Die "weinig voorspellende waarde" deel ik niet met je.
Zonder nu in details te treden zien we bij alle modellen een meer of minder gelijk stromingspatroon ontstaan. Tevens wordt dit ook nog eens door de div. ensemble berekeningen (members) ondersteund. Het wordt daarbij vanaf circa 26 juni boven het westen van Europa en met name in Frankrijk zeer warm (heet) met T van 35-38 °C (wellicht nog hoger) met daarbij DP die oplopen tot boven 20 °C. Ook Nederland gaat daar in dit geval van mee "profiteren". Zoals ik al schreef nog te ver weg voor details maar zeker iets om de komende tijd goed in de gaten te houden.
Ciao Johann
????? Is dit in vredesnaam ooit eerder op de kaarten geweest???
heb nog nooit van - 12 gehoord, Hoe kan dit dan in Europa?!
iets minder mag ook nog wel, het is nog ver weg...................
heb nog nooit van - 12 gehoord, Hoe kan dit dan in Europa?!
iets minder mag ook nog wel, het is nog ver weg...................
Jawel hoor gfs liet voor jawel 25 mei 2009 ook LI -12 zien.
Jazeker, tot 15 dagen (360H) zelfs
Onderstaand bv Nantes (west Frankrijk)
T2M
T850 hPa 240H
en 360H
Ciao Johann | Gewijzigd: 18 juni 2011, 17:01 uur, door Alpenweerman
Stoer, zo'n topic een week vooruit, lekker vooruit kijken en duimen dat de kaarten zo gunstig blijven...
Heb ik even geluk met de 24e
Ik hoop dat dit allemaal mag uitkomen, zou wel weer leuk zijn, een herhaling van 25 mei 2009
* duim *
Ik hoop dat dit allemaal mag uitkomen, zou wel weer leuk zijn, een herhaling van 25 mei 2009
Onweer 25 en 26 mei 2009;
Het gecombineerde Belgisch-Nederlandse bliksemmeetnet registreerde tussen 00.00 uur en 24.00 uur UT op 25 mei 2009 ca. 23.000 ontladingen. Zie ook het geografisch overzicht kaarten hieronder. Tussen 00.00 en 07.00 uur op de 26e werden nog eens ca. 46.000 ontladingen gededecteerd. Het totaal aantal ontladingen bedroeg na validatie dus ca. 69.000. Dat is een bijzonder groot aantal maar geen record. Zo werden er op 17 juli 2004 ca. 80.000 ontladingen geregistreerd. Op sommige plaatsen was sprake van een "stroboscopisch effect" met wel iedere seconde een zichtbare bliksemontlading. Overigens een geheel andere weerssituatie destijds als dat nu op de kaarten staat voor de periode rondom de 28 juni. Vlgs het KNMI doet zich een dergelijke situatie maar eens in de 5 tot 10 jaar voor, moeten we dus nog geduld hebben tot 2014 -2019
Ciao Johann
Bron: KNMI
Klinkt grappig zo lang van tevoren
Hopelijk blijft het in de nieuwe (en komende) run(s). Dat zegt natuurlijk nog niks, maar beter dan dat het verdwenen is natuurlijk. | Gewijzigd: 18 juni 2011, 17:40 uur, door Diem