Mooi, straks ff kijken op het strand
Edit: aan de trekrichting te zien, komen die niet hier
Dan maar hopen dat er nog meer komen straks. | Gewijzigd: 18 juni 2011, 09:24 uur, door smarkie
Dan maar hopen dat er nog meer komen straks.
Voor Den haag trekken ze volgens mij ook te ver oostelijk langs...
Ach we houden de moed er in, het is pas 10:05
Ik hoop dat het zonnetje straks ff door komt, zodat het ff goed kan opwarmen.
Ah, ze zijn weer mijnen aan het ruimen daar...
Luchten voorbij zien komen dat wel, gisteravond nabij soest net voor een behoorlijke regenbui iets van een
Wallcloud gezien, kon hem helaas niet op de foto zetten, iemand anders hem ook waargenomen?
De dag is nog lang dus kan nog altijd. En komt er niets, dan komt er niets. Het is toch dorpsfeest, dus eigenlijk maakt het vandaag (en morgen vooral) niet zoveel uit.
TaL
Hoop op meer dan Donderdag dat viel een beetje tegen ben met mn buurjongen nog even Breda uitgereden om foto's te maken van de laatste weg trekkende bui over het Hollands Diep.
Ik hou grotendeels de verwachting aan van het vorige bulletin. Actueel trekt vanuit FR een geclusterd buiengebied binnen aan de voorzijde van een prominente hoogtetrog. Daarop is al onweer geregistreerd over W-BE en de komende uren zal op meerdere plaatsen onweer ontstaan op dit clustergebied. De buien zijn doorgaans niet dynamisch vaan aard meet een lokale tuba is met de lage LCL waarden niet uitgesloten.
Ik bevestig daarmee ook de verhoogde kansen op dynamische cellen over de zuidelijke gebieden vanavond wanneer de shear daar stijgt terwijl door de dagelijkse gang de onstabiliteit nog even aanwezig is.
Voorts voeg ik toe dat morgenochtend/voormiddag de kleine depressie over de Noordzee vlakbij N-NL trekt en er daar een krachtig windveld uit NW zal ontstaan met een 7 bf en mogelijk even 8 bf. Ook kan het een tijd hard regenen en zijn neerslaghoeveelheden tot 20-25 mm mogelijk. Bij dit allen rukwinden mogelijk tot zo'n 70 km/h en ook onweer is mogelijk bij negatieve KO waarden. Het onweer lijkt hierbij evenwel slechts een randverschijnsel.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/ | Gewijzigd: 18 juni 2011, 11:36 uur, door smarkie