Het lijkt wel een vergelijkbare situatie als toen inderdaad, ook gezien de temperaturen.
Jan, zoals ik het nu zie he, betekend het groene gedeelte op de Cape-kaartjes dat daar de "minste" kans op onweer is. Bijv. op dinsdag 18Z ligt het gebied meer van Brussel naar A'dam en op maandag in Belgie?
Ik ben helemaal de draad kwijt
Maandag lijkt mij niet zo interessant, beter dinsdag. Dit zijn kaarten van het Europees weermodel ECMWF. Anderen plaatsen GFS en die laat maandag duidelijk wat zien (avonduren)
Ik hou dit topic even extra goed in de gaten, dan kan ik mijn collega's op tijd waarschuwen indien nodig!
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Ik wil voor dit spektakel vrij gaan nemen.
Maar moet ik dan maandag of dinsdag vrij nemen?
Of komen de buien pas in de avond opzetten?
Ik wil natuurlijk niks missen
Ik zeg doen! Gewoon twee dagen vrij nemen joh, heb je de beste kansen!
alleen ik wil NEERSLAG zien!!!
anders geloof ik er gene hout van
Cape kan wel lekker hoog zijn, maar als er niks bij valt of flitst is er geen bout aan natuurlijk...
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Ik denk ongeveer 3000, misschien nog iets hoger
De schaalverdeling gaat vanaf 1500 CAPE per 250.
-9 is als het goed is 2500, dus dan zou -11, 3000 moeten zijn | Gewijzigd: 22 juni 2011, 12:37 uur, door smarkie
alleen ik wil NEERSLAG zien!!!
anders geloof ik er gene hout van
Cape kan wel lekker hoog zijn, maar als er niks bij valt of flitst is er geen bout aan natuurlijk...
see for yourself | Gewijzigd: 22 juni 2011, 12:39 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
ghehe ja klopt, had net ook al ff gekeken
Maar alsnog die neerslag is wat te lastig te berekenen,dus komt wel los denk ik | Gewijzigd: 22 juni 2011, 12:39 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's