(natuurlijk de neerslagprognoses op deze termijn nog met vele korrels zout nemen)
Ciao Johann
Zo als het er uit ziet heeft het wel veel weg van de legendarische onweders in Juli 2004 en 25/26 Mei 2009...
Ik ben benieuwd....... | Gewijzigd: 21 juni 2011, 21:41 uur, door Rayo
*Krijgt ogen niet meer van het beeldscherm af*
Maar ik blijf wel voorzichtig, ik ben al te vaak teleurgesteld hier aan de kust.
Ik hoop natuurlijk dat het helemaal losbarst, en dat het DE onweersdag/dagen word(en) die we nooit zullen vergeten | Gewijzigd: 21 juni 2011, 22:15 uur, door smarkie
@jan,
FF een stomme vraag, waarom word in deze kaart maar een maximale index gegeven van 2500 j/kg,terwijl:
CAPE negatief tot 0 J/KG - Stabiele atmosfeer
CAPE tot 1000 J/KG - Licht onstabiel
CAPE tot 2500 J/KG - Onstabiel
CAPE tot 3500 J/KG - heel onstabiel
CAPE tot 5000 J/KG - extreem onstabiel
of is alles boven de 2500 niet gebruikelijk voor ons.
een weerliefhebber | Gewijzigd: 21 juni 2011, 22:27 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
En bedankt voor de uitleg dudes, nu kan ik misschien mijn omgeving ook uitleggen wat die kaartjes nou betekenen die ze voorbij zien komen zo nu en dan
Ik duim voor iedereen dat dit de klapper wordt! Sinds twee jaar geleden (8 juni?) de bliksem 100 meter van me af in een hoogspanningsmast sloeg ben ik verslaafd aan onweer en o-o haha
Beste Janet,
Hoe vaker je dit soort buien(complexen) meemaakt des te beter. zo kom je het snelst van je angst af. Gewoon voor het raam gaan staan met muziek aan later zonder. komt helemaal goed
http://www.trudyg.nl/chaseverslag17juli2004.htm
Vorig jaar op 14 juli mijn vriendin geadviseerd tijdens de buien niet de straat op te gaan. Die verklaarde me van te voren voor knettergek! Later was ze blij. Als dit uitkomt zal dit wel weer mijn advies gaan worden
Ik ga dan JUIST naar buiten.. Mooie spot zoeken en wachten op die ene mooie shelfcloud.... zzzzzz *droomt*
* camera accu opladen
* Voor maandagmiddag vrij vragen. ( nu maar hopen dat ik het ook krijg)
* Voor dinsdag oppas regelen voor me dochter (tenminste zover klaar laten staan zodat 1 belletje genoeg is)
* SD kaartjes leeg maken..
Vergeet ik iets??
20 graden op 850 hPa, dat betekend flink hoge temperaturen.
Hoe lijkt het eigenlijks met de luchtvochtigheid?