaak genoeg meegemaakt...)
Ten derde, met de onstabiliteit die nu al enkele dagen wordt aangegeven in de kaarten is het gewoon niet zinnig om nu al concrete uitspraken te doen gezien voor volgende week ALLES mogelijk lijkt te zijn.
En als laatste.. met de temps die nu voorspelt worden is het -zeker voor NL en Belgie- vaak het geval dat deze toch verdreven wordt door regen, dan wel onweer.

Kortom, negeer MC gewoon. In het weekend zal er pas meer duidelijkheid zijn.

Kortom: goed lezen wat er staat:

Maar dit keer is dat niet het geval. De meeste modellen geven aan dat de storing ’s nachts passeert. Hierdoor zijn de kansen op zware onweersbuien nihil en de overgang naar een koeler weertype vindt in die situatie geruisloos plaats. Mocht de timing van deze storing nog veranderen en deze alsnog besluiten bijvoorbeeld ’s middags over te trekken, dan behoort onweer natuurlijk wel tot de mogelijkheden.

bron: weer.nl

Ik vind dat MC wel degelijk een punt heeft. Timing is belangrijk, maar de modellen gaan op dit moment gewoon voor een overgang zonder onweer.
df310
Lid
22 juni 2011, 14:53 uur | Bericht #248752
Citaat van M.Dings, woensdag 22 juni 2011, 12:45 uur jep en dat is nu het ' probleem'
Iedereen gilt allemaal wel dat de CAPE waardes hoog zijn en de temperatuur ook enzo, maar ik zie geen neerslag op maandag in het GFS model en op dinsdag ook niet. Potentie is er, maar die wordt niet benut.

wel degelijk neerslag, begin avond al in het westen
22 juni 2011, 14:54 uur | Bericht #248753
Citaat van M.Dings, woensdag 22 juni 2011, 14:45 uur in het GFS model en op dinsdag ook niet. Potentie is er, maar die wordt niet benut.

GFS en EC wel

1.png

1.gif | Gewijzigd: 22 juni 2011, 14:55 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.887 topics, welke bij elkaar 448.490 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.608 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 259 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 259, lezen 8 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 6".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden