Ik geloof ook niet zo in een zomerstorm dit weekend.
Maar wat nu als Piet P. wel gelijk heeft?
Dit zou wel heel vervelend kunnen zijn want het mag bekend zijn dat een storm in de zomer of lente veel meer schade geeft dan een herfststorm. De bomen zit immers vol in het blad en vangen maximale wind.
De kans dat er dus bomen omvallen of takken afbreken is groot bij een zomerstorm.
Ik hoop niet dat dit zal gebeuren maar het blijft oppassen.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Ja zuidwester storm verkeerd geformuleerd? Hoe moet je het anders formuleren dan?
Kans op onweer op dit moment voor zaterdag is heel Nederland is 60%.
| Gewijzigd: 16 juni 2011, 21:40 uur, door michaelvr
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
windkracht 7, hooguit 8 verkondigd hij nu!
Begin dan ook niet meteen een zomerstorm van de daken te schreeuwen
Precies, dat zei ik gisteren al. Eer dat het vanavond is dan is het krachtige tot soms een harde win 6-7 Bft en windstoten tot 70 km/u. Let maar op
Afgelopen tijd veel termijn voorspellingen gezien van grote hoeveelheden regen en onweer, die dan een dag van tevoren enorm afzwakte tot "hier en daar een buitje", en een klap onweer in Duitsland. Wat dat betreft doet Piet geen rare dingen... Het feit dat hij iets roept wat niet op de kaarten is terug te vinden, en dus voor ons weer-enthousiastelingen onuitstaanbaar is, vind ik eigenlijk wel bij hem passen. Het is niet voor niets de Henk en Ingrid campingzender!
Hij kan soms idd van een mug een olifant maken!
piet heeft vaak alleen de datum goed.... voor het weer moet je niet bij die mediageile fries zijn....
Zaterdag krijgen we een stormachtige zuidwester en veel onweersbuien. De temperaturen komen te liggen tussen 17 en 19 graden. De zuidwestenwind boven land: vrij krachtig tot hard, aan de kust stormachtig, 8 Bft. Een waarschuwing voor verkeer en watersport!