Wellicht maken we morgen en / of zondag eindelijke een kans
Waar aan de kust woon je?
Binnenkort horen ze toch bij ons ziet er goed uit voor ons hier in het westen ,laat maar komen ,teller staat nog steeds op een dikke nul
Waarschuwing vooraf storm/orkaan,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: zaterdag, 18. jun 2011, 10:00
geldig tot: zaterdag, 18. jun 2011, 20:00
geldig voor: alle hoogtes Vanaf Zaterdag voormiddag zijn er plaatselijk waarschuwings relevante windstoten mogelijk. De wind komt uit het zuidwesten. Zaterdag avond vermindert wind kortstondig.
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/8938930/Bl...enstad-Goes.ece
Maaruhm, gaat een problematische Concert at Sea worden morgen dan. vrouw en dochter willen eigenlijk gaan maja, hoef niet eens te vragen of dat slim is
Het ziet er naar uit dat er een mogelijke windhoos kans is rond 6 uur s'avonds boven Utrecht.
De wind shear is daar het groots, wat betekent dat Utrecht en omstreken (volgens het kaartje vanaf Utrecht tot in Belgie) kans hebben op sterke winden en windhoos(en) zijn zeker niet uitgesloten.
Vond het wel grappig om te zien, ik denk dat we dus allemaal nog wat beter naar de wolkjes kunnen gaan kijken op zoek naar die funnel.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Wellicht maken we morgen en / of zondag eindelijke een kans
ja mag inderdaad wel een keer tijd worden.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Muha, ik zeg toch 1 Tijdje geleden heb ik toch redelijk dichtbij een aantal mooie flitsen gezien met wat gerommel
Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege storm/orkaan
geldig van: zaterdag, 18. jun 2011, 06:00 uur
geldig tot: zondag, 19. jun 2011, 12:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Vanaf Zaterdag morgen zijn er tijdelijk waarschuwings relevante windstoten te verwachten. Hierbij zijn er zware windstoten tussen 75 en 80 km/u, plaatselijk meer. De wind komt aanvankelijk uit het zuidwesten tot westen en draait Zaterdag nacht naar het westen tot noordwesten. Zondag voormiddag vermindert wind duidelijk.
Dit staat er voor het oranje gebied.
We hebben het hier over windstoten en geen 9 Bft wind zoals hij zegt/zei, voorlopig windstoten van 70-75km/u en bij lange na geen storm, maar goed dit is onweerskansen. Graag verder met onweer
Ga ik natrekken bedankt voor het opmerken.
Overal een waarschuwing, iedereen happy.
Van 13:00 tot 7 uur in de avond.
Dat was het goede nieuws, het slechte nieuws is dat de kans voor het noorden van Nederland is afgenomen. Dit heeft mijn eerdere kaartje met de wind shear al laten zien. Ook is de kans op onweer op de zondag terug gelopen...
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Voor de rest wacht ik vol spanning af of we nu morgen eindelijk eens onweer gaan krijgen. Kaartjes zien er in elk geval goed uit. Duimen maar!