http://weerspinsels.blogspot.com/2011/06/l...tenof-toch.html
http://weerspinsels.blogspot.com/2011/06/l...tenof-toch.html
Grappig de tekst die zowel Jan als Weather bloc citeren: PP '...ik kom dan ook met een serieuze waarschuwing voor verkeer, watersport en organisaties van buienactiviteiten:...'
Ben benieuwd hoe die organisaties de buien gaan organiseren.... Hier en daar een stormpje erbij?
Het zal er best zo hebben gestaan, maar PP heeft het nu wel over buitenactiviteiten i.p.v buienactiviteiten | Gewijzigd: 17 juni 2011, 16:30 uur, door Ben47
WIND: Hir wind Uitvoer OK. Vlagerige wind (20-30 kt) bij het hoogtewarmtefront wordt (uiteraard, neerslag ontbreekt grotendeels) grotendeels gemist. Zaterdag overdag 7 Bft aan de kust, klein gebied met 8 Bft bij Texel voor het eerst nu in de Hir Uitvoer. Aan de kust dan uitschieters tot 45 kt. We noemen het ivm de consistentie (in geen enkele andere Uitvoer) nog niet verwachtingen. Boven land ook vlagerige wind, uitschieters 30-40 kt.
Kaartje Hirlam:
Uitschieters naar 45 kt (83,3 km/u) is windkracht 9. Wat zal Piet glunderen als dit uitkomt .
Met 45kt worden de windstoten bedoeld en niet de wind zelf. Windstoten worden niet op de Bft schaal ingedeeld
Je hebt gelijk, had het anders moeten formuleren:
Uitschieters naar 45 kt (83,3 km/u), vergelijkbaar met windkracht 9.
Maar waar praten we eigenlijk over, de kans dat dit werkelijkheid wordt is nihil, niet waar?
Noodweercentrale:
Waarschuwingen noodweer voor Texel
Texel (1793)Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege storm/orkaangeldig van: zaterdag, 18. jun 2011, 06:00 uur
geldig tot: zondag, 19. jun 2011, 12:00 uur
geldig voor: alle hoogtes Vanaf Zaterdag morgen zijn er tijdelijk waarschuwings relevante windstoten te verwachten. Hierbij zijn er zware windstoten tussen 75 en 80 km/u, plaatselijk meer. De wind komt aanvankelijk uit het zuidwesten tot westen en draait Zaterdag nacht naar het westen tot noordwesten. Zondag voormiddag vermindert wind duidelijk.
Interessante waarschuwing.
Trouwens die ontploffingen zichtbaar z.westen gaan naar mijn oordeel niet veel voor nederland betekenen.
Van P.P Wij krijgen in de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag Overdag ook nog te maken met een zomerstorm. Zo komt er zaterdag een krachtige tot harde zuidwest tot westenwind te staan | Gewijzigd: 18 juni 2011, 10:10 uur, door wiggelrode
En zullen we eens ophouden met het oordelen over Piet Paulusma?
Mijn favoriet is het ook niet, maar alle weermannen en weervrouwen zitten er wel eens naast.
Inmiddels wel wat lichte regen gehad, maar het 'leukste' moet nog komen denk ik.
Een lekker onstuimig dagje, heerlijk! Op naar het strand