De laatste paar buien losten op voor het Den Helder binnen kwam drijven, dus dacht dat het hier gewoon nog te koud was met al dat water. 2 rommels gehoord iig dit jaar, hopelijk komen er dit weekend dan wat bij
Da's gewoon pech. Aan het zeewater lag het niet, we hebben hier al drie keer onweer over gehad en we liggen toch echt midden in het zeewater!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ben ik helemaal met je eens!
Jep, sowieso is het een gigantisch bagger seizoen dit jaar. Nog geen een enkele dynamische dag (niet echt spannend zoals 21 juli) of een dik MCS over ons heen gehad met shelfcloud oid. Voor mij staat de teller van onweersbuien op 2 op dit moment, beetje jammer.
bij mij/ons op 0 sietse
weather without storms is no weather at all.
Het is ook pas 17 juni En bij sommige mensen staat de teller al op 9, dan vind ik het nog wel mee vallen.
Hier staat de teller nog op 0, dan mag je wat mij betreft pas klagen!
Als ik morgen een onweersbui over mee heen krijg ( met meer dan 1 zachte rommel ), zal je mij voorlopig niet meer horen klagen
maar de lucht is hier nu echt zwart
het gaat steeds harder regenen
ben benieuwd wat er hier vanavond komen gaat
stortregens!!
want buienradar geeft het geheel veel minder actief aan dan dat het daadwerkelijk is !
EDIT: hier heeft het net echt gegoten! | Gewijzigd: 17 juni 2011, 19:10 uur, door gerard van den brink
heeft ieman ergens in de noordoostpolder vandaag onweer gehad??
want als je op buienradar op blikseminslagen kikt staat er dat het in de noordoostpolder heeft geonweerd,(die rode stipjes) maar ik weet daar niks van.
iemand die even uit kan leggen??
Maar dit nog niet:
**UPDATE 17/6 18Z**
Laatste modelprognoses geven aan dat er over vooral zuidelijk deel van BE vannacht een kans bestaat op dynamische onweerscellen, vlakbij de LU van een krachtige jet en hoge SRH waarden. In dit gebied met dry intrusion kunnen in de pot.onstabiele lucht tijdelijk dergelijke cellen/buienlijn ontstaan. Low topped supercells en windstoten zijn dan mogelijk in deze regio's.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
**UPDATE 17/6 18Z**
Laatste modelprognoses geven aan dat er over vooral zuidelijk deel van BE vannacht een kans bestaat op dynamische onweerscellen, vlakbij de LU van een krachtige jet en hoge SRH waarden. In dit gebied met dry intrusion kunnen in de pot.onstabiele lucht tijdelijk dergelijke cellen/buienlijn ontstaan. Low topped supercells en windstoten zijn dan mogelijk in deze regio's.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Dat idd nog niet nee
Helaas ook niet interesant voor ons,tenzij het wat meer opschuift omhoog
Helaas ook niet interesant voor ons,tenzij het wat meer opschuift omhoog
Volgens mij zijn er best veel zuiderburen aktief op dit forum, zij hebben ook het recht om goed geinformeerd te worden .
Dat weet ik.
Ik bedoelde letterlijk ons, Noord-holland, Overijssel
Mooi voor de mensen die in het zuiden van belgie wonen natuurlijk. | Gewijzigd: 17 juni 2011, 20:14 uur, door smarkie