Ok Jan, duidelijk.
thanks!
labmuisje
hihi ps hoezo tweestrijd.... hoezo tweeling qua sterrenbeeld. hihi | Gewijzigd: 21 juni 2011, 09:46 uur, door labmuisje
labmuisje
hihi ps hoezo tweestrijd.... hoezo tweeling qua sterrenbeeld. hihi
Het kan wel degelijk gevaarlijk zijn maar als je paar regels in je achterhoofd houdt kan je het gevaar stuk minder maken.
Wat je ook doet blijf altijd m je heen kijken en wacht niet tot de bui boven je is om een schuilplek te zoeken. Als je een plek heb gevonden waar je wil blijven kijken moet je eerst m je heen kijken wat de gevaten zijn mocht het echt gigantisch los gaan. Denk altijd vooruit. Bedenk altijd eerst wat je zou doen en waar je heen zou kunnen gaan mocht het voor jou idee uit de hand lopen.
Dat zal voor 99 van de 100 buien in Nederland voldoende zijn. Maar die ene, met de tornado, of de golfballen hagel... daar wil je niet voor schuilen, daar moet je uit het pad blijven
Daniel
Daniel
Inderdaad, helm op en gaan
Daniel
Die ene tornado die in nederland voor komt zou ik zelfs in willen staan beetje actie in het kikkerlandje!
Van mij mag het wel een beetje opschuiven naar 10 juli ofzo hahahah.
Ga er niets van mee krijgen helaas .
Mijn onweersteller blijft dus tot zeker 10 juli op 0,0 staan.
Voor degene die het wel gaan meemaken IK EIS FOTO'S voor als ik weer thuis ben haha .
Laatste run van EC laat wel afkoeling zien, maar lijkt erop dat het niet doorzet
Ligt er een beetje aan. De dag zelf zal het dan waarschijnlijk gewoon strak blauw blijven of misschien wat kleine stapelwolkjes. Als de warme lucht blijft is er de dag er na weer een kans op onweer, in het ongunstigste geval wordt de warme lucht zonder slag of stoot verdreven.
In de run van gisteravond zag je trouwens in de loop van de avond de Cap breken in het NW van Frankrijk. GFS berekende daar dan ook neerslag. De outflow van die buien kan weer voor convergentie aan de grond zorgen en die kan dan weer nieuwe buien triggeren. Omdat de onstabiliteit lang in stand bleef zou het dan uit kunnen groeien tot een MCS dat in de nacht over B/NL trekt.
Maar dit zijn weer details die op deze termijn nog niet belangrijk zijn. Laat eerst dag laag maar op de kaarten blijven en de roltrap met warme lucht uit Spanje op gang brengen
Daniel
Daniel
Bedoel je dit, precies waar de cap doorbroken word word er neerslag berekend:
Heb zelf helaas geen foto's van 2004 of dat van vorig jaar in juli omdat ik er toen nog niet zo mee bezig was...
Maar dit jaar hoop ik mooie plaatjes te schieten als het echt doorzet!!!
Ach ik hoop op een mooie shelfcloud, prachtige dingen.
Zo te zien op dit topic blijven de kaarten er goed uit zien. Ik ben niet zo van de kaarten maar dankzij uitleg enz. snap ik het wel.