Mooie thermische depressie vanuit Spanje richting Noordzee/westkust NL.
Klikkerdeklik
NOGAPS : | Gewijzigd: 21 juni 2011, 23:08 uur, door Poider
maar ik begin er al een klein beetje vertrouwen in te krijgen aangezien het nu al een lange tijd steeds terug komt op de kaarten.
dat het een paar dagen 'zomers' wordt is al redelijk zeker, een vaak als het warm weer wordt kan zon periode afgesloten worden met onweer.
Ik loop nog niet te hard van stapel, maar ik hoop echt op de 'eerste echte onweersdag' van 2011.
Mooie thermische depressie vanuit Spanje richting Noordzee/westkust NL.
Klikkerdeklik
NOGAPS :
Richting Noordzee he? Die scenario ken ik... zomer 2009 was dit ook het geval.. Het westen zou een lvl 3 (geloof ik?) om de oren krijgen maar alles ging de noordzee op
On topic: Hoe is het nu met die CAP waardes, zijn die al wat gezakt t.o.v. gisteren en eerder, of heb ik er nu overheen gelezen?
Groetjes Kees | Gewijzigd: 21 juni 2011, 23:12 uur, door Keesjovic
Ja, daar staat me ook nog iets van bij. Ach het veranderd toch steeds weer wat, het is waarschijnlijk maar net waar de buien en eventuele MCS gaan ontstaan nabij die thermische depressie?!
Laat het dan please na 18u komen...dat het eerst héél goed opwarmt en met de afkoeling de nacht ingaat....
Dinsdag ben ik de ganse dag thuis dus...
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Heerlijk om te zien dat alle modellen ( voor zover ik die op wetterzentrale kan zien ) hetzelfde scenario hebben
Nog mensen uit de omgeving die gaan chasen die dag? als alles een beetje uitkomt qua mogelijk zwaar onweer dan ben ik wel van plan om in de middag vrij te nemen | Gewijzigd: 21 juni 2011, 23:36 uur, door Poider
beide zolderraampjes gesneuveld,en de hagelstenen zo groot als golfballen vlogen om men oren toen ik de vliesotrap naar beneden schoof.
http://www.zideo.nl/index.php?option=com_y...;zideo=6b773d3d
Maar 't blijft een prachtig schouwspel, we doen duimen voor volgende week
Wel hoge temperaturen en hoge CAPE. Ik wacht het nog even af.
ik denk dat dit komt omdat ze nog niet weten op de cape de cap kan door breken.
Nu je het zegt ja, wow Ik verbaas me erover dat dit topic zo goed bewaard is gebleven.
Ik heb even via de historische buienradar gekeken, en nu weet ik waarom mij die dag niet is bijgebleven: toen heeft het bij mij helemaal niet geonweerd Maar 14 Juli daarentegen, dat kan ik me zoals gisteren herinneren
Ik weet nog dat ik was gaan winkelen in Maastricht met de trein en er de hele tijd achter ons die bui hing op de terugweg, ik kon niet stoppen met staren Daarna in mn auto doodsangsten uitgestaan, maar achteraf was het wel een unieke ervaring. | Gewijzigd: 22 juni 2011, 00:32 uur, door moniquepeeters