Ik vraag me af, hoe ze dat nu al zo zeker weten
Staat ook in: Mocht de timing van deze storing nog veranderen en deze alsnog besluiten bijvoorbeeld ’s middags over te trekken, dan behoort onweer natuurlijk wel tot de mogelijkheden.
Ik ben benieuwd welke modellen ze over praten
Dus ik snap niet dat ze zeggen dat er dan geen onweer komt.
Het duurt nog 6 dagen, dus er kan nog van alles veranderen (zowel positief als negatief)
Komen ze pas op het laatste met "Noodweer", lol. Ach ja, dont blame them
Vergeet niet dat wij op dit forum al heel ver voor het orkest uitlopen en het dus logisch is dat een weerbureau nu nog niet ver van de toren gaat blazen.
Ten eerste, het is nog vijf a zes dagen in de verwachting
Ten tweede, een kleine verandering kan er al voor zorgen dat de neerslag/onweer heel anders kan gaan uitpakken dan voorspelt, zowel positief als negatief (vaak genoeg meegemaakt...)
Ten derde, met de onstabiliteit die nu al enkele dagen wordt aangegeven in de kaarten is het gewoon niet zinnig om nu al concrete uitspraken te doen gezien voor volgende week ALLES mogelijk lijkt te zijn.
En als laatste.. met de temps die nu voorspelt worden is het -zeker voor NL en Belgie- vaak het geval dat deze toch verdreven wordt door regen, dan wel onweer.
Kortom, negeer MC gewoon. In het weekend zal er pas meer duidelijkheid zijn.
Het duurt nog 6 dagen, dus er kan nog van alles veranderen (zowel positief als negatief)
Die datum kan ik me nog goed voorhalen Half forum tegen me omdat er geen onweer kwam. MC en KNMI zeiden kans op enkele onweersbui, maar ik zei dat het heftigste de tweede lijn zou worden. Resultaat.... 23.5 uur achter de PC gezeten en mega onweer voor bijna heel het land
op radio en tv hebben ze het al over onweer, ze weten alleen niet precies welke dag, maandag mooi weer en dinsdag nog warmer en plakkerig en savonds onweer, ofwel maandag eerst mooi, dan savonds onweer.
Dat doet MC alleen maar om ons te pesten. Ze zijn gewoon jaloers dat wij het hier zo naar ons zin hebben
Wat een heerlijke nacht was dat!!!
tot half 5 opgebleven naar het spetterend geflits wat eerst ten westen was te zien
daarna kwam er een hele pittige lijn over met fikse valwinden
in mijn blok waren 6 bomen omgevallen ongeveer
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Daarom vraag ik me ook af waarom ze nu al komen met het bericht, dat er geen onweer komt.
Je zou toch denken dat ze wel wat geleerd hebben van 25/26 mei
alleen ik wil NEERSLAG zien!!!
anders geloof ik er gene hout van
Cape kan wel lekker hoog zijn, maar als er niks bij valt of flitst is er geen bout aan natuurlijk...
jep en dat is nu het ' probleem'
Iedereen gilt allemaal wel dat de CAPE waardes hoog zijn en de temperatuur ook enzo, maar ik zie geen neerslag op maandag in het GFS model en op dinsdag ook niet. Potentie is er, maar die wordt niet benut.
Maar wie weet, veranderen de kaarten nog wel....
Ten eerste, het is nog vijf a zes dagen in de verwachting
Ten tweede, een kleine verandering kan er al voor zorgen dat de neerslag/onweer heel anders kan gaan uitpakken dan voorspelt, zowel positief als negatief (vaak genoeg meegemaakt...)
Ten derde, met de onstabiliteit die nu al enkele dagen wordt aangegeven in de kaarten is het gewoon niet zinnig om nu al concrete uitspraken te doen gezien voor volgende week ALLES mogelijk lijkt te zijn.
En als laatste.. met de temps die nu voorspelt worden is het -zeker voor NL en Belgie- vaak het geval dat deze toch verdreven wordt door regen, dan wel onweer.
Kortom, negeer MC gewoon. In het weekend zal er pas meer duidelijkheid zijn.
Kortom: goed lezen wat er staat:
Maar dit keer is dat niet het geval. De meeste modellen geven aan dat de storing ’s nachts passeert. Hierdoor zijn de kansen op zware onweersbuien nihil en de overgang naar een koeler weertype vindt in die situatie geruisloos plaats. Mocht de timing van deze storing nog veranderen en deze alsnog besluiten bijvoorbeeld ’s middags over te trekken, dan behoort onweer natuurlijk wel tot de mogelijkheden.
bron: weer.nl
Ik vind dat MC wel degelijk een punt heeft. Timing is belangrijk, maar de modellen gaan op dit moment gewoon voor een overgang zonder onweer.
Iedereen gilt allemaal wel dat de CAPE waardes hoog zijn en de temperatuur ook enzo, maar ik zie geen neerslag op maandag in het GFS model en op dinsdag ook niet. Potentie is er, maar die wordt niet benut.
wel degelijk neerslag, begin avond al in het westen
GFS en EC wel
| Gewijzigd: 22 juni 2011, 14:55 uur, door Verwijderde_gebruiker_01