Mijn favoriet is het ook niet, maar alle weermannen en weervrouwen zitten er wel eens naast.
Goed gezegd: zitten er wel "eens" naast. Piet echter meer naast dan goed. Als Pietje op de radio o.i.d. is dan denk ik altijd het tegenovergestelde ( zou hij ook moeten doen ) want dat is meestal wat uitkomt.
De dag is nog lang hoor.. en zondag ook nog steeds kans. Wat mij opvalt is dat de kreet aankomende noodweer vele aflastingen van evenamenten buitenshuis. Daar spreekt de k.n.m.i nu over. Dus alles is nog mogelijk.
Niet teveel naar Personen en afkomst (frais)kijken. Elk heeft zijn favoriet en die zitten er geregeld 50% naast.
Hier af en toe flinke windvlagen. en weinig neerslag tot nu toe. maar word tegen de avond verwacht. | Gewijzigd: 18 juni 2011, 11:38 uur, door wiggelrode
Mwahh...Ik vind nu niet echt dat hij de plank compleet mis heeft geslagen....Mijn favoriet is het ook niet, (dat is Helga al ) maar het stormt toch redelijk. Dan zat hij er wat uurtjes en 1 beaufort naast.. ik waai toch echt uit mijn verschoning
Je kunt nu eenmaal niet een verwachting opstellen dat het precies om 05:00 uur precies windkracht 6 wordt...
Beter zo alvast gewaarschuwd, dan dat je als watersporter bijvoorbeeld verrast wordt omdat het windkracht 8 is, en er windkracht 3 werd voorspeld.
| Gewijzigd: 18 juni 2011, 11:51 uur, door Romani
Veel mensen halen harde wind, stormachtig en storm door elkaar.
Windkracht 8 (wat het nu in het westen is), is stormachtig en geen storm.
Ondanks dat is het natuurlijk wel veel wind voor de zomer periode. | Gewijzigd: 18 juni 2011, 11:50 uur, door Han
Het is idd (nog) geen storm, maar het woeit wel aardig
Nou, dan is 'ie in zekere zin toch betrouwbaar, haha!
Maar ook het KNMI, Meteoconsult en de profs van O-O zitten er wel eens naast.
Soms laat het weer zich gewoon niet 100% voorspellen en dat maakt het juist zo leuk en boeiend.
Maar goed, dat heeft niets met het huidige weer te maken dus on topic maar weer.
Ik heb het idee dat de wind hier toch aardig aan begint te trekken en de regen neemt ook wat toe.
Ik stap in de auto en ga naar Zandvoort, heerlijk uitwaaien!
Veel plezier iedereen!
Weliswaar niet zo hard als Piet zei, maar omdat hij dwars tegen alle modellen in voorspelde toch een pluspuntje voor het zien aankomen van meer wind.
En de dag is nog niet voorbij... zo maar even foto's gaan maken.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Hmm, merkwaardig. Met hun waarschuwingen voor de scheepvaart zitten ze meestal aan de hoge kant. Nu gaan ze niet hoger dan een waarschuwing voor zuidwest 7, terwijl er 8 staat op het IJsselmeer?
'KNMI Marifoonbericht
Opgesteld: zaterdag 18 juni 2011 11.16 uur
Waarschuwing voor de scheepvaart:
Vlissingen Zierikzee Hoek van Holland IJmuiden Texel Rottum Delfzijl Harlingen IJsselmeer Marken
zuidwest 7
Weeroverzicht:
een laag boven Doggersbank trekt naar de Duitse Bocht
Verwachting van 14:00 tot 02:00 uur:
Vlissingen Hoek van Holland IJmuiden Texel Rottum Delfzijl Harlingen IJsselmeer Marken
zuidwest 6-7,buien met kans op onweer,zicht goed, in neerslag matig.'
Pietje had bijna gelijk.
Ik ben van mening dat hij niet echt vreselijk verkeerde uitspraken heeft gedaan.
O.k. hij zat er naast, maar echt rustig weer is het ook niet.
Hier waait bv de straatversiering stuk en zie mensen op de fiets die niet tegen de wind inkomen.
Kortom; Het is gewoon volop herfst vandaag, terwijl het dat (officieel) ook niet is... we zitten bijna aan de langste dag vh jaar
Je kunt nu eenmaal niet een verwachting opstellen dat het precies om 05:00 uur precies windkracht 6 wordt...
Beter zo alvast gewaarschuwd, dan dat je als watersporter bijvoorbeeld verrast wordt omdat het windkracht 8 is, en er windkracht 3 werd voorspeld.
Dit Dus. | Gewijzigd: 18 juni 2011, 12:52 uur, door Skroei