Op het zuidoosten van belgie na.
...N France, W Germany, S Benelux...
A marginal level 1 is issued where 15 m/s 0-6 km shear appears to coexist with 10-15 m/s 0-1 km shear while MLCAPE remains available in the early evening. The low level shear enhancement (from 7-8 m/s during the day) appears to be caused by decoupling due to boundary layer stabilization, but as it would favor shear, it would reduce convective potential. Except when localized dynamic lift mechanisms are able to sustain some cells/clusters. Strong but likely not severe convection-enhanced wind gusts are likely also during the day (also in Belgium and the Netherlands), as are instances of 1-2 cm large hail. | Gewijzigd: 18 juni 2011, 07:20 uur, door smarkie
Teller pas op 1 Jan? Heeft de Bommelerwaard niet vaker dit jaar al onweer gekregen joh? verbazingwekkend..
Hoop voor jouw als de onweerskenner bij uitstek dat je er aan het einde van dit jaar veel meer dan dat telt.
Hier staat de teller inmiddels alweer op 5, na vandaag hopelijk 6 hier aan de Oostkant van de NoordOostPolder
Een complex lagedrukgebied boven de Britse Eilanden vult langzaam op. Een secundaire kern boven Humber beweegt langzaam naar het oosten en wordt zondagavond boven de Oostzee verwacht. Een hoogtetrog ligt zaterdag rond 12 UTC midden over Nederland en vormt in de middag net ten noorden van Nederland een afgesnoerde kern. Het secundaire laag wordt geactiveerd door dit hoogte laag en neemt de sturende werking van het eerste laag volledig over. Een bij dit laag horend koufront boven het noorden van het land beweegt verder noordwaarts en wordt in de ochtend gevolgd door een occlusie, deze op zijn beurt weer door een trog in de middag. Zondagochtend trek een volgende occlusie van noordwest naar oost over het land. Zondagmiddag als het laag boven Denemarken is aangekomen, volgt in onze omgeving van het westen uit een trekrug waardoor het onstuimige weerbeeld geleidelijk aan wordt onderdrukt.
In het noorden nog gelaagde frontale bewolking met een redelijk hoge basis van 4 a 5000 vt. Bij het koufront zakt de basis en zal er ook St voorkomen (500-1000 vt, laagste bases boven de Noordzee en westen van het land), Overdag in de polaire lucht Sct/bkn, Cu/Sc. Van tijd tot tijd enkele CB's. Toppen tot FL250. Later op zondag wat meer opklaringen. De buien zijn volgens de progtemps zeer wel mogelijk maar worden echter in de verticale doorsnedes niet weergegeven.
Buiige regen bij het koufront. Overdag in de polaire lucht enkele buien, vooral boven land gestimuleerd door dagelijkse gang en geclusterd bij de passage van de hoogtetrog in de middag. Onweer is goed mogelijk, vooral bij de hoogtetrog. INDECS neemt toe naar waardes tussen 60 en 97%, eenduidig beeld in de uitvoer van opeenvolgende runs. Ook zondag nog kans op een bui en bij de occlusie kan het, vooral in de noordelijke helft weer flink gaan regenen. Achter deze occlusie nog een enkele bui en zondagavond overwegend droog.
Mijn excuses
We zullen zien . Het weer blijft triest de aankomende dagen bah bah .
Gelukkig zit ik zaterdag in het vliegtuig naar de warmte .
Zal je net zien .... geweldige onweersbuien hier in de regio als ik weg ben hahahah
We zullen zien . Het weer blijft triest de aankomende dagen bah bah .
Gelukkig zit ik zaterdag in het vliegtuig naar de warmte .
Zal je net zien .... geweldige onweersbuien hier in de regio als ik weg ben hahahah
OW, maar op het vliegtuig stappen als er onweersbuien zijn kan ook erg avontuurlijk zijn hoor...
Onweer : Geldig van zaterdag 18 juni 2011 9u tot zaterdag 18 juni 2011 22u : Vandaag verwachten we soms hevige en onweerachtige buien. Tijdens de onweersbuien kunnen de windstoten oplopen tot rond 70 km/u.
Vlaanderen heeft code geel gekregen en Wallonië code oranje.
Onweersdagen: 0