Het zal dan toch wel.
----
Als het inderdaad zo erg word als toen. mag het wat mij bereft wel iets minder hoor. vond het best angstig. en ik was vreselijk bang.
edit: Dat is volgende week al!! (had even niet door dat het al 20-6 is )
----
Als het inderdaad zo erg word als toen. mag het wat mij bereft wel iets minder hoor. vond het best angstig. en ik was vreselijk bang.
edit: Dat is volgende week al!! (had even niet door dat het al 20-6 is )
Ik heb beschreven wat er eventueel mogelijk is, wil niet zeggen dat het net zo erg wordt of nog erger Gewoon afwachten en in de gaten houden.
GFS zijn ook flink wat members voor de warme piek.
Daaronder het canadese GEM model. Mooi om te zien dat deze ook met eenzelfde setting komt ff klikken op de laatste | Gewijzigd: 20 juni 2011, 13:25 uur, door Poider
Ik ga het zeker in de gaten houden. Ook weet ik dat het mogenlijk is. maar de gedachte dat het misschien kan komen, word ik al een beetje bang van. (Kan er ook niets aan doen. ) een beetje onweer kan ik wel hebben, dat vind ik zelfs leuk worden. Maar zware onweer nee, daar ben ik dan ook echt nog wel heel bang voor. Maar voor de mensen die niet bang zijn is het natuurlijk wel erg leuk om mee te maken. Als het komt bedoel ik dan.
groet marieke
Achja er zijn al verschillende modellen die opteren voor een weersverbetering, in de pluimen is het te zien. En zelfs meteo consult heeft al een stukje op hun site staan!
"We moeten morgen maar weer even in het weer kijken"
Dus morgen heeft ie vast weer een ander verhaal. Achja het model wat hij gebruikt kijkt ook niet verder als 144 uur
Kijk op deze handige site:
http://weather.uwyo.edu/upperair/naconf.html
Hierop staan alle Skew-T plots van de afgelopen zoveel jaar (even GIF: Skew-T kiezen). Zoals je kunt zien, was er in mei een aantal keren op sommige plaatsen een LI van minder dan -11, en je moet je dan bedenken dat dit op vaste momenten gemeten wordt (00 UTC en 12 UTC, als ze hevige stormen verwachten ook om 6 en 18 UTC), dus de LI kan tijdelijk nog hoger liggen.
Ook wel interessant, de hoogste CAPE gemeten dit jaar die ik zo vluchtig vond was op 23 mei, 00 UTC in Springfield, van 4471!!! J/kg met een LI van -11,1... en dat dus met een toevallige meting, wellicht dat deze waarde nog hoger heeft gelegen rond die periode.
Spaanse vlieg.... Doe mij maar een Spaanse Pluim, daar wordt ik opgewonden van
Maar wat een mooi vooruitzicht, in ieder geval is de voorpret weer aanwezig.
Ik heb een topic gemaakt daar helemaal aan gewijd: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=25872
Ontopic: ik ga hopen dat er weer een paar heerlijke onweersbuien langskomen
Heb nog niet echt flinke exemplaren hier langs zien komen jammergenoeg
Mijn (on)weer foto's : Foto's
GFS verwacht de hoogste cape op dinsdag
| Gewijzigd: 20 juni 2011, 16:15 uur, door onno333